https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Małopolska. W kilkudziesięciu miastach stanęły billboardy z wizerunkiem Jana Pawła II. "Chcemy przypomnieć tę postać"

Ewa Wacławowicz
Facebook Łukasz Gibała
Na terenie Małopolski, m.in. przy drogach szybkiego ruchu, można zobaczyć billboardy z wizerunkiem papieża Jana Pawła II jako patrona regionu. Finansowaniem nośników zajmuje się Urząd Marszałkowski, który za miesiąc ekspozycji billboardów zapłaci kilkadziesiąt tysięcy złotych. Radny Łukasz Gibała pisze o wyrzucaniu pieniędzy w błoto. Co na to Urząd Marszałkowski?

- W Polsce mamy kryzys. Szaleją ceny. Na wszystko brakuje pieniędzy. A władze województwa postanowiły wydać nasze pieniądze na billboardy. Na nich przypominają, że patronem Małopolski jest Jan Paweł II. Moim zdaniem totalne oderwanie od rzeczywistości i wyrzucanie w błoto pieniędzy, które są pilnie potrzebne na inne cele - napisał radny Łukasz Gibała

Na billboardach widzimy postać papieża Jana Pawła II i napis: "Święty Jan Paweł II patronem Małopolski". Poniżej widnieje logo oficjalnego portalu Urzędu Marszałkowskiego malopolska.pl.

Felieton naczelnego. Przywrócić twarz papieżowi

Od rzeczniczki urzędu Magdaleny Opyd dowiadujemy się, że billboardów w samym Krakowie jest 28, a za ich ekspozycję samorząd województwa zapłaci 41,549 zł miesięcznie. Kolejne billboardy w ilości 27 sztuk za kwotę 20 222,89 zł miesięcznie, stoją w pozostałych miastach małopolski, takich jak:

  • Bochnia
  • Brzesko
  • Gdów
  • Gorlice
  • Krynica
  • Liszki
  • Łazany
  • Łęg Tarnowski
  • Muszyna
  • Myslenice
  • Nowy Targ
  • Olkusz
  • Oświęcim
  • Proszowice
  • Ryglice
  • Szerzyny
  • Tarnów
  • Tranów
  • Trzebinia
  • Wawrzeńczyce
  • Zakliczyn
  • Zbylitowska Góra

Na nasze pytanie o cel ekspozycji nośników, Magdalena Opyd informuje, że "październik to miesiąc, w którym obchodzimy rocznicę wyboru JPII na papieża" i jak pisze rzeczniczka, Małopolska chce przypomnieć tę postać właśnie poprzez rzeczone billboardy. Jak udało nam się dowiedzieć, nośniki z wizerunkiem Jana Pawła II w regionie będą widoczne do końca października br.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kultura i rozrywka

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 października, 16:10, Gość:

pisiory mają doświadczenie w wyrzucaniu pieniędzy w błoto.

jak w błoto... ich rodziny na tym zarabiają....

G
Gość
ja dziekuje za taką postac.... źle mi sie kojarzy
G
Gość
pisiory mają doświadczenie w wyrzucaniu pieniędzy w błoto.
T
Tak na marginesie
„wyrzucanie w błoto pieniędzy, które są pilnie potrzebne na inne cele - napisał radny Łukasz Gibała”

Tak, ale tu chodzi o kilkadziesiąt tysięcy złotych — zgoda, że nawet złotówki wyrzucać w błoto nie warto — jednak w tym samym czasie wywala się ponad 200 mln zł. na nikomu niepotrzebny (prócz tych, co będą mieli tam posady) „Cogiteon” — i żaden radny przeciwko temu nie protestuje.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska