https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miasto Kraków odwołało konsultacje społeczne w sprawie budowy linii tramwajowej na osiedle Kliny

Piotr Tymczak
Kraków planuje linię tramwajową na osiedle Kliny. Na razie odwołano konsultacje społeczne w sprawie tej inwestycji.
Kraków planuje linię tramwajową na osiedle Kliny. Na razie odwołano konsultacje społeczne w sprawie tej inwestycji. Anna Kaczmarz/ Szymon Korta
Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa poinformował, że konsultacje społeczne dotyczące opracowania pn. „Studium Wykonalności budowy linii tramwajowej do Osiedla Kliny” zostały odwołane.

- Mając na uwadze konieczność dodatkowych weryfikacji przeglądu zaproponowanych tras tramwajowych, ze względu na zidentyfikowane przez miasto problemy natury technicznej i środowiskowej, podjęte zostaną starania w kierunku uzupełniających analiz dla zaproponowanych przebiegów linii tramwajowej do os. Kliny - poinformował krakowski magistrat.

- W swoim działaniu miasto kieruje się dobrem mieszkanek i mieszkańców, i dlatego chce wyjść do nich z jak najlepszymi propozycjami w zakresie możliwości poprowadzenia tramwaju w obszarze Klin, stąd konsultacje społeczne w przedmiotowej sprawie będą ponowione wstępnie w pierwszym kwartale 2025 roku - dodają w urzędzie.

Urzędnicy podziękowali za dotychczas przesłane formularze konsultacyjne. - Państwa głosy będą wykorzystane podczas dalszych prac - zapewnili.

Celem rozpoczętych 15 listopada przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu Urzędu Miasta Krakowa we współpracy z firmą Databout Sp. z o.o. oraz Wydziałem Polityki Społecznej i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa i planowanych do 6 grudnia konsultacji było zaprezentowanie mieszkańcom dotychczasowych wyników studium wykonalności linii tramwajowej do osiedla Kliny oraz zebranie opinii mieszkańców do przedstawionych rozwiązań.

Przedmiotowe zamierzenie ma na celu poprawę dostępności obszaru Klin poprzez usprawnienie komunikacji zbiorowej. Zostało opracowanych pięć wariantów poprowadzenia linii tramwajowej oraz jeden wariant zakładający obsługę obszaru Klin innym niż tramwaj środkiem transportu. Wyniki studium, stanowiącego pierwszy etap prac projektowych, zebrane opinie mieszkańców i instytucji opiniujących mają stanowić podstawę do podjęcia ewentualnych dalszych prac projektowych w zakresie rozwoju układu komunikacyjnego obszaru Klin.

Proponowane warianty linii tramwajowej na os. Kliny:

  • Wariant 1 A i B: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta w stronę Klin;
  • Wariant 2: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
  • Wariant 3: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż lasu Borkowskiego do obszaru Klin;
  • Wariant 4: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klin;
  • Wariant 5 (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż lasu Borkowskiego w kierunku południowym z przejściem przez autostradę do obszaru przystanku Opatkowice;
  • Wariant 6 (rozwiązanie alternatywne): zakłada obsługę obszaru Klin za pomocą linii autobusowych.

O TYM SIĘ MÓWI. Jakie inwestycje tramwajowe czekają Kraków w 2025 roku i kolejnych latach?

od 12 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska