https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowianie mówią NIE rewolucji w MPK

Arkadiusz Maciejowski
archiwum Polskapresse
Zaproponowane przez urzędników dwa warianty zmian w komunikacji miejskiej zakładają, że tramwaje i autobusy jeździłyby częściej niż dotychczas, co 6 i 12 minut (wariant nr 1) lub co 7,5 i 15 minut (wariant nr 2). Obie opcje zakładają jednocześnie likwidację kilkunastu linii, trzęsienie ziemi w trasach i numeracjach tramwajów, więcej przesiadek i być może kolejną podwyżkę cen biletów. Krakowianie powiedzieli zdecydowane NIE takim zmianom. Fora internetowe zawrzały.

Czytaj także: Kraków: to będzie totalna rewolucja w rozkładach MPK [MAPY]

Nie rozumiem, jaki był sens budowania nowej trasy do Płaszowa, skoro po zmianach ma być tylko jedna linia, i to w dodatku jeżdżąca na Salwator lub, o zgrozo, na Cichy Kącik. Czy nikt nie zauważa, ilu ludzi jeździ 20 - i to na całej obecnej linii Mały Płaszów - Bronowice, może nikt z planistów nie wziął pod uwagę np. akademików Uniwersytetu Pedagogicznego, które znajdują się w Płaszowie... Choć sama studentką nie jestem, to jednak obecna linia jest optymalnym rozwiązaniem. Brawo - miliardy przeznaczone na budowę nowej trasy na pewno przełożą się na zadowolenie mieszkańców, którzy zamiast do pracy lub na studia bez problemu będą mogli wybrać się na spacer na Błonia - pisze na www.gk.pl internautka "knox".

Jak dojeżdżać z os. Rżąka do np. Urzędu Pracy na Wąwozowej, do Kombinatu, na cmentarz w Grębałowie czy na os. Na Stoku? Cztery przesiadki i minimum półtorej godziny w jedną stronę, to samo z powrotem. To jest skandal! Na domiar złego skrócono linię 163, na którą można było się przesiadać ze 144! - pisze "danusia"

Kto wymyślił wariant drugi! Rozwiązania są w wielu przypadkach bez sensu. W tym brak połączenia pomiędzy placem Wszystkich Świętych i Pocztą Główną, wszystkie tramwaje z placu kierowane są na Stradom.

Innym bezsensem jest linia Bronowice - cm. Rakowicki, czemu taka krótka? Jak już dążymy do absurdu, zróbmy tam tramwaj wahadłowy - uważa Yaho.

Ludzie, przecież to nie chodzi o waszą wygodę, szybkość dotarcia do celu itp. Ma być tak, aby jak najwięcej było przesiadek z jednej linii, czekania na drugą w międzyczasie, a czas ucieka i nie skorzystasz z biletu czasowego, bo nie dasz rady i trzeba kasować drugi, a czasem trzeci tam gdzie jechałeś na jeden bilet - dodaje "Krakus".

Tymczasem część rad dzielnic - które po konsultacjach z mieszkańcami mają zasugerować urzędnikom wariant, który uważają za najkorzystniejszy dla pasażerów MPK - już podjęła decyzję, że pozytywnie nie zaopiniuje żadnego.

- Nie możemy akceptować czegoś, co zamiast poprawić tylko skomplikuje mieszkańcom naszego osiedla dojazd do pracy czy powrót do domów - mówi Wojciech Krzysztonek, przewodniczący Dzielnicy XIV Czyżyny.

- Nasza dzielnica nie ma w ogóle komunikacji tramwajowej, a w proponowanych zmianach obcięte mają być kolejne linie autobusowe, dlatego nie godzimy się na takie rozwiązania - dodaje Dominik Jaśkowiec, radny dzielnicy III. Podobnie uważa m.in. przewodniczący dzielnicy II. - Jeżeli przychylimy się już do jakiegoś wariantu to do nr 1, bo to mniejsze zło, ale i tak do tej opcji zgłosimy wiele uwag - przyznaje Piotr Serafin, przewodniczący Rady Dzielnicy XV.

W Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu zapewniają jednak, że warianty nie są "sztywne" i można je jeszcze zmieniać. - Jesteśmy przygotowani na modyfikację we wskazanych dwóch wariantach nowej komunikacji po konsultacjach w radach dzielnic - zapewnia Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy ZIKiT.

Na wasze sugestie czekamy w "Gazecie Krakowskiej" pod nr tel. 12 688 83 32 (w godz. 10-16), mail: [email protected].

Wasze opinie, uwagi, zastrzeżenia do proponowanych zmian przekażemy urzędnikom z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. To oni bowiem podejmą ostateczną decyzję, co do formy i sposobu wprowadzania zmian.

Miss Polonia z dawnych lat. Zobacz galerię najpiękniejszych kandydatek!

Academy(c) Awards. Plebiscyt na najlepszy akademik Krakowa!

Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 38

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
PK
PRZYWRÓCIĆ linię autobusową nr 119 !!! Wadowicka - Aleje Trzech Wieszczów
i
ik
Podpisuję się pod tym... mało tego! Jeszcze teraz to przynajmniej ta 130 jeździ co "5min", przynajmniej powinna, a ma jeździć co 12 :/
D
Dojeżdżająca z os. Rząka
Swięta racja,sama dojeżdzam z Rząki pod TFN i teraz nawet w godzine nie dojadę. Napisałam już do Urzędu miastam do pana radnego Pilcha /trzeba się umówić na dyżur i też rozmawiać z radnymi/ dyżury na bip krakow/ zapisać się telefonicznie. Walczmy razem .
m
mieszkanka z Rząki
Specjaliści od komunikacji, można powiedziec, że od kabaretu np. Pan z m.pk mówi, że jak autobus 144 wypada /nie dojeżdża na os Rząka, a jego częstoliwość to 25 min/ to przecież możemy pojechać tramwajem. Do tramwaju mamy pod Tesko okolo 3 km.
o
oko
bardzo dobrze mniej lini a częściej będą jeździć, a jak się komuś nie podoba niech się przesiądzie na samochód przy tych cenah paliwa zobaczymy ile pojeżdzi
P
Pasażer z Czyżyn
Ty się nie wypowiadaj. Porzuć auto i przejedź się liniami "4", "10" i "15" po swoich Czyżynach. Zobaczymy czy dalej będziesz na nie. Bo NIe dla zasady to każdy może powiedzieć. A tej Dzielnicy by się Tylko poprawiło. Autobus co 6 minut- przy obecnych 10 minut., A w komunikacji obecnie 21/h mielibyśmy 30/h. Tramwaj co 2 minuty. przez Mogilską. I 25/h tramwajów do Dworca. Przy 18/h obecnie. Ale lepiej mówić nie, bo nie Dla zasady. Ten pan albo nie myśli, albo jeździ auterm i ma w pupie każde zmiany.
Przejdę się do tej Dzielnicy I temu panu osobiście podziękuje.. Takich pajaców nie potrzebujemy w Radzie Dzielnic.
J
J
Hm... szkoda że nie pomyślą o komunikacji nocnej bo to jest dopiero kpina :) żeby między 23 a 24 nie mieć jak dojechać do domu to jest śmieszne :) z tymi przesiadkami to już w ogóle jakiś żart :D jak mam się przesiadać jak tramwaje odjeżdżają w tych samych godzinach i trudno zdążyć z jednej linii na inną. Prosty przykład jadąc 1 ze Wzgórz nie ma możliwości przesiadki na inne tramwaje jadące w kierunku AWF. Zawsze trzeba czekać przynajmniej 10 minut więc co to za przesiadka ?? :)
S
SK
To skandal tak zmieniać trasy linii autobusowych i tramwajowych!!!! Na dzień dzisiejszy linia 137 jeździ jak się jej podoba. Jeden kurs raz na pół godziny lub dłużej, a według rozkładu???? .... "przecież" jeździ co 10 minut. GDZIE SĄ CI RADNI DZIELNIC, DLACZEGO NIC NIE ROBIĄ W TYM KIERUNKU !!!!
N
Nowa Huta
To jakaś szopka Bożonarodzeniowa. A to już blisko. Dojazd z Nowej Huty do Bieżanowa - tragedia.
T
Tomek
Według mnie powinno być dużo mniej linii - tylko rzeczywiście lepiej przemyślane trasy. A kursy częste. Przesiadki mogą być częste (po co wszędzie dojeżdżać jedną linią) - tylko duża częstotliwość kursów pozowli czekać krótko na przesiadkę.
K
Krakus
Ortografie masz pecha :) Ponarzekaj sobie jeszcze może poprawi cie się samopoczucie. Tradycyjnie "stek bzdur" bez konkretów.
k
k.j.
Kolejny debilizm urzedników jest wybudowanie petli autobusowej na ul. Powstań Wielkopolskich i zakończenie trasy autobusu nr 163 właśnie tam - co to spowodowało ludzie dojeżdżający z Bieżanowa do Huty, Czyżyn wędrują masowo na przesiadkę na tramwaj zamiast jednym środkiem transportu jadą dwoma - to jest ta zachęta urzędników do przesiadki się z samochodu na komunikację miejską. Mam propozycję WSZYSTKIE URZĘDY MIEJSKIE POZBYWAJĄ SIĘ AUT SŁUŻBOWYCH I URZĘDNICY PRZESIADAJĄ SIĘ NA KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ - SKORO JEST ONA TAK DOSKONAŁA JAK TWIERDZĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oszczędności zamiast na paliwo kilkadziesiąt tysięcy wydadzą na karty miejskie i bilety. A przy okazji będą mogli w praktyce zobaczyć i sprawdzić "udogodnienia" które fundują mieszkańcom Krakowa. KTO ZA? Napiszmy taką petycję i skierujmy ją do Rady Miasta Krakowa - jestem ciekaw który radny zagłosuje "ZA"
n
nave
Ja się TERAZ przemieszczam szybko, mam dowozówkę do większego węzła, jadącą najkrótszą drogą.
W proponowanych wariantach dowozówka pojedzie sobie krajoznawczo, kosztem dodatkowych 15 minut, a częstotliwość autobusu na który się przesiadam pozostanie bez zmian.
Tramwaju nie użytkuję...
o
ortograf
Jak coś kolego, to podlegają "konsultacJOM" specjalisto :).
Co do samych zmian, stek bzdur. Po co komentować coś co i tak nie zostanie (na szczęście) wdrożone w życie.
K
Krakus
Siatkę połączeń układali specjaliści z PK w oparciu o ankiety i analizy. Poza tym to propozycje, które podlegają KONSULTACJĄ, żeby dostosować do potrzeb większości. Śmieszne jest to że, jak coś w tym mieście próbują zmienić to zawsze znajdzie się grupka marud, która narzeka już chyba z przyzwyczajenia zamiast coś zaproponować.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska