Nasza Loteria

Limanowa. Nowoczesny dworzec i wiaty, ale w Rynku skromnie: tylko tabliczka z papierowym rozkładem jazdy

Remigiusz Szurek
Remigiusz Szurek
W ramach inwestycji pod nazwą „Niskoemisyjny transport miejski w Limanowej” wartej kilkanaście mln zł powstał m.in. nowoczesny dworzec, którego budowa wystartowała w połowie lutego 2022 roku, a zakończyła w październiku. Zamontowano też 29 zaawansowanych technologicznie wiat przystankowych wyposażonych w panele fotowoltaiczne czy wyświetlacze z rozkładami jazdy. Wiele czasu i pieniędzy pochłonęło samo utworzenie systemu informatycznego do obsługi komunikacji. Tym bardziej dziwi zatem działanie Miasta w samym Rynku
W ramach inwestycji pod nazwą „Niskoemisyjny transport miejski w Limanowej” wartej kilkanaście mln zł powstał m.in. nowoczesny dworzec, którego budowa wystartowała w połowie lutego 2022 roku, a zakończyła w październiku. Zamontowano też 29 zaawansowanych technologicznie wiat przystankowych wyposażonych w panele fotowoltaiczne czy wyświetlacze z rozkładami jazdy. Wiele czasu i pieniędzy pochłonęło samo utworzenie systemu informatycznego do obsługi komunikacji. Tym bardziej dziwi zatem działanie Miasta w samym Rynku UM Limanowa
Mieszkańcy Limanowej korzystający z długo wyczekiwanej nowoczesnej komunikacji miejskiej (tę uruchomiono w piątek 1 września) byli nieco zdziwieni, gdy na przystanku znajdującym się w Rynku nie zamontowano żadnych nowinek, a ograniczono się jedynie do papierowego rozkładu jazdy. Brak w tym miejscu nawet wiaty przystankowej, a o tym że znajdujemy się akurat na przystanku świadczy znak.

W ramach inwestycji pod nazwą „Niskoemisyjny transport miejski w Limanowej” wartej kilkanaście mln zł powstał m.in. nowoczesny dworzec, którego budowa wystartowała w połowie lutego 2022 roku, a zakończyła w październiku. Zamontowano też 29 zaawansowanych technologicznie wiat przystankowych wyposażonych w panele fotowoltaiczne czy wyświetlacze z rozkładami jazdy. Wiele czasu i pieniędzy pochłonęło samo utworzenie systemu informatycznego do obsługi komunikacji. Tym bardziej dziwi zatem działanie Miasta w samym Rynku.

- Tyle to wszystko kosztowało, a tu dostaliśmy w nagrodę papierową tabliczkę z rozkładem jazdy i znak świadczący o tym, że jest to przystanek. Wygląda to co najmniej oryginalnie... Nie każdy mógłby uwierzyć w to, że oto są elementy naszego nowoczesnego transportu miejskiego, na który tyle lat czekaliśmy – denerwował się limanowianin Karol Florek, który napisał do nas z prośbą o interwencję.

Co na to limanowski magistrat? Jak się okazuje jest to działanie celowe.

- Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie nie bez przyczyny. Jest kilka powodów optujących za takim stanem rzeczy. Długo trwały choćby uzgodnienia lokalizacji omawianego przystanku w Rynku, zatem składając wniosek o środki europejskie ta lokalizacja nie została w ogóle ujęta. Co więcej w ramach takiego przedsięwzięcia trzeba byłoby zbudować odpowiednią infrastrukturę, co mogłoby spowodować niejako zbytnie wykorzystanie naszego Rynku – powiedział zastępca burmistrza Limanowej Wacław Zoń.

Jako miejsce gdzie można np. schronić się przed deszczem w oczekiwaniu na autobus przedstawiciel Miasta wskazał pobliskie arkady.

Przypomnijmy, że na miejski transport w Limanowej mieszkańcy miasta czekali już od lat, a droga do tego nie była łatwa. Na przedsięwzięcie pod nazwą „Niskoemisyjny transport miejski w Limanowej” warte 14,3 mln zł miasto uzyskało dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Miasto już kilka razy planowało wystartować z transportem, ale terminy były przesuwane. Padały daty obejmujące końcówkę pierwszego kwartału 2021 roku, następnie czerwiec czy wrzesień 2022 roku.

Przeszkód było sporo, chodziło również o brak potrzebnych materiałów niezbędnych do ukończenia montażu skomplikowanej technologii. Miasto chciało zakupić autobusy elektryczne, ale zaporowa okazała się cena. Planowano wydać kwotę 5,5 mln zł, a tymczasem najtańsza z ofert opiewała na 14,1 mln zł. Ostatecznie jesienią 2020 roku samorząd kupił za kwotę 5,1 mln zł pięć autobusów Iveco Crossway napędzanych silnikami diesla. Odebrano je w marcu następnego roku.

Stadion Sandecji nabiera kształtów. Ciemne szkło robi wrażenie

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska