https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Linia Nowy Sącz - Chabówka nie zostanie zamknięta

Wojciech Chmura
W pociągu retro kolejarze zbierali podpisy pod petycją  ratowania trasy z Chabówki do Nowego Sącza. Opłaciło się
W pociągu retro kolejarze zbierali podpisy pod petycją ratowania trasy z Chabówki do Nowego Sącza. Opłaciło się Wojciech Chmura
Linia kolejowa Nowy Sącz - Chabówka nie zostanie wyłączona z eksploatacji. Rozporządzenie Rady Ministrów z 31 maja włączyło tę trasę do wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym. Polskie Linie Kolejowe, spółka PKP, kilka miesięcy temu postanowiły wyłączyć z eksploatacji szereg linii w kraju, między innymi tę z Sącza do Chabówki koło Rabki-Zdroju. Miało to nastąpić w grudniu bieżącego roku. Jednak wiceminister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Andrzej Massel zwrócił się do PLK, by odstąpiły od zamiaru likwidacji ruchu pociągów na tej trasie.

- To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich sądeczan, ale i mieszkańców Podhala - komentuje decyzję senator Stanisław Kogut z Prawa i Sprawiedliwości, były szef kolejarskiej "Solidarności", który wraz z innymi małopolskimi parlamentarzystami i samorządowcami walczył o utrzymanie ruchu pociągów na trasie do Chabówki. - To wyraźny sygnał, że rząd, wbrew sugestiom ministra Sławomira Nowaka, nadal bardzo poważnie bierze pod uwagę budowę szybkiej trasy z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego, znanej jako linia Podłęże-Piekiełko. Linia ta we fragmentach ma biec obecną trasą Nowy Sącz-Chabówka. Wyłączonej z eksploatacji linii groziłaby śmierć techniczna - dodaje.

Linii bronili także miłośnicy kolejek retro, które po tej trasie wożą turystów. - W czasie majowej wycieczki pociągiem retro my, jako organizatorzy, czyli Nowosądeckie Stowarzyszenie Miłośników Kolei, zbieraliśmy podpisy wśród pasażerów pod petycją w sprawie ratowania trasy. Tym bardziej cieszymy się z decyzji rządowej - mówi prezes stowarzyszenia Kamil Filipowski.

To oznacza, że z mapy południowej Małopolski nie zniknie atrakcja turystyczna, która przyciągała do Chabówki wielu wypoczywających w naszym województwie - czy to w Krakowie, czy w Zakopanem.

Cieszą się także zatrudnieni na kolei. - Rozporządzenie, na mocy którego trasa zostanie utrzymana w eksploatacji, jest dobrą wiadomością dla pracowników. Musi być pod stałym nadzorem diagnostycznym, a więc jest praca dla ludzi - mówi dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK w Nowym Sączu Włodzimierz Zembol.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
BubaNs
W Polsce jest dalej problem z pracą a nasi rządzący nie mają lekarstwa na załatanie tego tematu a przecież kolej może dać tysiące miejsc pracy! Kraje zachodnie są dobrym przykładem. Ile miejsc pracy by można było stworzyć gdyby zrobić szybkie połaćzenia z Sącza do Krakowa? z Krakowa do Zakopanego z Warszawy do Krynicy? z Krynicy do Zakopanego? nie da się pewnie że się da tylko nasi włodarze wolą doprowadzić spółkę państwową do ruiny zatrudniać niewolników za 1,5 zł niż dać im godną prace i godne zarobki! Polacy naprawde potrafią tylko powinni wykruszyć stary beton takich nierobów jak Czerwiński Gwiżdż i innych im podobnych! Nic nie potrafią tylko patrzeć na wykresy i ciąć!
k
kujawsko pomorskie
a mi się marzy ,taka linia na trasie Gdynia ---Krynica.
k
kryniczanin
dużo o sprawach które opisujesz przeczytać można na krynica-fakty.pl. Jest to niezależny portal internetowy gdzie zamieszczane są ciekawe artykuły związane ze smutną krynicką rzeczywistością pisane przez dziennikarzy śledczych.
r
retro kryniczanin
Bardzo proszę o wydłużenie linii retro do Krynicy. Wspólnie łatwiej będzie walczyć o utrzymanie kolei i finansowanie remontów. Takie stare pociągi idealnie wpasują się w tworzony przez aktualną krynicką władzę klimat retro. Mamy już retro drogi przez środek uzdrowiska, retro metody zarządzania gminą a niedługo wszystko będzie retro bo nowych ważnych inwestycji burmistrz Reśko jakoś nie robi. Jak będziemy się tak szybko cofać w rozwoju to do najbliższych wyborów zdążymy już być w XIX wieku więc taka retro kolej będzie w sam raz pasować.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska