https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Większe koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Trzeba poprawić przystanek dla pielgrzymów [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
O półtora miliona złotych zwiększyły się koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Pieniądze przeznaczone zostaną na zwiększenie pojemności wind, które mają wywozić pielgrzymów z podziemnego przystanku między sanktuariami na teren w sąsiedztwie kładki Bożego Miłosierdzia oraz na dodatkowe zabezpieczenie kładki Bożego Miłosierdzia, przebiegającej w sąsiedztwie trasy.

WIDEO: Krótki wywiad

Do tej pory przedstawiciele miasta podawali, że koszty budowy Trasy Łagiewnickiej wyniosą 802 mln zł (ze spłatą kredytu może to być ok. 1,2 mld zł). Niedawno kwota ta urosła do 803,5 mln zł.

Kraków. Większe koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Trzeba poprawić przystanek dla pielgrzymów [ZDJĘCIA]
Sylwia Penc

- Koszt inwestycji zwiększył się o ok. 1,5 mln zł. Już podpisaliśmy związany z tym aneks do umowy. To było spowodowane czynnikami, na które spółka Trasa Łagiewnicka nie mogła wpłynąć - mówi Krzysztof Migdał z gminnej spółki Trasa Łagiewnicka, odpowiedzialnej za inwestycję. - Część pieniędzy ma być przeznaczona na zwiększenie pojemności wind, które mają wywozić pielgrzymów z podziemnego przystanku między sanktuariami na teren w sąsiedztwie kładki Bożego Miłosierdzia. O takie rozwiązanie wnioskowali lokalni radni i przedstawiciele strony kościelnej - dodaje.

Kraków. Zarząd Trasy Łagiewnickiej: Nowa droga przyniesie mi...

Przystanek między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstaje wraz z linią tramwajową z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej, która jest budowa w ramach Trasy Łagiewnickiej. Przystanek zaplanowano przy podziemnym tunelu między sanktuariami, w którym ma także przejeżdżać tramwaj.

Kraków. Większe koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Trzeba poprawić przystanek dla pielgrzymów [ZDJĘCIA]
Sylwia Penc

W rozmowie z nami Marek Bauer z Politechniki Krakowskiej zwracał uwagę: - Pojawia się pytanie, czy linia tramwajowa wzdłuż Trasy Łagiewnickiej musiała rzeczywiście przebiegać w tunelu między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Łatwo sobie wyobrazić, że z sanktuarium, z dużego wydarzenia wyjdzie nawet kilkanaście tysięcy osób i znaczna część z nich skieruje się w stronę podziemnego przystanku. Będzie to niebezpieczne, obawiam się, że zejście do tunelu będzie w takich przypadkach zamykane i pielgrzymi i tak nie będą mogli skorzystać z tramwaju. Dziwię się, że tak to rozwiązano, rozwiązanie naziemne byłoby wygodniejsze.

Zdecydowano się więc na poprawę komunikacji z przystanku do sanktuariów i zwiększenie pojemności wind, które będą wywozić i zwozić pielgrzymów.

Kraków. Transport w centrum na granicy wytrzymałości. Tramwa...

Z 1,5 mln zł, które miasto dołoży do budowy Trasy Łagiewnickiej sfinansowane mają być także dodatkowe zabezpieczenie kładki Bożego Miłosierdzia przebiegające w sąsiedztwie trasy. W tym przypadku trzeba rozbudować palisadę betonową, by w trakcie robót, związanych z Trasą Łagiewnicką, z kładką nic się złego nie stało. Blisko kładki budowany jest wspomniany tunel dla samochodów i tramwajów. Są tam głębokie wykopy. W tym rejonie przekładana będzie też Wilga. Aby inwestycja nie zagrażała kładce potrzebne były więc dodatkowe zabezpieczenia.

- Na etapie przetargu to nie było do przewidzenia z uwagi na to, że wtedy jeszcze powstawała kładka - wyjaśnia Krzysztof Migdał.

Kraków. Większe koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Trzeba poprawić przystanek dla pielgrzymów [ZDJĘCIA]
Sylwia Penc

W ramach inwestycji powstają także inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: powstają tunele i przystanki. Nie...

Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tak tylko pytam
31 stycznia, 16:29, Kaczoland:

To się nie mieści w głowie..... Czy kościół dopłaca do tej infrastruktury ??? Ile terenu w około należy do kościoła ? Komu potrzebne te wszystkie udogodnienia ? TYLKO kościołowi. A inne ulice dziurawe od lat no ale tam nie ma są sanktuariów !

31 stycznia, 22:06, Tak tylko pytam:

No chwila-moment: a to Kościół zamawiał tę trasę, czy jak? Bo ja nie wiem. Ona faktycznie powstaje na życzenie Kościoła, że tak gromko nawołujesz, aby "dopłacał"?

1 lutego, 01:44, Gość:

Weź tam pojedź i obejzyj na żywo to się wtedy może pukniesz w czoło.chyba że pracujesz w parafii.

1 lutego, 2:21, Tak tylko pytam:

A co ja tam mam do oglądania - zwały ziemi i jakieś betonowe elementy? Zadałem proste pytanie - i widzę, że nie umiesz na nie równie prosto odpowiedzieć.

1 lutego, 08:09, Gość:

Szkoda dyskusji z amebą. Nie masz pojęcia o tej budowie.

Nie, nie mam i dlatego zadałem proste pytanie, ale ameba - jak widać na załączonym obrazku - w żaden sposób nie potrafi na nie odpowiedzieć. Faktycznie taka "dyskusja" nie ma sensu.

G
Gość
31 stycznia, 16:29, Kaczoland:

To się nie mieści w głowie..... Czy kościół dopłaca do tej infrastruktury ??? Ile terenu w około należy do kościoła ? Komu potrzebne te wszystkie udogodnienia ? TYLKO kościołowi. A inne ulice dziurawe od lat no ale tam nie ma są sanktuariów !

31 stycznia, 22:06, Tak tylko pytam:

No chwila-moment: a to Kościół zamawiał tę trasę, czy jak? Bo ja nie wiem. Ona faktycznie powstaje na życzenie Kościoła, że tak gromko nawołujesz, aby "dopłacał"?

1 lutego, 01:44, Gość:

Weź tam pojedź i obejzyj na żywo to się wtedy może pukniesz w czoło.chyba że pracujesz w parafii.

1 lutego, 2:21, Tak tylko pytam:

A co ja tam mam do oglądania - zwały ziemi i jakieś betonowe elementy? Zadałem proste pytanie - i widzę, że nie umiesz na nie równie prosto odpowiedzieć.

Szkoda dyskusji z amebą. Nie masz pojęcia o tej budowie.

K
Klecha.

USZCZELNIĆ VAT - OPODATKOWAC KOŚCIÓŁ !!! ILEŻ TO BUDŻET PAŃSTWA TRAĆI NA TYCH PED OFF ILACH !!

T
Tak tylko pytam
31 stycznia, 16:29, Kaczoland:

To się nie mieści w głowie..... Czy kościół dopłaca do tej infrastruktury ??? Ile terenu w około należy do kościoła ? Komu potrzebne te wszystkie udogodnienia ? TYLKO kościołowi. A inne ulice dziurawe od lat no ale tam nie ma są sanktuariów !

31 stycznia, 22:06, Tak tylko pytam:

No chwila-moment: a to Kościół zamawiał tę trasę, czy jak? Bo ja nie wiem. Ona faktycznie powstaje na życzenie Kościoła, że tak gromko nawołujesz, aby "dopłacał"?

1 lutego, 01:44, Gość:

Weź tam pojedź i obejzyj na żywo to się wtedy może pukniesz w czoło.chyba że pracujesz w parafii.

A co ja tam mam do oglądania - zwały ziemi i jakieś betonowe elementy? Zadałem proste pytanie - i widzę, że nie umiesz na nie równie prosto odpowiedzieć.

G
Gość
31 stycznia, 16:29, Kaczoland:

To się nie mieści w głowie..... Czy kościół dopłaca do tej infrastruktury ??? Ile terenu w około należy do kościoła ? Komu potrzebne te wszystkie udogodnienia ? TYLKO kościołowi. A inne ulice dziurawe od lat no ale tam nie ma są sanktuariów !

31 stycznia, 22:06, Tak tylko pytam:

No chwila-moment: a to Kościół zamawiał tę trasę, czy jak? Bo ja nie wiem. Ona faktycznie powstaje na życzenie Kościoła, że tak gromko nawołujesz, aby "dopłacał"?

Weź tam pojedź i obejzyj na żywo to się wtedy może pukniesz w czoło.chyba że pracujesz w parafii.

n
nawet kosciół kradnie

oj obrobią się [wulgaryzm] z zarządu

Krzysztof Migdał

zbieżność nazwisk z tym rudym łysym pajacem z X dzielnicy? nie sądze

k
koronawirus

to niech ksiądz zapłaci,sprrzedali teren,to niech płacą

M
Magda

tatroholicy.pl

G
Gość
31 stycznia, 14:35, Gość:

A co z tramwajem na Górke N , i Azory cisza , dalej plany?

zbudujta se sanktuarium, a najlepiej dwa i willę prezydenta Machlojskiego obok, to bedzieta mieli, a do tego czasu płaczta ludzie północy

T
Tak tylko pytam
31 stycznia, 16:29, Kaczoland:

To się nie mieści w głowie..... Czy kościół dopłaca do tej infrastruktury ??? Ile terenu w około należy do kościoła ? Komu potrzebne te wszystkie udogodnienia ? TYLKO kościołowi. A inne ulice dziurawe od lat no ale tam nie ma są sanktuariów !

No chwila-moment: a to Kościół zamawiał tę trasę, czy jak? Bo ja nie wiem. Ona faktycznie powstaje na życzenie Kościoła, że tak gromko nawołujesz, aby "dopłacał"?

K
Krakus od wiekow

A wiec klechy buduja bude a pozniej Spoleczenstwo zapie… by starczylo na podatek!!!-tez katolik na szczescie nie poj….y!

k
krk

Bozia sie bedzie cieszyl oj cieszyl.

W
Witold

Skoro wnioskowała strona kościelna to powinna coś dołożyć, a nie tylko "Bóg zapłać".

s
sracus
31 stycznia, 16:17, Cracus:

1,2 mld droga do nikąd brawo

pierd...sz

K
Kaczoland

To się nie mieści w głowie..... Czy kościół dopłaca do tej infrastruktury ??? Ile terenu w około należy do kościoła ? Komu potrzebne te wszystkie udogodnienia ? TYLKO kościołowi. A inne ulice dziurawe od lat no ale tam nie ma są sanktuariów !

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska