https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wybrano wykonawcę kładki Kazimierz - Ludwinów. Koszt... 114 mln zł!

Piotr Rąpalski
Kładka Kazimierz – Ludwinów realizowana jest według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.
Kładka Kazimierz – Ludwinów realizowana jest według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego. Lewicki&Łatak
Z pięciu firm, które złożyły oferty w przetargu na budowę kładki nad Wisłą Kazimierz-Ludwinów, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem najkorzystniejsza okazała się propozycja firmy PRIMOST Południe z Będzina. Spółka zaoferowała kwotę 114 mln zł. Sporo! Kładkę Bernatka wybudowano za 38 mln zł, ale to było dawno temu.

Przypomnijmy: termin składania ofert w postępowaniu przetargowym minął w pierwszej połowie maja br. Chęć budowy kładki pomiędzy Kazimierzem a Ludwinowem zadeklarowało 5 firm i konsorcjów. Oferty były analizowane pod względem formalnym, Miasto szukało też dodatkowych środków na realizację tego zadania, ponieważ najniższa z ofert była o 18,7 mln zł wyższa niż zaplanowano na realizację w dokumentach finansowych. – Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu. Firma Primost Południe zaproponowała kwotę 113,7 mln zł.

"Z podpisaniem umowy musimy poczekać na zakończenie ewentualnego postępowania odwoławczego i podpisanie porozumień z gestorami sieci – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą" - informują urzędnicy z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Warto wiedzieć, że kładka Kazimierz – Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. Połączy Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów.

Autorem koncepcji architektonicznej kładki Kazimierz – Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Kobiety zagrożone na rynku pracy?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:]
2 sierpnia, 10:36, Anka Krakowianka:

Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.

2 sierpnia, 12:04, Krakus:

To może mieszkańcy Ludwinowa się zrzucą na tą kładkę , bo pozostałym mieszkańcom Krakowa to potrzebna ona jak małpie kit. Na Ludwinowie same nowe blokowiska , może deweloperka da pieniądze ?

2 sierpnia, 12:26, Anka Krakowianka:

Deweloperzy, betonoza, dług Krakowa. To ckliwe hasła już dawno nie robiące wrażenia na większości mieszkańców Krakowa. Obnoszenie się dumą z bycia krakusem i negowania wszystkiego co wpływa na rozwój to czysta pogarda dla współczesnych wyzwań milionowego miasta.

Bocie, ten słownik, który ci podładowano, jest jakiś nieprezycyjny. Hasło „ckliwy” jest najwyraźniej w nim źle zdefiniowane.

Skontaktuj się z administratorem, aby dokonał korekty.

No i ta ogólnikowość sformułowań… 🤣

A
Anka Krakowianka
2 sierpnia, 10:36, Anka Krakowianka:

Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.

2 sierpnia, 12:04, Krakus:

To może mieszkańcy Ludwinowa się zrzucą na tą kładkę , bo pozostałym mieszkańcom Krakowa to potrzebna ona jak małpie kit. Na Ludwinowie same nowe blokowiska , może deweloperka da pieniądze ?

Deweloperzy, betonoza, dług Krakowa. To ckliwe hasła już dawno nie robiące wrażenia na większości mieszkańców Krakowa. Obnoszenie się dumą z bycia krakusem i negowania wszystkiego co wpływa na rozwój to czysta pogarda dla współczesnych wyzwań milionowego miasta.

K
Krakus
2 sierpnia, 10:36, Anka Krakowianka:

Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.

To może mieszkańcy Ludwinowa się zrzucą na tą kładkę , bo pozostałym mieszkańcom Krakowa to potrzebna ona jak małpie kit. Na Ludwinowie same nowe blokowiska , może deweloperka da pieniądze ?

A
Anka Krakowianka
2 sierpnia, 10:36, Anka Krakowianka:

Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.

2 sierpnia, 10:47, :]:

O, bot został uruchomiony — i jak zwykle chwali (w swój charakterystyczny, mocno „ogólnikowy” sposób) wszystko, co „trzeba” pochwalić i „zarekomendować”.

Nawet kładeczkę za furę forsy z kieszeni podatnika. 114 mln zł. za takie coś? No, ale w mieście, w którym zbudowano 3,5 km „trasy” za 1.3 mld zł. to nie dziwota. Dla porównania: Kulczyk na budowę 255 km autostrady wyłożył 2,4 mld euro (czyli jakieś 10 mld zł.). Za 255 km, w porównaniu do raptem 3,5 km w Krakowie!

Nie dziwota, że w Krakowie byle kładka musi kosztować 114 mln zł.

2 sierpnia, 10:59, Anka Krakowianka:

Porównanie kosztów budowy A2 sprzed 20 lat do TŁ oddanej rok temu… Demagogia level hard. Za obwarzanka też płacisz tyle samo?

2 sierpnia, 11:24, :]:

O, bot dał głos — i przelicza autostrady na obwarzanki.

A faktycznie, bocie jeden, obwarzanki zdrożały kilkunastokrotnie w tym czasie? Doprawdy?

Mówisz, masz:

2001 - 0,80 zł (rusza budowa A2 Kulczyka)

2005 - 1,00 zł

2010 - 1,30-1,60 zł

2023 - 3,60-4,00 zł

Teraz porównaj średni koszt budowy 1 km autostrady do 1 km szybkiej trasy w mieście w okresie 2000-2020.

Możesz dalej się kompromitować. Pytanie jest jedno. Czy tymi bzdurami co wypisujesz, jesteś w stanie zarobić na nowe auto klasy średniej czy tylko na używany rower z placu Imbramowskiego…

:]
2 sierpnia, 10:36, Anka Krakowianka:

Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.

2 sierpnia, 10:47, :]:

O, bot został uruchomiony — i jak zwykle chwali (w swój charakterystyczny, mocno „ogólnikowy” sposób) wszystko, co „trzeba” pochwalić i „zarekomendować”.

Nawet kładeczkę za furę forsy z kieszeni podatnika. 114 mln zł. za takie coś? No, ale w mieście, w którym zbudowano 3,5 km „trasy” za 1.3 mld zł. to nie dziwota. Dla porównania: Kulczyk na budowę 255 km autostrady wyłożył 2,4 mld euro (czyli jakieś 10 mld zł.). Za 255 km, w porównaniu do raptem 3,5 km w Krakowie!

Nie dziwota, że w Krakowie byle kładka musi kosztować 114 mln zł.

2 sierpnia, 10:59, Anka Krakowianka:

Porównanie kosztów budowy A2 sprzed 20 lat do TŁ oddanej rok temu… Demagogia level hard. Za obwarzanka też płacisz tyle samo?

O, bot dał głos — i przelicza autostrady na obwarzanki.

A faktycznie, bocie jeden, obwarzanki zdrożały kilkunastokrotnie w tym czasie? Doprawdy?

A
Anka Krakowianka
2 sierpnia, 10:36, Anka Krakowianka:

Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.

2 sierpnia, 10:47, :]:

O, bot został uruchomiony — i jak zwykle chwali (w swój charakterystyczny, mocno „ogólnikowy” sposób) wszystko, co „trzeba” pochwalić i „zarekomendować”.

Nawet kładeczkę za furę forsy z kieszeni podatnika. 114 mln zł. za takie coś? No, ale w mieście, w którym zbudowano 3,5 km „trasy” za 1.3 mld zł. to nie dziwota. Dla porównania: Kulczyk na budowę 255 km autostrady wyłożył 2,4 mld euro (czyli jakieś 10 mld zł.). Za 255 km, w porównaniu do raptem 3,5 km w Krakowie!

Nie dziwota, że w Krakowie byle kładka musi kosztować 114 mln zł.

Porównanie kosztów budowy A2 sprzed 20 lat do TŁ oddanej rok temu… Demagogia level hard. Za obwarzanka też płacisz tyle samo?

:]
2 sierpnia, 10:36, Anka Krakowianka:

Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.

O, bot został uruchomiony — i jak zwykle chwali (w swój charakterystyczny, mocno „ogólnikowy” sposób) wszystko, co „trzeba” pochwalić i „zarekomendować”.

Nawet kładeczkę za furę forsy z kieszeni podatnika. 114 mln zł. za takie coś? No, ale w mieście, w którym zbudowano 3,5 km „trasy” za 1.3 mld zł. to nie dziwota. Dla porównania: Kulczyk na budowę 255 km autostrady wyłożył 2,4 mld euro (czyli jakieś 10 mld zł.). Za 255 km, w porównaniu do raptem 3,5 km w Krakowie!

Nie dziwota, że w Krakowie byle kładka musi kosztować 114 mln zł.

A
Anka Krakowianka
Bardzo potrzebna inwestycja dla Ludwinowa. Rejon stał się mega popularny i wszyscy skorzystają. ~25,5 mln euro to realna kwota i wcale nie jest olbrzymia. O takich pieniądzach za podobną kładkę mogą tylko pomarzyć miasta powyżej 250 tys. mieszkańców w zachodniej Europie.
W
Wernyhora
Za takie pieniądze to lepiej już most zrobić naprawdę kładki to marnowanie kasy 114 mln zł to bardzo, ale to naprawdę bardzo dużo pieniędzy - Kraków potrzebuje jeszcze co najmniej 3 mostów w tym z możliwością ruchu tramwajowego... ale zbudowanie dla pieszych i rowerów, nawet bez awaryjnej możliwości przejazdu karetek - za taką kasę to rażąca niegospodarność
R
Rhw
Dla mnie kładki, to bezsensu inwestycja w mieście w którym brakuje mostów dla udrożnienia i rozładowania korków wywalenie takiej kasy (114 milionów a zwykły mos ze 200 ! ) dla trendu - mody zapominając że, to właśnie duży ruch w mieście to duże pieniądze dla miasta - ale widać dziś miastem zawiadują nie krakowskie centusie jak ja, tylko modnisie o trendach lewackiego myślenia że wszystko na rowerem się załatwi !

TA ROWEROWA NAIWNOŚĆ PEWNO PEWNEGO DNIA SIĘ ODWRÓCI ALE I MNIE I TYCH MODNISI JUŻ PEWNO NIE BĘDZIE !

Współczuje mieszkańcom życia w korkach !
W
Wojtek
Można było budować zarar po konkursie.. Jesteśmy kilkadziesiąt milionów w plecy...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska