FLESZ - Nie będzie szlabanów na państwowych autostradach?
- Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu na jezdni autostrady A4 o długości 900 m, od węzła Kraków Południe w kierunku węzła Kraków Łagiewniki, do punktu, w którym już istnieje trzeci pas. Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną - ulicą Dzikiej Róży - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 26 miesięcy, od dnia podpisania umowy. Zanim jednak zostanie podpisana umowa przez pięć najbliższych dni pozostali wykonawcy, którzy składali oferty w przetargu mogą złożyć odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty.
Odcinek, na którym zostanie dobudowany trzeci pas ruchu, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa z bardzo dużym ruchem samochodowym. Według pomiarów wykonywanych w ramach generalnego pomiaru ruchu, w 2015 r. przejeżdżało tym odcinkiem średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę. W godzinach szczytów komunikacyjnych, wyjazdów i powrotów weekendowych i wakacyjnych liczba tych pojazdów znacząco wzrasta i tworzą się kilkukilometrowe zatory. Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu w kierunku wschodnim usprawni przejazd i płynność ruchu. Poprawi się także bezpieczeństwo podróży.
