Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: zaczyna się remont ronda Ofiar Katynia

Małgorzata Stuch
W poniedziałek rusza przebudowa ronda Ofiar Katynia. Prace prowadzi konsorcjum firm Radko i Punj Lloyd. Roboty zostały podzielone na etapy, a ich zakończenie wykonawca przewiduje na 15 grudnia. Zarówno kierowcy, jak i piesi podczas modernizacji węzła muszą się liczyć z utrudnieniami.

- Korki niestety będą - potwierdza Joanna Niedziałkowska, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Najmniej uciążliwy dla kierowców będzie pierwszy tydzień prac, czyli od 15 do 21 marca. W tym czasie będzie budowana droga tymczasowa, która posłuży do objazdów podczas poźniejszych prac. Nie powinno być większych niż zazwyczaj utrudnień.

Kierowcy będą mieć zapewnione po dwa pasy ruchu wzdłuż ul. Conrada i Radzikowskiego, a po jednym wzdłuż ul. Armii Krajowej i Jasnogórskiej. Niedogodności odczują jedynie piesi, bo zajęty zostanie chodnik po południowej stronie ul. Radzikowskiego. 22 marca rozpocznie się właściwy, pierwszy etap przebudowy. Rondo Ofiar Katynia będzie przejezdne, ale nastąpią na nim poważne ograniczenia.

Drogowcy wyłączą z ruchu południową jezdnię ul. Radzikowskiego. Ruch kołowy na ulicach Radzikowskiego i Conrada będzie się jednak nadal odbywał po dwóch pasach w każdym kierunku, dzięki dobudowanej drodze. Zostaną też wyłączone z ruchu jezdnie na ul. Conrada. - Pod prace budowlane zostanie zajęty pas do skrętu w prawo z ul. Conrada w ul. Jasnogórską. Skręt w prawo będzie się odbywał z pasa do ruchu na wprost - tłumaczy Michał Pyclik z ZIKiT.

Od ul. Jasnogórskiej na rondo będzie można wjechać dwoma pasami. Gorzej będą mieli kierowcy zjeżdżający z ronda w ul. Jasnogórską. Zjadą co prawda dwoma pasami, ale potem trafią na wąskie gardło. Nastąpi zwężenie do jednego pasa i dopiero po kilkuset metrach, za terenem prac ponownie pojawią się dwa pasy ruchu

Utrudnienia napotkają także kierowcy jadący ul. Armii Krajowej. Na odcinku od ronda do wiaduktu kolejowego kierowcom pozostanie do dyspozycji tylko jeden pas ruchu w każdym kierunku (z rozszerzeniem do dwóch pasów przed wjazdem na rondo). Taki stan potrwa do 22 maja, kiedy rozpocznie się drugi etap prac. Wykonawca zapewnia, że przejezdność ronda zostanie utrzymana, ale kierowców czekają następne, jeszcze większe utrudnienia. Dlatego też w maju zostaną dla nich wyznaczone objazdy, które zależeć będą m.in. od postępu prac budowlanych na samym rondzie Ofiar Katynia.

W opanowaniu trudnej sytuacji drogowej będzie pomagać policja i straż miejska. Straż rozda ulotki z informacjami o zmianach w organizacji ruchu. Policja natomiast ma sterować ruchem . - Apelujemy, aby kierowcy stosowali się do znaków informujących o zmienionej organizacji ruchu - mówi Witold Norek, zastępca szefa krakowskiej drogówki. - Wiemy z doświadczenia, że osoby łamiące przepisy, powodują spore zatory na drodze - dodaje.

Sytuację na rondzie będą monitorować też specjaliści od inżynierii ruchu z Politechniki Krakowskiej. Już teraz zalecają, aby nie wybierać się samochodem w okolice ronda Ofiar Katynia, ale wsiąść do komunikacji miejskiej. Eksperci popracują nad jej przyspieszeniem, by autobusy MPK nie stały w korkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska