https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Można już składać wnioski o wydanie Karty Krakowskiej. Kolejek na razie nie ma

Arkadiusz Maciejowski
Wnioski można złożyć m.in. przy al. Powstania Warszawskiego 10
Wnioski można złożyć m.in. przy al. Powstania Warszawskiego 10 Andrzej Banaś
Od niedzieli można składać wnioski o wydanie specjalnej karty. Będzie ona uprawniała do 20-procentowych zniżek w komunikacji miejskiej oraz np. w muzeach

- Na razie nie mamy zbyt wiele pracy - przyznają urzędniczki przyjmujące wnioski o wydanie Karty Krakowskiej w Centrum Administracyjnym przy al. Powstania Warszawskiego 10. To tylko jeden z trzydziestu stacjonarnych punktów, w których można składać wnioski. Wysyłać można je również przez internet - za pośrednictwem strony www.kk.krakow.pl, na której znajduje się również pełna lista „punktów stacjonarnych”. Jak informują urzędnicy, drogą elektroniczną zrobiło to już około 4 tys. osób. Ale okazuje się, że z przygotowanym przez miasto systemem, mieszkańcy mają problemy.

- Wczoraj do południa przyjęłam ok. 20 wniosków - zaznacza urzędniczka przy al. Powstania Warszawskiego 10. Do kolejnej, przy drugim stanowisku, w tym samym czasie zgłosiło się zaledwie pięć osób. W tym część samych urzędników pracujących w tym budynku. - Akurat przechodziłam obok i postanowiłam nie czekać, bo pewnie pod koniec miesiąca kolejki będą duże - podkreślała jedyna mieszkanka, którą spotkaliśmy wczoraj po południu przy punkcie przyjmowania wniosków.

Część mieszkańców postanowiła złożyć wniosek przez internet - do czego zachęcali sami urzędnicy. Jednak okazało się, że mają z tym duże problemy. „Wystąpił nieoczekiwany błąd. Skontaktuj się z administratorem - i tak od rana...” „Od rana błąd. Mejl z aktywacją konta dotarł po kilku godzinach. Zresztą bez znaczenia, bo wniosku i tak nie da się złożyć, gdyż pojawia się błąd” - to tylko dwa z wielu wpisów mieszkańców, którzy dzielili się swoimi problemami w mediach społecznościowych.

Marek Gancarczyk, rzecznik MPK przyznaje, że faktycznie cześć mieszkańców miała problemy z rejestracją i złożeniem wniosku drogą elektroniczną, ale przekonuje, że nie wynikało to z błędnego działania systemu. - Było to spowodowane m.in. podaniem błędnego adresu mailowego - w takim przypadku osoba składająca wniosek nie otrzymywała linku aktywacyjnego i nie mogła dokończyć rejestracji - przekonuje rzecznik MPK.

Na system internetowy narzekają też osoby niezameldowane w Krakowie. Przypomnijmy bowiem, że o Kartę Krakowska mogą ubiegać się zarówno mieszkańcy stolicy Małopolski - tutaj zameldowani na pobyt stały - jak i osoby płacące w Krakowie podatki. Ci ostatni muszą jednak okazać pierwszą stronę oświadczenia PIT. - Co mi z tego, że mogę złożyć wniosek przez internet, jak i tak muszę jechać do Punktu Sprzedaży Biletów, żeby pokazać pani PIT-a?! Miała być możliwość dołączenia skanu w procesie składania wniosku! - oburza się pan Paweł.

Posiadacze Karty Krakowskiej będą przede wszystkim mogli - od 1 sierpnia - kupić tańsze o 20 proc. bilety okresowe na komunikację miejską. I tak bilet np. miesięczny normalny na jedną linię będzie kosztował 37 zł zamiast 46 zł, a sieciowy na wszystkie linie 72 zł zamiast 89 zł. Karta umożliwi także 20-procentowe zniżki na korzystanie z miejskich jednostek kultury, takich jak np. Muzeum Historyczne Miasta Krakowa czy Muzeum Armii Krajowej. Dla osób składających wnioski o wydanie Karty Krakowskiej została uruchomiona specjalna infolinia - tel. 12/254-14-00.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Co Ty wiesz o Krakowie

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bonifacy
Czy państwo naprawdę są zdziwieni że właśnie tak to działa? Wystarczy popatrzeć na "rozwój" tego miasta w ostatnich latach, funkcjonowanie komunikacji miejskiej etc. by nie być zdziwionym, że kolejny raz pewne rzeczy, przerosły tzw. budżetówkę.
M
Mak
Niestety błąd mam za każdym razem - chyba padł im system .. Cztery osoby z najbliższego otoczenia chciały złożyć niosek przez internet i d... blada
P
Piotr
Pan rzecznik MPK mógłby przestać kłamać w żywe oczy. System informatyczny ewidentnie wysypał się 1 lipca, e-maile z linkami przychodziły po kilku godzinach, a linki aktywacyjne w momencie przyjścia e-maila już dawno wygasły. Systemy nie współpracują, wpisanie numeru KKM czy MKA często wyrzuca błąd. Kontakt zerowy - na infolinii nikt nie odbierał, e-mail [email protected] przez całą niedzielę był nieczynny - przekroczona quota. Z drugiej strony się nie dziwię, skoro Kraków szuka doświadczonych informatyków płacąc mniej niż połowę tego co student informatyki dostaje na dzień dobry w prywatnej firmie/korporacji.
L
Lilka
Również wyskakuje mi błąd. Dzwoniłam na podany nr, pani poleciła napisać maila, ale jak widzę to też nie ma sensu. Jeśli ta karta będzie działała tak, jak cała procedura zdobycia jej to dziękuję ...
P
Piotr
tak jak by to moglo byc mozliwe wyslanie takiego wniosku to bym wyslal na emaile tez nieodpowiadaja jest tyko odpowiedz z automatu
k
kkm
przez neta i tak nie wyślesz ja też wymieniłem kartę na nowa ze zdjęciem i po wypełnieniu wniosku otrzymałem komunikat: wystąpił nieoczekiwany błąd skontaktuj się z administratorem ????????????
B
Bogdan
Czytałem wiele na temat nowej KK, nigdzie wcześniej nie było informacji, że aby można było zapisać dane na dotychczasowej "karcie MPK" (KKM), ta musi być nowszego typu, ze zdjęciem. Gdybym to wiedział, dawno bym sobie wymienił kartę, a po 01.07. złożył wniosek o KK przez Internet, niestety dowiedziałem się o tym dopiero przy próbie złożenia wniosku, no i następnego dnia musiałem odstać swoje w punkcie przy Powstańców Wielkopolskich 6. Tutaj znowu kolejny problem, zero informacji, że są dwa osobne okienka, w jednym tylko bilety, w drugim tylko wnioski o KK. W środku mieści się tylko kilka osób, brakuje informacji na zewnątrz, na drzwiach, że są dwa osobne okienka i powinny być dwie osobne kolejki.
A
Antek
Mogli po prostu obniżyć ceny biletów miesięcznych dla Krakowian..A tak wydanie karty i cały system pochłonie sporo kasy miejskiej, a potem pewnie się wycofają....
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska