https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krytykują PKS za Auschwitz

Tadeusz Jachnicki
Czy stacja Auschwitz to dobry chwyt marketingowy?
Czy stacja Auschwitz to dobry chwyt marketingowy? Tadeusz Jachnicki
OŚWIĘCIM. Mieszkańcy miasta są oburzeni. Władze oświęcimskiego PKS, zdecydowały, by na autobusach umieszczano informację, iż docelowym przystankiem jazdy jest Auschwitz.

- To skandal - mówią byli więźniowie obozu zagłady KL Auschwitz-Birkenau. Leszek Rykała, prezes oświęcimskiego PKS, unika komentarza.

Zdaniem znanego aktora Augusta Kowalczyka, byłego więźnia KL Auschwitz, numer obozowy 6804
- goły napis Auschwitz jest niesmaczny.

- W połączeniu ze słowem "Muzeum" wyglądałby zupełnie inaczej. I to tej treści tabliczki powinny być zawieszane na autobusach - mówi Kowalczyk. Podobne zdanie ma Jerzy Bielecki, inny więzień KL Auschwitz-Birkenau.

Prezydent Oświęcimia Janusz Marszałek mówi, że od dawna zwracał uwagę przewoźnikom, że używanie samej nazwy Auschwitz to błąd. - Nasze miasto ma swoją nazwę i jej się trzymajmy - stwierdza stanowczo prezydent Oświęcimia.

Próbowaliśmy zapytać prezesa PKS Leszka Rykałę, dlaczego podjęto taką decyzję w sprawie nazwy celu podróży. Jednak nie było to możliwe. Rano zadzwoniliśmy do prezesa, ale nie dopuściła nas do niego sekretarka.

- Ma ważne spotkanie i nie może rozmawiać - odrzekła. Poprosiła o telefon za godzinę. Po niespełna
60 minutach usłyszeliśmy, że prezes Rykała nagle wyjechał i dzisiaj już go nie będzie w pracy. Poprosiliśmy więc o numer telefonu komórkowego do szefa. - Nie mam - ucięła krótko kobieta.
Zdaniem Agnieszki Libury z krakowskiej agencji public relations AB Link, marketingowy zabieg z nazwą Auschwitz zastosowany przez PKS jest skuteczny. - To mnie nie oburza. Rozumiem, że to może boleć ludzi starszych, którzy mają w pamięci czasy wojny, ale skoro walczymy z utożsamianiem obozów zagłady z Polską, to użycie nazwy Auschwitz jedynie podkreśla, że obóz zagłady był niemiecki- mówi.

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska