https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielkie betonowanie nad Wisłą. Trwa budowa największego przęsła nowego mostu kolejowego [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Wykonawcy wyleją na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu, co odpowiada ilości mieszczącej się w przeszło 130 betonowozach.
Wykonawcy wyleją na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu, co odpowiada ilości mieszczącej się w przeszło 130 betonowozach. Anna Kaczmarz
Ponad 20 godzin potrwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To ważny moment budowy przeprawy, która ma przyspieszyć przejazd przez miasto pociągów dalekobieżnych. W sumie PKP Polskie Linie Kolejowa S.A., dla ułatwienia podróży w aglomeracji krakowskiej, budują trzy mosty pomiędzy Grzegórzkami i Zabłociem. Powstanie tam też kładka pieszo-rowerowa.

FLESZ - Najdłuższy tunel w Polsce gotowy

od 16 lat

Skrupulatnie zaplanowana operacja rozpoczęła się tuż po 5 rano i potrwa do późnych godzin nocnych. W tym czasie wykonawcy wyleją na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu, co odpowiada ilości mieszczącej się w przeszło 130 betonowozach. Podawany jest on równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy. Akcji, ze względów technologicznych, nie można przerwać, a beton musi być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.

- Nowe mosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Mieszkańcy krytykują wygląd przystanku Kraków Grzegórzki. Przedstawiciele PKP PLK uspokajają, że na razie obiekt jest w budowie i trzeba poczekać na końcowy efekt.

Kraków. Mieszkańcy krytykują wygląd przystanku kolejowego na...

Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt ma być gotowy w I połowie 2022 roku.

- Inwestycja PLK nie tylko poprawi warunki podróży koleją, ale również stanie się nową wizytówką miasta. Nowe mosty kolejowe nad Wisłą pozytywnie wpiszą się lokalny krajobraz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu ma się poprawić komunikacja w centrum miasta i zwiększyć dostęp do przystanku Kraków Zabłocie.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu za ponad 1 mld zł „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. W ramach tego zadania powstały też m.in. estakady kolejowe z dodatkową parą torów - między ul. Kopernika i Miodową.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zawyła wojtyła !
"skrupulatnie zaplanowana operacja"- żeby tumany nie spartaczyły tam czego następnego, tak na alleluja. Jakoś dawniej nie znano betonu, a budowano mosty, akwedukty, i budowle, które stoją do dzisiaj. Jak napaprają betonem do koryta Wisły, to przy najmniejszych opadach deszczu będzie koniec. Trzeba będzie wtedy wykopać nowe koryto rzeczne.
G
Gość
NIe przyspieszy bo po jednym torze będzie się jeździć na Dietla. Może zapytacie o to kiedy zaczną tam cokolwiek robić?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska