Zobacz także: Kraków wypowiedział wojnę pseudograficiarzom
Plac Jana-Nowaka Jeziorańskiego. Pasażerom w oczy rzuca się wielka żółta tablica informująca, że kasy biletowe są w tunelu. O tym, że bilety można też kupić w starym budynku dworca mówią tylko ukryte pod daszkiem nad jego wejściem mało czytelne znaki.
W budynku czynnych kas jest prawie 20. W tunelu trzy.
- Stoję już 20 minut w kolejce. Nie wiedziałem, że można kupić bilety gdzie indziej - żali się Łukasz Malec, turysta z Poznania.- Wszystko tu macie w jednym miejscu: księgarnie, precle, kasy i tłok, ale trzeba wytrzymać. U nas też remont dworca daje w kość - mówi Zygmunt Paź z Wrocławia.
Samo stanie w kolejce to jeszcze nic. Wijący się od kasy ogonek musi przytulać się do ściany, bo inaczej zostanie stratowany przez pędzący tłum. Zjednej strony ludzie wchodzą i wychodzą z Galerii Krakowskiej. Równocześnie inni schodzą do tunelu po schodach obok. Część z nich tamuje ruch czytając tablice z rozkładem jazdy.- Ale najgorzej jest gdy przyjeżdżają pociągi. Wtedy zaczyna się armagedon - mówi sprzedawca z kiosku. Ludzie wysypują się ze schodów prowadzących na perony
Tymczasem w tunelu "Antresola" pustki. Fakt, że przez remont nie da się z niego schodami wyjśc na perony, ale działają cztery z pięciu wind. Wyłączona jest ta na peron trzeci, ale na nim trwają obecnie najpoważniejsze prace budowlane. W "Antresoli" działają też dwie kasy. W kolejce są tu po dwie osoby, a nie po kilkanaście jak w tunelu "Magda". Windy stoją bezużytecznie.
Dlaczego tak mało tu ludzi? Pasażerów mylą plansze przed wejściem do tunelu zarówno od strony ulicy Bosackiej, jak i placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Żółte tablice zaklejono czerwonymi krzyżami. Pasażerom wydaje się, że to zakaz wejścia do tunelu i gnają do Magdy.
Spółka PKP Dworce Kolejowe obiecuje zająć się problemem. - Poprawimy informację na dworcu. Zaapelujemy do pasażerów, aby korzystali też z innych kas niż te w tunelu "Magda" - zapewnia Halina Kurtyka, dyrektorka krakowskiego oddziału spółki. - Prosimy o wyrozumiałość. Dworzec jest w przebudowie i pewnych utrudnień nie da się przeskoczyć .
Kończy się remont peronu pierwszego. Szpetną żółtą blachę dachu zastąpiły srebrne panele. Filary stały się pomarańczowe, pojawił się monitoring i nowe, elektroniczne tablice informujące o godzinach przyjazdów i odjazdów . Teraz roboty przenoszą się na peron trzeci i połowę drugiego.
Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!
Kochasz góry?**Wybierz najlepsze schronisko Małopolski**
Urządź się w Krakowie!**Zobacz, jak to zrobić!**
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail