https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zajezdnia Nowa Huta bez wagonów 105N, czyli starych "akwariów". To koniec pewnej epoki

Piotr Rąpalski
To będzie rewolucja w krakowskiej flocie tramwajowej. Po 48 latach z zajezdni tramwajowej Nowa Huta znikają wszystkie wagony 105N wykorzystywane w ruchu regularnym. Z tej zajezdni od soboty, na linię nie wyjedzie już ani jedna „stopiątka”, czyli tzw. akwarium. Kto takim nigdy nie jechał nie wie co to zimno w zimie i upał w lecie.

To efekt przede wszystkim systematycznego wycofywania z krakowskich ulic wagonów wysokopodłogowych, a także zmian w rozdziale taboru między dwiema zajezdniami tramwajowymi MPK. We flocie krakowskiego przewoźnika pozostało już tylko 8 składów potrójnych wagonów 105Na oraz 5 składów podwójnych 105Na. Wszystkie będą stacjonować tylko w zajezdni tramwajowej Podgórze.

Niewiele więcej jest wagonów E1 i c3, które od dwóch tygodni stacjonują tylko w Nowej Hucie. MPK posiada 12 składów wagonów E1 i c3 oraz 8 wagonów E1.

Realizowane przez ostatnie cztery lata dostawy 110 nowych Lajkoników zdecydowanie zmieniły krakowski tabor tramwajowy. Korzystają na tym pasażerowie, którzy podróżują komunikacją miejską w Krakowie.

Obecnie nie ma już ani jednej linii, na której nie jeździłyby przynajmniej na części kursów tramwaje z niską podłogą.

Od poniedziałku, 25 września kolejna linia będzie obsługiwana wyłącznie nowoczesnym taborem niskopodłogowym i klimatyzowanym. Będzie to dojeżdżająca do Nowej Huty linia nr 22 (Borek Fałęcki – Kopiec Wandy).

Spośród 980 wyprodukowanych wagonów serii 105N do krakowskiej zajezdni Nowa Huta trafiły 163 egzemplarze. Oznaczono je kolejno od numeru 266 do 427. Po wielu uwagach krytycznych skierowanych do producenta przez miejskich przewoźników z całej Polski, pierwotny model wagonu 105N został zmodyfikowany. Pierwsze odmienione wagony o nazwie 105Na dostarczono do Krakowa już w 1979 roku. Ich dostawy trwały przez całe lata osiemdziesiąte. Ostatnie osiem egzemplarzy zakupiono jesienią 1992 roku

Zmiany w polskich szkołach - to musisz wiedzieć!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Loki
105, to ja już nie widziałem na regularnych liniach od ponad 2 lat!!!!!. No chyba, że w jakieś święta..

Artykuł z du...y, sponsorowany przez bandyckie MPK.
X
X
22 września, 22:51, Lukasz:

dlaczego w nowych tramwajach cały dzień od świtu do północy z sufitu leci mróz???? Wczoraj jechałem tramwajem nr 4 z Bronowic do Czyzyn o godzinie ok 22. Na zewnątrz 17 st. C, w tramwaju zimniej niz w lodówce - mróz leci z klimatyzacji! W calym tramwaju ! Mimo bluzy i czapki przemarzłem na kość, dzisiaj boli mnie gardło i mam katar. Ludzie pozaziebiani jezdza z kaszlem i katarem od tego zimna. Klimatyzacja kosztuje kupe kasy. A prezydent Majchrowski biadoli ze mu 1 miliona na MPK brakuje. Każ chlopie wylaczyc te przekleta klimatyzacje, ktora kosztuje gruba kase i robi posazerow chorymi !!!!

Haha, ale farmazony. Macie tam na kanapach coraz słabsze pomysły by dowalić PJM. Gibon przeziębił się w tramwaju, no smuteczek 😂😂😂

L
Lukasz
dlaczego w nowych tramwajach cały dzień od świtu do północy z sufitu leci mróz???? Wczoraj jechałem tramwajem nr 4 z Bronowic do Czyzyn o godzinie ok 22. Na zewnątrz 17 st. C, w tramwaju zimniej niz w lodówce - mróz leci z klimatyzacji! W calym tramwaju ! Mimo bluzy i czapki przemarzłem na kość, dzisiaj boli mnie gardło i mam katar. Ludzie pozaziebiani jezdza z kaszlem i katarem od tego zimna. Klimatyzacja kosztuje kupe kasy. A prezydent Majchrowski biadoli ze mu 1 miliona na MPK brakuje. Każ chlopie wylaczyc te przekleta klimatyzacje, ktora kosztuje gruba kase i robi posazerow chorymi !!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska