https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sądeckie IMPULSy II na stołecznych torach. Największy kontrakt NEWAGu został zawarty internetowo

Stanisław Śmierciak
Tak prezentuje się Impuls 2 z serii dostarczanej kolejom włoskim
Tak prezentuje się Impuls 2 z serii dostarczanej kolejom włoskim Stanisław Śmierciak
Aż dwadzieścia jeden nowoczesnych pociągów Impuls 2, takich jak do tej pory dostarczanych kolejom włoskim, trafi z działającej w Nowym Sączu firmy Newag na tory w stolicy Polski i jej okolicach, by kursować tam w barwach Szybkiej Kolei Miejskiej. Kontrakt wart jest prawie 668 mln zł (brutto), czyli jest największym jednorazowym zamówieniem przyjętym do tej pory przez sądecką fabrykę. Jest też o największym jednorazowym zakupem w historii Szybkiej Kolei Miejskiej. Kontrakt ten ma też trzeci wyróżnik. Potwierdzająca go umowa została podpisana z wykorzystaniem łącz internetowych.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU

Impulsy z sądeckiego Newagu, ale w wersji "1" kurują na liniach Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie już od 2012 roku i są to pierwsze pociągi, a właściwie zespoły trakcyjne, jakie zostały wyprodukowane. Stołeczny przewoźnik najwyraźniej jest nich zadowolony, bo kolejny przetarg ogłoszony przez tego przewoźnika znów wygrała fabryka z Nowego Sącza.

W związku z obostrzeniami w zakresie przemieszczania się, spowodowanymi pandemią koronawirusa, prezes Newagu Zbigniew Konieczek oraz prezes Szybkiej Kolei Miejskiej Alan Beroud podpisali umowę elektronicznie. Po złożeniu podpisów na dokumencie 7 kwietnia 2020 r. obydwaj panowie wyciągnęli dłonie do uścisku nie bezpośrednio do siebie lecz do kamer internetowych.

Najnowszy kontrakt zawarty pomiędzy Newagiem i SKM obejmuje dostawę 15 pociągów pięcioczłonowych oraz 6 pociągów czteroczłonowych. Wszystkie będą pojazdami drugiej generacji.

Pierwsze z zakontraktowanych Impulsów "dwójek" pojawią się na warszawskich torowiskach na początku 2022 r. Ostatnie przed końcem listopada tego samego (2022) roku.

Wszystkie stołeczne Impulsy 2 będą klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Każdy pociąg będzie wyposażony w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskie. Na pokładzie każdej jednostki znajdą się automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB. Bardo ważnym elementem wyposażenia będą defibrylatory AED umożliwiające natychmiastowe ratowanie życia pasażerów, gdyby zaistniała taka konieczność.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
henrk

Coś bydgoska Pessa ma coraz mniej zamówień, a taka była ponoć rewelacyjna ze swoimi produktami

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska