https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trzy oferty na koncepcję linii tramwajowej wzdłuż Alej. To zadanie będzie miasto sporo kosztować

Piotr Tymczak
Miasto zamierza zamówić koncepcję linii tramwajowej wzdłuż al. Słowackiego - od Nowego Kleparza do placu Inwalidów.
Miasto zamierza zamówić koncepcję linii tramwajowej wzdłuż al. Słowackiego - od Nowego Kleparza do placu Inwalidów. Politechnika Krakowska
W przetargu na opracowanie wielowariantowa koncepcja budowy linii tramwajowej wzdłuż al. Słowackiego (Nowy Kleparz – plac Inwalidów) wpłynęły trzy oferty opiewające na kwoty od 934 tys. zł do 1,4 mln zł. Okazuje się, że miasto rezerwowało na ten cel 800 tys. zł. Teraz w urzędzie muszą zdecydować, czy zamierzają dopłacić, czy też trzeba będzie powtórzyć przetarg.

Kraków. Linia tramwajowa na Alejach Trzech Wieszczów

W przetargu na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej Nowy Kleparz – plac Inwalidów wpłynęły oferty firm Sweco Polska (Poznań) - 947,7 tys. zł; konsorcjum: MP (lider, Kraków), Mosty Kraków, Mosty Katowice - 934,8 tys. zł; Fehlings Krug Polska (Kraków) - 1,4 mln zł.

Przypomnijmy, że w ramach opracowania koncepcji budowy linii tramwajowej łączącej Nowy Kleparz z placem Inwalidów ma powstać 5 wariantów przebiegu linii tramwajowej na odcinku Nowy Kleparz – plac Inwalidów o długości ok. 1 km.

W ramach zadania ma zostać też opracowana koncepcja przebudowy i rozbudowy układu sieci drogowej oraz zaprojektowana nowa infrastruktura rowerowa.

Jako pierwsze dwa warianty wykonawca ma wykonać koncepcje budowy naziemnej linii tramwajowej, pierwszy - w pasie zieleni oraz drugi - w jezdni Alei Trzech Wieszczów. Kolejny wariant zakłada poprowadzenie linii tramwajowej w tunelu pod Alejami Trzech Wieszczów. Dwa ostatnie warianty będą opracowaniami autorskimi. Wykonawca wykona jeden autorski wariant naziemnego przebiegu linii tramwajowej oraz jeden autorski wariant tunelowy.

Na zlecenie miasta mają powstać różne warianty dotyczące poprowadzenia linii tramwajowej w Alejach Trzech Wieszczów od Nowego Kleparza do placu Inwalidów.

Kraków. Konserwator zabytków nie widzi możliwości poprowadze...

FLESZ - Będzie ustawa o hulajnogach: ograniczenia i mandaty

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol
5 lutego, 12:39, Rhw:

W tunelu ? ! POD ALEJAMI GDZIE JEST MIEJSCE NA NAZIEMNY TRAMWAJ ! Ktoś chce wyrwać kasę na chama ! TUNEL POD ALEJAMI TO ORDYNARNE ZŁODZIEJSTWO ! Przypominam wszystkim że właśnie na terenie dzisiejszych alej jeździła naziemna kolej ! TAK KOLEJ !!! No ale słoiki które nie znają historii Krakowa nie wiedzą o tym choć zajmują wysokie stanowiska jak Pan Majchrowski który też nie jest rodowitym krakowianinem !!!

Tramwaj po alejach od Kleparza aż po most Dębnicki !!!

A rowerzyści do tramwaju !

dziecko, Majchrowski pewnie o wiele dłużej mieszka w Krakowie, niż ty masz lat.

Nie musisz nikomu przypominać historii miasta, ci co interesują się historią rozbudowy miasta wiedzą, że nasyp kolejowy biegnący od Łobzowa zlikwidowano w 1911 roku i właśnie na jego miejscu pobudowano dzisiejsze aleje. Pisano o tym w gazetach, wiele razy, ale Ty pewnie jeszcze wtedy czytać nie umiałeś.

G
Gość

Budowa linii wzfluz Alei jest konieczna nawet jesli by to sie mialo odbyc kosztem ruchu samochodowego

G
Gość

Nie chcę was straszyć ale tyle kosztuje sama koncepcja...a ile roboty budowlane? Poza tym po co aż 5 wariantów? To podrozylo koncepcje że 2 razy...wariant 1 tramwaj na 1 torze, wariant 2 tramwaj na 2 torach itd

G
Gość

Logika może być taka, chcą najtańszego to kasa się znajdzie..a jeśli nie chcą to unieważnia przetarg...nie rozumiem polityki UMK...przecież jeśli nie mam kasy to nie buduje...a oni kredyty biorą żeby urzędników opłacać

G
Gość
5 lutego, 12:39, Rhw:

W tunelu ? ! POD ALEJAMI GDZIE JEST MIEJSCE NA NAZIEMNY TRAMWAJ ! Ktoś chce wyrwać kasę na chama ! TUNEL POD ALEJAMI TO ORDYNARNE ZŁODZIEJSTWO ! Przypominam wszystkim że właśnie na terenie dzisiejszych alej jeździła naziemna kolej ! TAK KOLEJ !!! No ale słoiki które nie znają historii Krakowa nie wiedzą o tym choć zajmują wysokie stanowiska jak Pan Majchrowski który też nie jest rodowitym krakowianinem !!!

Tramwaj po alejach od Kleparza aż po most Dębnicki !!!

A rowerzyści do tramwaju !

Bo trzeba patrzeć w przyszłość. Więc tunelem. Rozumiem, że ten wzór sprzed wojny (no której?) to jest to na czym będziemy się opierać. A i jeszcze proponuję konikami bo też kiedyś się tak pomykało. Co jeszcze było 100 lat temu - gościu startuj z pomysłami.

N
Nieśmiało proponuję

A może by tak na razie dać spokój z tymi "koncepcjami" -- a zamiast tego zacząć SPŁACAĆ DŁUGI MIASTA abyśmy my, podatnicy, nie płacili bankom odsetek "za bezdurno"?

R
Rhw

W tunelu ? ! POD ALEJAMI GDZIE JEST MIEJSCE NA NAZIEMNY TRAMWAJ ! Ktoś chce wyrwać kasę na chama ! TUNEL POD ALEJAMI TO ORDYNARNE ZŁODZIEJSTWO ! Przypominam wszystkim że właśnie na terenie dzisiejszych alej jeździła naziemna kolej ! TAK KOLEJ !!! No ale słoiki które nie znają historii Krakowa nie wiedzą o tym choć zajmują wysokie stanowiska jak Pan Majchrowski który też nie jest rodowitym krakowianinem !!!

Tramwaj po alejach od Kleparza aż po most Dębnicki !!!

A rowerzyści do tramwaju !

Z
Zbigniew Rusek
5 lutego, 9:14, Karol:

Te wielowariantowe koncepcje to ktoś robi za friko, ile to kosztuje, i kto takie intratne zleconka dostaje ? skoro wpłynęły konkretne oferty to przecież firmy musiały wiedzieć jakie roboty mają wykonać.

Tory tramwajowe powinny być ułożone nie na pasie zieleni , ale na bus-pasach po obu stronach alei. Czy wraz z koncepcją budowy tej nowej trasy jest też projekt budowy nowego skrzyżowania/ronda przy Nowym Kleparzu u zbiegu ul. Prądnickiej, Długiej, Kamiennej ?

Tory na BUS-pasach to idiotyzm, gdyż wtedy tramwaje by blokowały sprawny przejazd autobusów. Wokół plant nieraz autobusy są blokowane przez kolejki tramwajów a to jest skandal!!!

Z
Zbigniew Rusek

Szaleństwo! Pewnie ma być to zamach na komunikację autobusową na Alejach. Już są propozycje zwężenia jezdni Alej do jednego pasa ruchu w każdą stronę, byt był pretekst do likwidacji linii autobusowych!!! Precz z tramwajami!!! Trzeba ratować komunikację autobusową, gdyż grozi jej zagłada.

K
Karol

Te wielowariantowe koncepcje to ktoś robi za friko, ile to kosztuje, i kto takie intratne zleconka dostaje ? skoro wpłynęły konkretne oferty to przecież firmy musiały wiedzieć jakie roboty mają wykonać.

Tory tramwajowe powinny być ułożone nie na pasie zieleni , ale na bus-pasach po obu stronach alei. Czy wraz z koncepcją budowy tej nowej trasy jest też projekt budowy nowego skrzyżowania/ronda przy Nowym Kleparzu u zbiegu ul. Prądnickiej, Długiej, Kamiennej ?

K
Krakoska czerwona fala

Tunelem. Zrobią górą nas*ają dodatkowych świateł nad ktorymi nikt w tym mieście nie panuje. Chyba , że realizowana polityka polega na utworzeniu zintegrowanego systemu czerwonej fali - nowum na skalę światową. Myślę, że kilku profesoró może oprzeć na tym swoje kariery przez wniklywe opisywanie jak udało się osiągnąć urzędnikom taki stan. Zaznaczam równie trudny jak utworzenie zielonej fali. Z tym, że czerwona fala jest na złość mieszkańcom.

*nie wymawiam r

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska