https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Małopolanie pojadą impulsami. Nowoczesne pociągi ruszają w trasę

Alicja Fałek
Impulsy mają barwy województwa małopolskiego
Impulsy mają barwy województwa małopolskiego Arch. Newag
Sześć pociągów w barwach województwa małopolskiego wjedzie w poniedziałek o godz. 11 na Dworzec Główny w Nowym Sączu. Po uroczystym przekazaniu i pobłogosławieniu przez kardynała Stanisława Dziwisza, Impulsy wyruszą do Krakowa.

Ze składami wyprodukowanymi przez nowosądecki Newag na trasie Nowy Sącz Dworzec Główny - Kraków Płaszów ścigać będzie się kierowca rajdowy Michał Kościuszko. Na sądeczan, którzy jutro zjawią się na dworu PKP w Nowym Sączu czekać będzie ciepła herbata i drobne upominki.

Cztery Impulsy pięcioczłonowe i dwa czteroczłonowe wyprodukowane zostały przez Newag dla Województwa Małopolskiego na mocy umowy, która podpisana została w marcu tego roku. Nowosądecka firma do 15 lutego przyszłego roku dostarczyć jeszcze sześć pociągów. Wartość zamówionego taboru wynosi ponad 304 mln zł brutto.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krk
W nowej bialej "pokropiono" Nie tak dawno nowy most na Bialce za 10000 dudkow! W nastepnym roku rzeka zniosla most z powierzchni Ziemi! Ja tam do tego pociagu nie wsiade !!!!Jezeli ta sama osoba bedzie polewac te wagony! Powinny na poczatek przejsc przezzmywalnie!!!!!
A
AciD
A wiadomo jakie linie będą obsługiwać nowe impulsy, bo na niektórych kierunkach zabytki kolejnictwa jeżdżą.
w
wersja poprawna
nie można tych pociągów porównać do pendolono. są rzeczywiście nowoczesne ale to tak jak porównać nowego fiata do nowego ferrari.. fiat zawsze będzie tańszy bo jest gorszy. nie można oceniać tylko wizualnie. trzeba mieć wiedze, żeby komentować. jednak KMł zupełnie te pociągi wystarcza. trzeba wycofać wszystkie pociągi, które wyprodukowano przed 1990 jak nie 1995 rokiem. wstyd ze to jeszcze jeździ. ich modernizacja to pudrowanie strupa. pieniądze wyrzucone w błoto. jeżdżę tylko nowym taborem. wole samochód niz stary skład. a co do ceny za pendolino to była wysoka. ale jakość kosztuje. kiedy je zamawiano nie było alternatywy. Wówczas ani Pesa ani Newag ani nikt inny w kraju nie produkował pociągów na europejskim poziomie
l
lajkonik
nie mozna tych pociagow porownac do pendolono. sa rzeczywiscie nowoczesne ale to tak jak porownsc nowego fiata do nowego fernowegofiat zawsze bedzie tanszy bo jest gorszy. nie mozna oceniac tylko wizualnie. trzeba miec wiedze, zeby komentowac. jednak KMł zupelnie te pociagi wystarcza. trzeba wycofac wszystkie pokomentktore wyprodukowano przed 1990 rokiem. wstyd ze to jeszcze jezdzi. ich modernizacja to pudrowanie strupa. pieniadze wyrzucone w bloto. jezdze tylko nowym taborem. wole samochod niz stary sklad. a co do ceny za pendolino to byla wysoka. ale jakosc kosztuje. kiedy je zamawiano nie bylo alternatywy. Wowczas ani Pesa ani Newag ani nikt inny w kraju nie produkował pociagow na europejskim poziomie
l
lajkonik
nie mozna tych pociagow porownac do pendolono. sa rzeczywiscie nowoczesne ale to tak jak porownsc nowego fiata do nowego fernowegofiat zawsze bedzie tanszy bo jest gorszy. nie mozna oceniac tylko wizualnie. trzeba miec wiedze, zeby komentowac. jednak KMł zupelnie te pociagi wystarcza. trzeba wycofac wszystkie pokomentktore wyprodukowano przed 1990 rokiem. wstyd ze to jeszcze jezdzi. ich modernizacja to pudrowanie strupa. pieniadze wyrzucone w bloto. jezdze tylko nowym taborem. wole samochod niz stary sklad. a co do ceny za pendolino to byla wysoka. ale jakosc kosztuje. kiedy je zamawiano nie bylo alternatywy. Wowczas ani Pesa ani Newag ani nikt inny w kraju nie produkował pociagow na europejskim poziomie
R
Radko
Dokładnie to ED74 ,,Edyty". Zgadzam się w 100% wstyd, ale ma się to zmienić, ponieważ PKP IC ogłosiło przetarg na sprzedaż tych jednostek, a jednym z zainteresowanych są właśnie Koleje Małopolskie
J
Jacek Musiał
Cieszę się bardzo że mamy tak piękne i nowoczesne pociągi które niewiele różnią się od Włoskiego pendolino i są tańsze o połowę a prędkość rozwijają nawet ponad 200km. Czyli widać że potrafimy zrobić nowoczesne pociągi. Martwi mnie natomiast sytuacja że na bocznicy w Kraków Bierzanów stoi ponoć pięć nowych składów ED78 i niszczeją a zostały pewno zakupione z naszych podatków. I tu się cieszymy że mamy nowe a z drugiej strony inne nowe wyprodukowane niszczeją. Wstyd
w
wikary
U nas w parafii pokropek kosztuje 22 zł 50 gr, a wyganianie diabła z gimbusa jest droższe, bo trzeba się przy tym sporo napracować - dlatego kosztuje dwa tysiące 2.000 zł pl, lub 450$
G
Grzesiek
Kiedy Koleje Małopolskie zawitają do Limanowej? Czekamy, mamy dość busów rozpadów.
J
Jurand
Ciekawe ile KK bierze za taki pokropek?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska