https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz. Newag zaprezentował osiem lokomotyw Griffin wyprodukowanych dla PKP Intercity

Janusz Bobrek
Na dworcu kolejowym w Nowym Sączu zaprezentowano elektryczne lokomotywy Griffin wyprodukowane przez Newag S.A. dla PKP Intercity S.A. Nowoczesne lokomotywy rozpoczynają dostawy największego zamówienia w historii grupy PKP Intecity, które obejmuje zakup trzydziestu fabrycznie nowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Wartość całego kontraktu to ponad 550 mln zł.

FLESZ - Susza 50-lecia w Polsce. Oto zagrożone regiony

21 lutego w obecności marszałka województwa Witolda Kozłowskiego, prezydenta Ludomira Handzla oraz prezesa Newag S.A. - Zbigniewa Konieczka oficjalnie zaprezentowano lokomotywy elektryczne Griffin, wyprodukowane przez Newag S.A. dla zamawiającego, czyli PKP Intercity S.A.

- Griffiny to pierwsze zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce, lokomotywy elektryczne zamówione przez narodowego przewoźnika – PKP IC od ponad 20 lat. Pojazdy te idealnie wpisują się w realizację największego programu w historii spółki PKP IC, mającego na celu zakup i modernizację taboru kolejowego. Łączna wartość wydatków w ramach nowej strategii taborowej to 7 mld zł – zaznacza Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Lokomotywy Elektryczne Griffin to czteroosiowe pojazdy potrafiące rozwinąć prędkość do 160km/h. Pojazdy cechują się wysokim standardem bezpieczeństwa, wygodnym wnętrzem zapewniającym najwyższy komfort pracy maszynisty i wysoką siłą pociągową pozwalającą na transport składów pasażerskich do 800 ton oraz składów towarowych do 3200 ton. Modułowa konstrukcja pozwala na dostosowywanie jej do specyficznych potrzeb poszczególnych przewoźników.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
act

propaganda sukcesu chyba gorsza niż za Gierka... bolszewicy z formacji populizmu i socjalizmu nie mają granic w swojej żałosnej śmieszności

G
Gość

Prosze napisac panie redaktorze jak zarabiaja pracownicy w NEWAGU.

G
Gość

Panie Redaktorze brawo.Ale pozwoli Pan że rozwinę myśl. To czy te lokomotywy są nowoczesne i na ile ? czy prędkość pociągu 160 km to jest światowy poziom czy tylko demoludów ? I wreszczie to rynek zweryfikuje na ile one są dobre .Z wyglądu piękne . I tak naprawdę to ładne zdjęcia z dziećmi.Fajnie że coś dostały za ten spęd.Bo co takie dzieci wiedzą o różnicy nawet poszczególnych lokomotyw na tej stacji ? A to przypomina taką propagandę z czasow komuny kiedy na 1 maja dziecko podawalo kwiaty Gomułce .i pewnie przedzkole też bylo zaprzyjaznione z konieczkiem czy tez z handzlem

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska