https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

MPK Kraków testuje mercedesa. Podłoga jak panele w domowym salonie...

Piotr Rąpalski
Dziś po Krakowie jeździ ponad 600 autobusów MPK Kraków
Dziś po Krakowie jeździ ponad 600 autobusów MPK Kraków MPK Kraków
W lutym MPK Kraków testuje przegubowy autobus elektryczny Mercedes eCitaro. Można go było spotkać na linii 169, teraz jeździ też na 469. Autobus ten wyróżnia podłoga, imitująca drewniane panele. Zaskakiwać tez może tył pojazdu - nie ma drzwi, wygodne miejsca siedzące... ale ze staniem może być problem, dość wąsko. MPK w Krakowie kupuje coraz więcej autobusów niskoemisyjnych, szuka nowych, coraz lepszych model i stąd testy. Model eCitaro ma jeździć po Krakowie do 1 marca więc kto jeszcze chce się nim przejechać musi się spieszyć.

Dzięki innowacyjnej technologii i przemyślanym koncepcjom zapewniającym bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy model ten spełnia wymogi stawiane autobusowi z napędem wyłącznie elektrycznym w przestrzeni miejskiej. Autobus wyróżnia się przede wszystkim wyjątkowym wyglądem zewnętrznym. Pojazd jest 3-drzwiowy, bezemisyjny, ma 18 m długości i 26 miejsc siedzących. W bateriach znajdują się ogniwa litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe, w skrócie NMC. Dzięki tym bateriom eCitaro w idealnych warunkach może przejechać nawet 280 kilometrów. Bezpieczeństwo obejmuje wszystkie sfery podczas jazdy i w sytuacjach zagrożenia, ochronę w razie wypadku oraz minimalizację jego skutków. Nadwozie zapewnia pasażerom osłonę w razie zderzenia bocznego. A w razie najechania na inny pojazd wzmocniona część przednia minimalizuje skutki wypadku i lepiej chroni kierowcę.

Jak Polacy zareagowali na atak Rosji na Ukrainę? SONDA

od 16 lat
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Realista
Zaraz go jacyś „bezdomni” zasikają…
L
Lekarz
26 lutego, 18:19, Zbigniew Rusek:

18-metrowy przgubowiec i tylko 26 miejsc siedzących? Mam nadzieję, że to jest literówka. Powinno się dawać nieco więcej siedzeń (jazda na stojąco jest niebezpieczna - zwłaszcza w razie gwałtownego hamowania, więc kierowcy autobusów powinni mieć przykazane NOGA Z HAMULCA i w razie np. pieszego na jezdni RYK SYRENY AUTOBUSU).

Czas na leki!

Z
Zbigniew Rusek
18-metrowy przgubowiec i tylko 26 miejsc siedzących? Mam nadzieję, że to jest literówka. Powinno się dawać nieco więcej siedzeń (jazda na stojąco jest niebezpieczna - zwłaszcza w razie gwałtownego hamowania, więc kierowcy autobusów powinni mieć przykazane NOGA Z HAMULCA i w razie np. pieszego na jezdni RYK SYRENY AUTOBUSU).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska