Grand Prix i statuetka Boskiego Komedianta 17. edycji festiwalu przypadła „Fobii” z warszawskiego Nowego Teatru, wyreżyserowanej przez szwedzkiego reżysera Markusa Ohrna.
Jurorzy docenili „odwagę w artystycznej prowokacji, która nakłuwa społeczną wrażliwość, każąc dostrzec tematy dotychczas ignorowane”.
Dwie nagrody – za scenografię dla Małgorzaty Szczęśniak "za wykreowanie wyjątkowej wizji, idealnie dopełniającej stworzony przez reżysera Krzysztofa Warlikowskiego świat bohaterek i bohaterów spektaklu" oraz aktorską dla Mai Komorowskiej "za poruszającą kreację odchodzącej matki, która dowodzi niezwykłej wrażliwości, siły i inteligencji aktorki" – przypadły „Elizabeth Costello” Krzysztofa Warlikowskiego z Nowego Teatru w Warszawie.
Tegoroczna Boska Komedia należała do aktorek. Jury doceniło Karolinę Kowalską główną nagrodą aktorską za tytułową kreację w „Pięknej Zośce” w reżyserii Marcina Wierzchowskiego z gdańskiego Teatru Wybrzeże za "siłę w kruchości i zaangażowanie publiczności w osobisty i polityczny dramat bohaterki".
Nagroda aktorska przypadła Emose Uhunmwangho za „Złote płyty” w reżyserii Mateusza Pakuły z Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu. Aktorka deconiona została za "nieprawdopodobne możliwości wokalne i wyczucie komediowego żywiołu, które wznosi przedstawienie na jeszcze wyższy poziom".
Nagroda dla najlepszego reżysera powędrowała do rąk Marcin Wierzchowskiego za spektakl "Piękna Zośka".
Przedstawienie zostało wyróżnione za wizję, "która trzyma widza w nieustannym napięciu, nadając boleśnie aktualne znaczenia osadzonej w przeszłości prawdziwej historii".
Jury doceniło również światła w tym przedstawieniu, zaprojektowane przez Szymona Kluza.
Dwa wyróżnienia – za kompozycję wokalną dla Marty Górnickiej oraz za choreografię dla Evelin Facchini – zdobyły „Matki. Pieśni na czas wojny", kolejny projekt Chóru Kobiet Marty Górnickiej, firmowany przez Teatr Powszechny w Warszawie oraz Maxim Gorki Theather w Berlinie.
Jurorzy w uzasadnieniu podkreślali, że twórczynie doceniono za "zbudowanie przez zespół wykonawczyń spektaklu choreograficznego języka, skomponowanego z codziennych ruchów i działań, które na oczach widzów stają się rytuałami, odbijając jak w zwierciadle sceny wojny i sposoby przetrwania".
Listę laureatów zamyka Jan Duszyński, uhonorowany za „pejzaż dźwiękowy spektaklu, budujący relację między sceną a publicznością poprzez wykorzystanie muzyki wykonywanej na żywo oraz stworzonych na potrzeby inscenizacji nagrań" w spektaklu „Antygona w Molenbeek” w reżyserii Anny Smolar z Teatru Dramatycznego w Warszawie.
Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia jest organizowany przez Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie. Działa nieprzerwanie od 2008 roku. Jest największym festiwalem teatralnym w Polsce.
