Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Las betonowych filarów wzdłuż linii kolejowej. Tutaj będziemy jeździli trasą S7

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Betonowe filary nieodwracalnie zmieniły krajobraz tej części dzielnicy
Betonowe filary nieodwracalnie zmieniły krajobraz tej części dzielnicy Marcin Banasik
Między linią kolejową a ul. gen. Leopolda Okulickiego wyrosły ogromne betonowe filary, na których ma wspierać się estakada trasy S7. To jeden z elementów ogromnej inwestycji drogowej, które realizowana jest na terenie Nowej Huty i Wzgórz Krzesławickich. Zobaczcie, jak wyglądają postępu prac na budowie!

Czy technologie niszczą psychikę dzieci?

od 16 lat

Będzie coraz więcej zmian w ruchu

Od 18 maja jezdnia na ul. Petofiego w Krakowie została zwężona do jednego pasa ruchu, na odcinku ok. 100 m od wiaduktu kolejowego do ul. Jagiełły. Wprowadzony został ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną, a w razie potrzeby ręcznie. Ruch pieszych jest tylko po południowej stronie ulicy (od strony torów). Taka organizacja ruchu związana jest z budową trasy S7, a dokładnie z przebudową wodociągu. Zmiany potrwają do ok. 10 czerwca. Zmian związanych z budową S7 na tym odcinku będzie jednak więcej.

Powstaną cztery węzły

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź. Zgodnie z harmonogramem budowa odcinka S7 Kraków – Widoma ma się zakończyć w 2025 r.

Budowany odcinek drogi ekspresowej ma 18,3 km długości i połączy istniejące już węzły – Widoma i Kraków Nowa Huta. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły (Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Przebudowane zostaną istniejące obiekty inżynierskie, sieć dróg (zjazdów, ulic), infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Zbudowane lub przebudowane zostaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne oraz infrastruktura techniczna.

Przewidziana jest również budowa urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska