Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Węzeł Południe DK 7 z A4 do przebudowy. Jest decyzja

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Na zdjęciach ortofotomapy z naniesionymi projektami przebudowy ul. Zakopiańskiej – grafiki pokazują przebieg estakady (poziom „+1”) i układu dróg lokalnych (poziom „0”).
Na zdjęciach ortofotomapy z naniesionymi projektami przebudowy ul. Zakopiańskiej – grafiki pokazują przebieg estakady (poziom „+1”) i układu dróg lokalnych (poziom „0”). GDDKiA
GDDKiA dostała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy węzła Kraków Południe. Skrzyżowanie autostrady A4 i drogi krajowej nr 7 zostanie gruntownie zmodernizowane. Kluczowe będzie oddzielenie ruchu tranzytowego i lokalnego. Każdy z nich będzie miał osobny układ drogowy.

Ruch tranzytowy estakadą

Najważniejszą zmianą przy węźle Kraków Południe będzie wybudowanie ok. 300-metrowej estakady, którą będzie biegła droga krajowa nr 7. Tędy zostanie poprowadzony ruch z miasta w kierunku Zakopanego, na estakadę będzie również można wjechać z autostrady. Jadąc od strony Myślenic kierowcy będą mogli przejechać estakadą do Krakowa lub zjechać z niej na A4 w kierunku Katowic albo Rzeszowa.

Ruch lokalny osobno

Pod estakadą zbudowane zostanie rondo, które połączy się z ulicami Poronińską, Taklińskiego i Kłuszyńską. Wjazd na rondo będzie możliwy z Zakopianki od strony Krakowa i Myślenic. Autostrada również zostanie połączona z rondem, dzięki czemu mieszkańcy Opatkowic wjadą na A4 z pominięciem estakady.

Zjeżdżając z autostrady w kierunku Myślenic kierowcy będą mogli:

  • wjechać na estakadę i stamtąd jechać dalej na południe;
  • dojechać do ronda i z niego zjechać na jedną z ulic w Opatkowicach lub pojechać w kierunku Krakowa.

Zmiany obejmą też pieszych. Wybudowane zostaną dwa przejścia pod drogą krajową nr 7, przy ul. Poronińskiej i przy ul. Opatkowickiej. Powstanie też przejście w nasypie pod zjazdami z A4, które połączy ul. Kłuszyńską i ul. Zakopiańską.

Co dalej?

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla wariantu nr 4 rozbudowy węzła. Teraz należy przygotowywać szczegółowy projekt budowy nowego węzła.

Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o wydanie pozwolenia na budowę (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej). Budowę planuje się na lata 2025-2027.

Na zdjęciach ortofotomapy z naniesionymi projektami przebudowy ul. Zakopiańskiej – grafiki pokazują przebieg estakady (poziom „+1”) i układu dróg lokalnych (poziom „0”).

Śpimy krócej i coraz gorzej

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska