https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mistrzowstwa EHF EURO 2016 rekordowe dla Krakowa

Anna Kaczmarz / Polska Press
- To pierwsze podsumowanie historycznych dla Krakowa Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn. W naszej hali mecze na żywo obejrzało blisko 213 tysięcy osób, a ponad 400 tysięcy łącznie we wszystkich halach miast gospodarzy - rozpoczęła podsumowującą ME w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016 konferencję prasową, Katarzyna Król, zastępca prezydenta miasta Krakowa ds. edukacji i sportu.

Autor: Marcin Karkosza

Podczas wtorkowej konferencji prasowej dotyczącej Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016 władze miasta podsumowały zakończoną w niedzielę imprezę. W konferencji prasowej udział wzięli: Katarzyna Król, zastępca prezydenta ds. edukacji i sportu , Krzysztof Kowal, dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej oraz Małgorzata Marcińska, prezes Zarządu Agencji Rozwoju Miasta.

- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z przebiegu i organizacji imprezy. Nie dałoby się jej zorganizować bez doskonałej współpracy ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce.

Raz jeszcze chciałabym podziękować także Europejskiej Federacji, Prezesowi Jeanowi Brihault, że wybrał Polskę i Kraków. To jest dla Krakowa największy sukces. Dzięki temu, że w naszym mieście odbyły się mecze początkowe, półfinały i finały nasze miasto znane było w całej Europie. Pierwsze szczegółowe dane dotyczące ekwiwalentu reklamowego przedstawimy pod koniec lutego, ale głosy, które do nas docierają wskazują, że organizacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród kibiców, dziennikarzy i gości. W skali 7 stopniowej oceniono Kraków na 6,5.

Do tej pory uczestnicy mistrzostw nie spotkali się z tak profesjonalną organizacją, gościnnością i niesamowitą atmosferą. Wszystko to jest zasługą miasta ze wszystkimi służbami na czele z Zarządem Infrastruktury Sportowej. W tym miejscu także podziękowania dla wszystkich pozostałych miejskich służb. Proszę pamiętać, że to było trudne przedsięwzięcie ze względu na liczbę gości, oficjałów, vipów. Podziękowania kieruję także do kibiców, którzy pomimo braku złotego medalu dla Polski byli obecni w hali aż do finału – mówiła Katarzyna Król.

- Mistrzostwa pokazały, że TAURON Arena Kraków to światowej klasy obiekt, który był idealnie przygotowany do takiego wydarzenia. Wszystkie światowe media podkreślały, że nie tylko atmosfera była wspaniała ale też, że ultranowoczesna hala spełniła oczekiwania zarówno kibiców jak i zawodników i organizatorów. Całe mistrzostwa były doskonałą okazją do promocji miasta i TAURON Areny Kraków - powiedziała Małgorzata Marcińska, Prezes Agencji Rozwoju Miasta S.A.

Dodała również, że rekordowa frekwencja podczas EHF EURO 2016 przyczyniła się do tego, że TAURON Arena Kraków może się już pochwalić przekroczeniem liczby miliona osób, które wzięły udział w wydarzeniach organizowanych w obiekcie od czasu jego otwarcia w maju 2014 r.

Z kolei Krzysztof Kowal, dyrektor ZIS przekonywał, że mistrzostwa to najlepsza impreza, jaka zdarzyła się w Krakowie w ostatnich latach, notująca rekordy frekwencji. - Strefa Kibica na Małym Rynku okazała się strzałem w dziesiątkę, była cały czas pełna, a bogaty program animacyjny zachęcał kolejnych kibiców do przyjścia. W Strefie obecny był m.in. Rafał Sonik, Marcin Daniec, krakowskie teatry i artyści. Przez całe mistrzostwa na Mały Rynek przyszło ponad 41 tysięcy kibiców - dodał Krzysztof Kowal.

W TAURON Arenie Kraków rozegrane zostały Mecze Fazy Wstępnej, Głównej i Finałowej Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016. Kraków był najważniejszą i największą areną mistrzostw. Swoje mecze w fazie wstępnej i głównej rozegrała tu reprezentacja Polski. W TAURON Arenie Kraków odbyło się 19 meczów (podczas 9 dni meczowych), które obejrzało 212 854 osoby (dane z dziennych raportów ZPRP zamieszczanych na stronie mistrzostw). We wszystkich miastach mecze obejrzało ponad 400 tys. w halach i 100 tys. w strefach kibica Najwyższa frekwencja była w Krakowie. Średnio każdy mecz w TAURON Arenie Kraków oglądało 12 tys. fanów. (dane z podsumowania od ZPRP).

W trakcie całego turnieju Polskę odwiedziło ponad 40 tys. kibiców z zagranicy. Najliczniejsze grupy stanowili Niemcy, Duńczycy, Szwedzi, Węgrzy, Norwegowie oraz Chorwaci (dane z podsumowania od ZPRP).

Rozgrywki, które śledzą kibice nie tylko w Europie, to ogromna reklama dla miasta. Dziennikarze, którzy przyjeżdżają je relacjonować rzadko kiedy poprzestają jedynie na przygotowywaniu materiałów sportowych. Najczęściej chcą także przybliżyć swoim odbiorcom miejsce zawodów.

Kraków był obecny w mediach europejskich, nie moglibyśmy sobie nigdy pozwolić na zakup tej liczby reklam komercyjnych. Jest jeszcze drugi ważny powód, dla którego warto się zaangażować w tego typu przedsięwzięcia. Gdy pokazujemy się jako sprawny, niezawodny organizator dużego międzynarodowego wydarzenia, łatwiej jest nam przyciągać do Krakowa kolejnych partnerów. Pokazujemy, że mamy najnowocześniejszy, najpiękniejszy w Europie obiekt i zaangażowanych ludzi z pasją, którzy potrafią zachęcić innych – i do czynnego uprawiania sportu, i do kibicowania najlepszym – podsumowała wiceprezydent Katarzyna Król.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
guru
ha.ha dupa boli wszystkich ze jest taka hala w Krk.Placzki kupcie sobie masc na bol duupy.
M
Mesjasz
Polska powinna przygotować i doręczyć (fotokopie, kserokopie) każdemu Polakowi akta na jego temat służb specjalnych PRL.
S
Staszek
Czołówki z widokiem Krakowa z drona też nie widziałem. Kraków wydał mega kasę na organizację tych mistrzostw, ale promocja słabiutka. Majchrowski to nasza porażka. Leśne dziadki nie mają podstaw o promocji miasta. Szkoda że otoczył się miernotami.
I
Iwona z zikit
Czytałam, że pani wiceprezydent tak się spodobały mistrzostwa, że nie miała czasu spotkać się z chorą 20 miesięczną córka. A w Choice Club bawiła się godnie jako świeża rozwódka. Tacy ludzie rządzą Krakowem...
C
CK
Z tym najpiękniejszym obiektem w Europie to pojechał po bandzie...
m
mieszkaniec
tak są niechętne do zostania sponsorem tytularnym. Tyle setek milionów złotych ekwiwalentu reklamowego by miały za niewielką opłatę, a tak trzeba było prosić kolegów z PO by nagrali Taurona.
w
www
Federacja wybrała Kraków bo ten najwięcej zapłacił.
Wyliczenie ekwiwalentu reklamowego powinno być wykonane przez niezależny od miasta podmiot, a sam sposób obliczeń powinien być opublikowany.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska