Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miliony złotych Wisły Kraków z reklam i sponsoringu. Jak będzie na koniec tego roku?

Krzysztof Kawa
Krzysztof Kawa
Wisła Kraków zarabia między innymi dzięki inicjatywie "sponsor meczu"
Wisła Kraków zarabia między innymi dzięki inicjatywie "sponsor meczu" Anna Kaczmarz / Polska Press
Kontynuując rozpoczęty we wrześniu przez Jarosława Królewskiego temat publikowania danych z budżetu Wisły Kraków w ujęciu historycznym, tym razem prezentujemy przychody, jakie klub uzyskał od sponsorów i ze sprzedaży reklam. Tak jak w przypadku opisywania wpływów z biletów w naszym poprzednim materiale, tak i teraz uzupełniamy kwoty od roku 2008 ujawnione na platformie X przez prezesa i właściciela TS Wisła Kraków SA, o lata 2002-2007, by pokazać pełny obraz kondycji piłkarskiej spółki na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.

Z zestawienia wynika, że w 2022 roku Wisła, przekraczając 15 milionów złotych przychodów z reklam i sponsoringu, pobiła nominalny rekord z tego źródła w całej historii klubu. Napisaliśmy nominalnie, bowiem w 2009 i 2011 roku wiślacka spółka uzyskała 14 mln, a w 2012 ponad 13 mln, co wówczas realnie oznaczało większy przychód. Niemniej wynik z ubiegłego roku i tak należy uznać za duży sukces, skoro objął on częściowo okres, gdy drużyna po spadku występowała w I lidze.

Po zapaści w 2017 roku (zjazd z 12,7 do 6,8 mln) krakowski klub systematycznie podnosił swoje przychody ze sponsoringu i reklam, od trzech lat wręcz skokowo, co roku o 2-3 mln.

Obecnie, na trzy miesiące przed końcem 2023 roku, nie wiemy, czy trend się utrzyma, ale publiczne wypowiedzi Jarosława Królewskiego na ten temat, także z ostatnich tygodni, są optymistyczne. I to pomimo faktu, że drużynie nie udało się wrócić do ekstraklasy i cały rok spędzi na jej zapleczu.

Podane dane nie są rozbite na części składowe, czyli nie zostało ujawnione, ile klub otrzymuje od sponsora głównego i pozostałych sponsorów tzw. koszulkowych, ile z reklam na banerach wokół boiska itd.

Jako ciekawostkę możemy natomiast podać, że jeszcze w 2007 roku firma, której nazwa widniała na przodzie koszulki piłkarzy „Białej Gwiazdy”, płaciła za ten przywilej „zaledwie” milion złotych, a już rok później ponad dwa razy więcej – dokładnie 2 mln 354 tys. zł. Dziś, mimo że zespół występuje w I lidze, miejsce to jest warte znacznie więcej. I to nie tylko nominalnie.

Przychody Wisły Kraków z reklam i sponsoringu w latach 2002-2022

  • 2002 – 1 773 645,19
  • 2003 – 5 510 731,38
  • 2004 – 10 561 248,73
  • 2005 – 9 887 010,33
  • 2006 – 10 551 291,55
  • 2007 – 8 644 576,09
  • 2008 – 10 862 470,90
  • 2009 – 14 022 803,87
  • 2010 – 10 687 062,71
  • 2011 – 14 208 455,60
  • 2012 – 13 303 967,53
  • 2013 – 12 784 534,02
  • 2014 – 10 888 317,93
  • 2015 – 10 820 075,30
  • 2016 – 12 795 654,45
  • 2017 – 6 883 939,61
  • 2018 – 7 283 978,56
  • 2019 – 7 749 797,04
  • 2020 – 9 389 987,25
  • 2021 – 12 352 914,74
  • 2022 – 15 016 452,60
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska