https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków-Myślenice. To będzie koszmarny tydzień dla kierowców na zakopiance. Zmiany w ruchu, zwężenia

Piotr Rąpalski
Zakopianka Kraków-Myślenice. Po lewej budowa kładki w Glogoczowie. Po prawej budowa węzła w Gaju.
Zakopianka Kraków-Myślenice. Po lewej budowa kładki w Glogoczowie. Po prawej budowa węzła w Gaju. GDDKiA
To nie będzie przyjemny tydzień dla kierowców kursujących na trasie Kraków - Myślenice zakopianką. Do czy z Krakowa. W poniedziałek o 5 rano GDDKiA zmienia organizację ruchu na zakopiance w Gaju, w rejonie budowanego węzła i zamyka jedną jezdnię. Z kolei we wtorek - zmiana organizacji ruchu na zakopiance w Głogoczowie, w okolicy budowanej kładki dla pieszych. Na odcinku ok. 100 metrów zwężona zostanie jezdnia w kierunku Krakowa do jednego, lewego pasa.

Zakopianka w Gaju

W poniedziałek o 5 rano zmiana organizacji ruchu na zakopiance w Gaju, w rejonie budowanego węzła. Podobnie jak w zeszłym tygodniu, zamknięta zostanie jedna jezdnia – tym razem w kierunku Myślenic. Ruch będzie przeniesiony na jezdnię w kierunku Krakowa, kierowcy będą mieć do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Utrudnienia związane są z demontowaniem deskowania na budowanym wiadukcie oraz montażem kolektora odwadniającego.

Taka organizacja ruchu potrwa do 17 maja (piątek).

Zakopianka w Głogoczowie

We wtorek (14 maja) GDDKiA zmieni organizację ruchu na zakopiance w Głogoczowie, w okolicy budowanej kładki dla pieszych. Na odcinku ok. 100 metrów zwęzi jezdnię w kierunku Krakowa do jednego, lewego pasa. Poza tym przeniesie też przystanek autobusowy Głogoczów Podlesie w kierunku Myślenic kilkadziesiąt metrów na południe, dalej od terenu budowy.

Zmiana organizacji ruchu jest niezbędna, żeby wykonać prace związane ze wzmocnieniem skarpy i przygotowaniem fundamentów podpory przyszłej kładki. Ten etap prac planuje się skończyć w czwartek (16 maja).

Kładka w Głogoczowie

Nowe przejście nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Kładka zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.

Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Prace planujemy zakończyć jesienią tego roku.

Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) zakopianką

Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:

  • obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
  • w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
  • przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.

Te obiekty są częścią przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.

Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.

Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt GDDKiA buduje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planuje zrealizować do końca 2025 roku.

Polski smog najbardziej szkodzi kobietom!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska