https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tydzień do otwarcia Trasy Łagiewnickiej. Tunele czekają na samochody

Piotr Tymczak
Otwarcie Trasy Łagiewnickiej zaplanowano na 27 sierpnia.
Otwarcie Trasy Łagiewnickiej zaplanowano na 27 sierpnia. Anna Kaczmarz
Na 27 sierpnia zaplanowano oddanie do użytku Trasy Łagiewnickiej. Na placu budowy trwają ostatnie prace przygotowawcze do uruchomienia nowego połączenia dla samochodów wraz z linią tramwajową z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. W rejonie tej ulicy nad jednym z tuneli powstały też boiska i tereny rekreacyjne. Przejdź do GALERII, by zobaczyć jak prezentuje się inwestycja na 7 dni przed otwarciem.

- Mamy wszystkie decyzje zezwalające na oddanie inwestycji do użytku. Prowadzone są jeszcze ostatnie prace pielęgnacyjne. Działają wszystkie systemy dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

W ramach systemów zabezpieczenia funkcjonują m.in. czujniki pogodowe. - Tunele Trasy Łagiewnickiej są w stu procentach zabezpieczone przed przeciekaniem, są szczelne. W przypadku nadmiernych opadów cała woda będzie przejmowana przez pompownie ulokowane w tunelach w rejonie ul. Zbrojarzy oraz ul. Zakopiańskiej - dodaje Krzysztof Migdał.

Tunele będą przeznaczone tylko dla samochodów. W przypadku gdy wejdzie do nich pieszy albo wjedzie rowerzysta, uruchamia się głośny sygnał alarmowy. Jeżeli osoba lub osoby nieuprawnione nie opuszczą tunelu wjazd do niego automatycznie będzie zablokowany (czerwone światło, szlaban) do czasu doprowadzenia do sytuacji zapewniającej pełne bezpieczeństwo.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.

W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Inwestycja objęła też budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju wyznaczono przystanki: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej na osiedlu Kurdwanów), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, przy ul. Zakopiańskiej.

Dzięki nowemu połączeniu nie trzeba będzie już jeździć tramwajem z Kurdwanowa naokoło do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Torowisko jest przystosowane do przejazdu nim tramwajów z prędkością do 60 km/h.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstała też część parkowa nad tunelami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Zasadzono tam zieleń, powstały alejki.

Między sanktuariami powstał też podziemny przystanek tramwajowy, z którego wierni i pielgrzymi będą mieli dużo bliżej do obu świątyń niż obecnie. Z przystanku na poziom terenu będzie można wyjść po schodach albo skorzystać z wind.

Zagospodarowano także teren nad tunelem w rejonie ul. Zbrojarzy. Tam uwagę zwraca budynek, który powstał nad tunelem. To centrum zarządzania tunelami, znajdującymi się w nich wszystkimi instalacjami zapewniającymi bezpieczeństwo. Centrum ma w przyszłości obsługiwać tunele dwóch kolejnych tras, które są planowane do budowy: Pychowickiej i Zwierzynieckiej, a także Trasy Balickiej. Obok centrum zarządzania powstały boiska, skatepark, place zabaw.

W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.

FLESZ - Ceny samochodów mocno w górę

od 16 lat
Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Co wy tu piszecie?
„Tunele czekają na samochody”

Na jakie „samochody”? Przecież niejaki Ukasz F. zarządził, że po Krakowie nie wolno jeździć samochodem, a wyłącznie rowerem.
R
Rudy z Budy
19 sierpnia, 20:16, Zbigniew Rusek:

Tramwaj nie powinien jechać szybciej niż 40 km/h. 60 km/h dla tramwqaju to jest jak 100 km/h dla autobusu. Vmax. tramwaju to co najwyżej 70 km/h, podczas gdy Vmax. autobusu to 110-120 km/h). Tramwaj najmniej zużywa prądu przy 10 (słownie: dziesięć) km/h.

Tylko trolejbusy sa zabawieniem dla problemow komunikacyjnych Krakowa. trolejbusy sa ekonomiczne i ekologiczne. Nie wymagaja budowy drogich torowisk bo wystarczy powiesic druty na slupach i linia trolejbusowa kest gotowa. A jak sie trolejbus zepsuje to pasazerowie spychaja go n a bok i zepsuty trolejbus nie blokuje linii jak w przypadku zepsutego tramwaju z Norymbergi ktore sprowdzila do Krakowa Przybleda z Sosnowca. Trolejbusy jezdza w Mogadiszu i Karaczi, czyli w miastach ktore sa bardziej przyjazne mieszkancom niz Krakow i to wlasnie z tych miast urzednicy UM powinni brac przyklad w kierunkach rozwoju Krakowa.

R
Rudy z Budy
Trase wybudowano tylko po to aby ON, Przybleda z Sosnowc, mial dogodny dojazd ze swojego Palacu w Lagiewnikach do nowo wybudowanego krytego basenu w Pychowicach przy jednostce wojskowej. On tam jeszdzi co drugi dzien i ze swoim przyjacielem Tajstrem plywaja i pala cygara. Czami dla zabawy Tajster przykuwa pracownice basenu do kaloryfera.
G
Gość
Czekają tunele, czeka trasa, czekają mieszkańcy Krakowa, ba! Polski! Wszyscy czekamy na więcej samochodów w mieście. Na dwóch pasach, w obie strony. Pięknie mknące. Albo nie - pełznące wolno, abyśmy mogli podziwiać model i moc. I kierowcę.

P.S. "Tereny rekreacyjne" NAD czynnym tunelem samochodowym? Naprawdę!?
H
Halinka
Już nie mogę się doczekać na pierwszy nawalny deszcz w tym rejonie. Liczę na obszerny i rzetelny artykuł szanowna redakcjo.
k
ksiądz z sanktuarium
Zbędny artykuł !

Przecież napewno nie pojadą ?
Z
Zbigniew Rusek
Tramwaj nie powinien jechać szybciej niż 40 km/h. 60 km/h dla tramwqaju to jest jak 100 km/h dla autobusu. Vmax. tramwaju to co najwyżej 70 km/h, podczas gdy Vmax. autobusu to 110-120 km/h). Tramwaj najmniej zużywa prądu przy 10 (słownie: dziesięć) km/h.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska