- Na razie nie mamy zbyt wiele pracy - przyznają urzędniczki przyjmujące wnioski o wydanie Karty Krakowskiej w Centrum Administracyjnym przy al. Powstania Warszawskiego 10. To tylko jeden z trzydziestu stacjonarnych punktów, w których można składać wnioski. Wysyłać można je również przez internet - za pośrednictwem strony www.kk.krakow.pl, na której znajduje się również pełna lista „punktów stacjonarnych”. Jak informują urzędnicy, drogą elektroniczną zrobiło to już około 4 tys. osób. Ale okazuje się, że z przygotowanym przez miasto systemem, mieszkańcy mają problemy.
- Wczoraj do południa przyjęłam ok. 20 wniosków - zaznacza urzędniczka przy al. Powstania Warszawskiego 10. Do kolejnej, przy drugim stanowisku, w tym samym czasie zgłosiło się zaledwie pięć osób. W tym część samych urzędników pracujących w tym budynku. - Akurat przechodziłam obok i postanowiłam nie czekać, bo pewnie pod koniec miesiąca kolejki będą duże - podkreślała jedyna mieszkanka, którą spotkaliśmy wczoraj po południu przy punkcie przyjmowania wniosków.
Część mieszkańców postanowiła złożyć wniosek przez internet - do czego zachęcali sami urzędnicy. Jednak okazało się, że mają z tym duże problemy. „Wystąpił nieoczekiwany błąd. Skontaktuj się z administratorem - i tak od rana...” „Od rana błąd. Mejl z aktywacją konta dotarł po kilku godzinach. Zresztą bez znaczenia, bo wniosku i tak nie da się złożyć, gdyż pojawia się błąd” - to tylko dwa z wielu wpisów mieszkańców, którzy dzielili się swoimi problemami w mediach społecznościowych.
Marek Gancarczyk, rzecznik MPK przyznaje, że faktycznie cześć mieszkańców miała problemy z rejestracją i złożeniem wniosku drogą elektroniczną, ale przekonuje, że nie wynikało to z błędnego działania systemu. - Było to spowodowane m.in. podaniem błędnego adresu mailowego - w takim przypadku osoba składająca wniosek nie otrzymywała linku aktywacyjnego i nie mogła dokończyć rejestracji - przekonuje rzecznik MPK.
Na system internetowy narzekają też osoby niezameldowane w Krakowie. Przypomnijmy bowiem, że o Kartę Krakowska mogą ubiegać się zarówno mieszkańcy stolicy Małopolski - tutaj zameldowani na pobyt stały - jak i osoby płacące w Krakowie podatki. Ci ostatni muszą jednak okazać pierwszą stronę oświadczenia PIT. - Co mi z tego, że mogę złożyć wniosek przez internet, jak i tak muszę jechać do Punktu Sprzedaży Biletów, żeby pokazać pani PIT-a?! Miała być możliwość dołączenia skanu w procesie składania wniosku! - oburza się pan Paweł.
Posiadacze Karty Krakowskiej będą przede wszystkim mogli - od 1 sierpnia - kupić tańsze o 20 proc. bilety okresowe na komunikację miejską. I tak bilet np. miesięczny normalny na jedną linię będzie kosztował 37 zł zamiast 46 zł, a sieciowy na wszystkie linie 72 zł zamiast 89 zł. Karta umożliwi także 20-procentowe zniżki na korzystanie z miejskich jednostek kultury, takich jak np. Muzeum Historyczne Miasta Krakowa czy Muzeum Armii Krajowej. Dla osób składających wnioski o wydanie Karty Krakowskiej została uruchomiona specjalna infolinia - tel. 12/254-14-00.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
Co Ty wiesz o Krakowie