https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

MPK Kraków kupi nowe tramwaje. Czym będą jeździli krakowianie? Są szczegóły

Arkadiusz Maciejowski
Niedawno do Krakowa dotarły ostatnie Lajkoniki z dużego zamówienia
Niedawno do Krakowa dotarły ostatnie Lajkoniki z dużego zamówienia Andrzej Banaś
Krakowskie MPK jeszcze w tym miesiącu ogłosi przetarg na dostawę nowych tramwajów. Przewoźnik chce zamówić do 90 sztuk niskopodłogowych wagonów, w tym o długości ponad 30 m (zarówno jednokierunkowe jak i dwukierunkowe, typu Lajkonik) oraz wagonów o długości ponad 40 m (typu Krakowiak).

- Zakup nowych tramwajów spowoduje, że wszystkie tramwaje jeżdżące po Krakowie w 2026 roku będą niskopodłogowe i z klimatyzacją. To jednak, jak dużo nowych tramwajów ostatecznie uda się zamówić będzie zależało od możliwości finansowych oraz uzyskanych środków ze źródeł zewnętrznych (m.in. KPO) - informują urzędnicy miejscy.

I przypominają, że do tego przetargu MPK w Krakowie przygotowywało się już od ponad roku prowadząc wstępne konsultacje rynkowe z kilkunastoma producentami taboru.

- Zmiany będą dotyczyć także taboru autobusowego. W 2024 roku MPK wycofa wszystkie autobusy z silnikami Euro 5. To oznacza, że mieszkańców Krakowa będą przewozić wyłącznie autobusy zeroemisyjne zasilane energią elektryczną, autobusy hybrydowe, wodorowe oraz te spełniające normę Euro 6 i EEV - dodają.

Za co można dostać mandat w zimie?

od 7 lat
Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
R
Gdyby jeszcze te tramwaje nie były takie zatłoczone i jeździły częściej
L
Lukasz
najlepsze tramwaje to byly Konstale 102na i Konstale 105. Czules, ze jedziesz tramwajem. Te nowoczesne to zero przyjemnosci jazdy. Do tego w lecie tak mrozi, ze czlowiek za drugi dzien chory.
K
Karol
6 grudnia, 15:03, Tak to należy rozumieć:

„W 2024 roku MPK wycofa wszystkie autobusy z silnikami Euro 5. To oznacza, że mieszkańców Krakowa będą przewozić wyłącznie autobusy zeroemisyjne zasilane energią elektryczną, autobusy hybrydowe, wodorowe oraz te spełniające normę Euro 6 i EEV”

…czyli akurat te najdroższe w eksploatacji.

Pewnie całkiem sprawne autobusy z normą Euro 5 pojadą w darze dla Ukrainy, a Polacy będą pokrywać koszta.Nikt nie bierze po uwagę, że gdyby tak wybuchła wojna i została uszkodzona energetyczna infrastruktura krytyczna, to będziemy po Krakowie jeździć rowerami i dorożkami. Pasza dla koni w ramach bratniej pomocy będzie kupowana za Bugiem, a ruskie będą sobie jeździć naszymi autobusami. Musi być zachowana jakaś rezerwa pojazdów z silnikami spalinowymi. Wystarczy popatrzeć co się dzieje na kolei, gdzie nowoczesne składy elektryczne są ściągane z tras przez lokomotywy spalinowe.

A
Adam
6 grudnia, 17:12, gniewko_syn_ryba:

Za co kupi ?...

Druknie się obligacje, które potem mieszkańcy spłacą…

…bo nie będą mieli innego wyjścia. 😂😂😂

g
gniewko_syn_ryba
Za co kupi ?...
Z
Zbigniew Rusek
Niech nie kupują tych tramwajów, oraz niech pochopnie nie wycofują autobusów spełniaja[wulgaryzm]h normę Euro5. To nieraz są naprawdę dobre autobusy. Tramwajów w Krakowie jest zbyt dużo.Zamiast autobsuów elektyrcznych (na akumulatory) może (jesli koniecznie chcą innowacji) pomyślą o wodorowych (są lżejsze i mają większy zasięg).
T
Tak to należy rozumieć
„W 2024 roku MPK wycofa wszystkie autobusy z silnikami Euro 5. To oznacza, że mieszkańców Krakowa będą przewozić wyłącznie autobusy zeroemisyjne zasilane energią elektryczną, autobusy hybrydowe, wodorowe oraz te spełniające normę Euro 6 i EEV”

…czyli akurat te najdroższe w eksploatacji.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska