https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielkie zmiany na stacji kolejowej w Płaszowie [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków-Płaszów
Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków-Płaszów Polska Press
Dodatkowy peron, 200-metrowe wiaty, wygodne przejście podziemne, nowoczesny system informacji – taka będzie stacja Kraków Płaszów po modernizacji, która właśnie trwa. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace.

"Przebudowa stacji Kraków Płaszów to element największej inwestycji PLK w Krakowie – modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, wraz z dobudową torów dla kolei aglomeracyjnej. Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki jednego z dwóch, znajdujących się na stacji, peronów wyspowych. Równolegle wymieniane są tory. Prace obejmują demontaż i montaż kabli i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Harmonogram robót został tak przygotowany, by nie przerywać ruchu pociągów" - informowali już kilka miesięcy temu kolejarze.

Na stacji powstanie m.in. dodatkowy czwarty peron. Perony będą na dłuższych odcinkach zadaszone. Wyremontowane i powiększone zostanie również przejście podziemne. Prace zakończą się w 2021 roku.

Oryginalny wiadukt powstał w 1863 roku. Początkowo był mostem, bo pod nim znajdowało się starorzecze Wisły.

Megainwestycja w centrum Krakowa. Estakady i most pięknie ro...

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU - Wieża Kontroli Ruchu Lotniczego Kraków Airport

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-05-28T16:43:57 02:00, Old Wabble:

a teraz takie małe pytanie: po kiego wała takie inwestycje skoro na tej stacji Kraków Płaszów nikt nie wsiada i nikt nie wysiada?

Chciał Pan/Pani napisać, że Pan/Pani nie wysiada, a nie nikt:). Codziennie sporo osób zostawia swe auta i dojeżdża pociągiem do pracy w centrum, w Mydlnikach. I w drugą stronę do pracy w Niepołomicach i Oświęcimu. W okresie wakacyjnym wszystkie kolonie i obozy mają start w Płaszowie. Sporo kursów nad morze zaczyna się właśnie na tej stacji. Zanim człowiek się wypowie, to warto oprzeć swoją wiedzę na danych, a nie na domysłach. Modernizacja jest konieczna, podobnie jak budowa S7 . Nieciekawie być tak znanym i rekomendowanym w przewodnikach turystycznych miastem i z drugiej strony raczyć turystę widokiem takim jak przy wjeździe do Krakowa:).

A
Ania
Pragnę zauważyć, że mówimy tu o dworcu, a nie o stacji. Sic!
O
Old Wabble
a teraz takie małe pytanie: po kiego wała takie inwestycje skoro na tej stacji Kraków Płaszów nikt nie wsiada i nikt nie wysiada?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska