https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Minister Adamczyk straci posadę?

Piotr Ogórek
Andrzej Adamczyk wbija łopatę pod budowę odcinka Lubień-Naprawa
Andrzej Adamczyk wbija łopatę pod budowę odcinka Lubień-Naprawa Fot. Michał Gąciarz
Minister Andrzej Adamczyk wczoraj podpisał program inwestycyjny dla północnej obwodnicy Krakowa, a popołudniu wbił łopatę pod rozbudowę zakopianki od Lubnia. Te działanie, choć pozytywnie odbierane, mogą mu nie pomóc. Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, we wrześniu może się pożegnać z ministerialną teką.

Północna obwodnica Krakowa ma mieć 15 km długości i ciągnąć się od węzła Modlniczka do węzła Mistrzejowice w Krakowie, który dopiero powstanie w ramach rozbudowy trasy S7 z Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego. Trasa będzie mieć po trzy pasy w obu kierunkach, całkowity koszt wyniesie od 1 do 1,5 mld zł. Na razie rząd przekazał blisko 10 mln na prace koncepcyjne. Przetarg ma być ogłoszony w przyszłym tygodniu. Koncepcja drogi powstanie do końca 2017 r. Później ogłoszony zostanie przetarg na inwestycję typu zaprojektuj i zbuduj, a budowa ruszy na przełomie 2018 i 2019. Zakończenie prac w 2022.

- To zwieńczenie wysiłku wielu osób i środowisk zabiegających, aby Małopolska była traktowana na równi z innymi regionami kraju. Czuję satysfakcję, że realizujemy nasze deklaracje - mówił wczoraj Adamczyk.

Według prognoz na obwodnicy w 2025 r. ruch przekroczy 30 tys. pojazdów na dobę. Obecnie na południowej autostradowej obwodnicy Krakowa przekracza 50 tys. pojazdów na dobę, a dla odcinka Kraków Tyniec - Kraków Sidzina to nawet 64 tys.

Wczoraj symbolicznie ruszyły także prace na zakopiance. Minister Adamczyk wbił łopatę pod rozbudowę odcinka od Lubnia do Naprawy. Koszt inwestycji to 521 mln zł. Trasa o długości 7,6 km ma powstać w ciągu 22 miesięcy, bez okresów zimowych.

Wszystkie te przejawy aktywności ministra, choć oceniane pozytywnie, mogą nie uratować Andrzeja Adamczyka. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, dotychczasowy minister infrastruktury już we wrześniu może być zastąpiony przez Krzysztofa Tchórzewskiego, obecnego ministra energii. Powodem dymisji Adamczyka mają być problemy z PKP i realizacją programu inwestycyjnego na kolei.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
PKP INTERCITY
Zapytajmy o zdanie znawców tematu czyli Senatora Koguta i jego pupilka Wilka z Nowego Sącza.
A
ANTYDOBRY
ROBI CZYSTKI NAWET W SWYM KURNIKU!!TU ŻADEN KLAKIER, NAWET NIE MOŻE SPAĆ SPOKOJNIE!!
r
rex
Ta dymisja wynika nie tylko stanu prac na kolei.Budownictwo ogolne lezy,Kolej lezy, drogownictwo lezy i jest dalej drogie .Niech nikogo nie zmyli to wijanie lopaty w ziemie.To ministerstwo ma duzy wplyw na PKB wiec nie ma zmiluj sie.
b
budowniczy
a co z prywatna firma AA, która robi asfalt i gdzie on idzie?
Z
ZXCV
Oj, żałosne to "przypuszczenie GK" o straceniu posady przez Adamczyka!
Na takiego ministra Małopolska czekała!
Ale "ktoś" nakazał redaktorowi puścić "informację" o dymisji.
Żeby nie było za dobrze.
Ale naród nie jest tak ciemny, jak redaktorzy GK!
A
AZX
Wygląda na to, że Gazeta Krakowska oczekuje na to.
Bo Adamczyk jest za dobry.
A dla GK i jej mocodawców jest jeden cel: im gorzej tym lepiej!
Wiadomo, kto płaci za takie informacje!
A
AS
Niektórzy jak widać chcieliby tej dymisji , ale niedoczekanie wasze. A może Machler wybuduje on to potrafi, ale pieprzyć głodne kawałki.
i
iojjoiji
Koleją do pracy nie zajedziesz , na zakupy również. A jej skłonność do częstych spóźnień eliminuje ją z dojazdów do pracy.
???
Dlaczego nikt nie zadaje takiego pytania ?
Skąd się wzięło 26 000 000 pojazdów drogowych w Polsce ?
Dlaczego kolej w Polsce w rok przewozi tylu pasażerów, co w tydzień przewożą we Francji ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska