https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na Kazimierzu będzie jednak Strefa Czystego Transportu

Arkadiusz Maciejowski
Na Kazimierzu będzie Strefa Czystego Transportu
Na Kazimierzu będzie Strefa Czystego Transportu Andrzej Banas / Polska Press
Do późnych godzin wieczornych we wtorek radni debatowali nad projektem dotyczącym Strefy Czystego Transportu na Kazimierzu. Ostatecznie - głosami radnych PO i klubu prezydenckiego - zgodzili się na wprowadzenie jej „na próbę”, na razie na pół roku. Zacznie obowiązywać od 4 stycznia.

Zgodnie z pomysłem urzędników, możliwość wjazdu do SCT samochodami z nieekologicznymi silnikami (czyli m.in. benzynowymi) będą mieli mieszkańcy oraz przedsiębiorcy prowadzący biznes w tym rejonie i m.in. taksówkarze. Pozostali kierowcy będą mogliby wjechać do SCT tylko autami elektrycznymi, na wodór oraz napędzanymi gazem ziemnym.

Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego argumentował, że nowa strefa ma być elementem walki o czyste powietrze w Krakowie. Jeszcze przed głosowaniem część radnych i mieszkańców wyrażała obawy, że gigantycznie wzrośnie ruch na ulicach, które sąsiadować będą ze SCT.

Strefa czystego transportu planowana jest w centralnej części historycznej dzielnicy Kazimierz na ulicach: Miodowej (na odcinku od ul. Krakowskiej do ul. Bożego Ciała); Bożego Ciała (na odcinku od ul. św. Wawrzyńca do ul. Miodowej); Meiselsa (na odcinku od placu Nowego do ślepego zakończenia za ul. Bożego Ciała); Józefa; Nowej; placu Nowym; Estery; Warszauera; Kupa; Izaaka; Jakuba; Wąskiej, Bartosza, placu Bawół, Szerokiej, Ciemnej, Lewkowej, Na Przejściu.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
fg
Róbcie tę strefę. Ale równe zasady dla wszystkich. Dlaczego stary passat mieszkańca danej ulicy jest traktowany jako bardziej ekologiczny od innych? Wpis w dowodzie rejestracyjnym oczyszcza jego spaliny?
g
gniewko_syn_ryba
wykażą wyraźny (min. 50 %) spadek zanieczyszczeń powietrza spalinami samochodowymi i wtedy będzie można uznać utworzenie tej strefy za pomysł trafiony. Co więcej, będę wtedy domagał się rozszerzenia jej na cały Kraków...
Z
ZR
Witaj Gniewko! Wyjaśniłem na końcu, że ja jak najbardziej popieram ograniczenie ruchu, ale sprzeciwiam się oszustwu, kombinatorstwu, manipulacji i dzieleniu ludzi na lepszych (uprawnionych do wygody) i gorszych (wygody pozbawionych).
g
gniewko_syn_ryba
Sam nie ująłbym tego lepiej... :)))
B
Biały
Ta strefa do głupota w najczystszej (nomen omen!) postaci. Już samo to, że mogą w sposób dowolny poruszać się po niej tzw. mieszkańcy (czyli po prostu osoby zameldowane, co wcale nie musi być związane z mieszkaniem tam) oraz taksówki przeczy całej idei strefy. Jak to jest, że mieszkaniec może wjechać do strefy 20 letnim dieslem zostawiającym za sobą czarną chmurę spalin, a ktoś inny nie może wjechać nowoczesną hybrydą?!? Jak to jest, ze taksówkarz może wjechać, a np. lekarz już nie? Kolejnym absurdem jest to, że samochody na CNG mogą wjeżdżać, ale na LPG już nie. WTF?!? Teraz jeszcze tylko brakuje, by dopuścili wjazd z jakimś abonamentem i będzie wisienka na torcie. To jest, bodajże pierwsza taka strefa w Polsce i Kraków tym posunięciem ZABIŁ CAŁĄ IDEĘ strefy czystego transportu. JEDYNYM kryterium pozwalającym na wjazd do strefy powinna być wielkość emisji np. spełniasz Euro 6? Możesz wjechać. Nie spełniasz? Nie wjeżdżasz. Wyjątek można zrobić wyłączenie dla osób niepełnosprawnych i absolutnie nikogo więcej. W obecnym wydaniu to jest po prostu farsa!
Z
ZR
Dziwna decyzja pod złą, bo fałszywą nazwą. O jaką czystość chodzi? By ograniczyć destruktywny wpływ ruchu samochodowego na czystość powietrza, należałoby taką strefą objąć pół miasta, a nie dwie ulice. Od kiedy to smog przestrzega wyimaginowanych "granic"? Rozumiem, że wiatr także dostanie polecenie, by nie nawiewać nieczystości do SCT, tak?
I jeszcze ten milion różnych wyjątków: mieszkańcy, taxi, goście, dostawcy, znajomi dostawców, właściciele, urzędnicy itd.

Dla wyjaśnienia: jestem za ograniczeniem ruchu samochodowego. Wprowadzanie pseudostref w imię fałszywie definiowanej czystości, kompromituje działania na rzecz tych ograniczeń.
t
tede
Od dawna oczkuję takiego rozwiązania. Tyle się pisze o likwidacji pieców tzw. kopciuchów. A co z samochodowymi kopciuchami? Mają pozostać bo...?
__
To jest niezgodne z koństytucjom !
i
i nieobiektywny
B A N D Y T I E R K A !!!
Jeśli SCT będzie dla wszystkich to OK, jeśli wyjątek mają stanowić mieszkańcy to niech szybko wyśmiecą taki projekcik. Tworzenie równych i równiejszych. Krakowscy kierowcy - kiedy wreszcie zjednoczymy się i domy do zrozumienia, że jest nas siła i mamy oczekiwania wobec władzy, która tylko nieustannie nas szykanuje i kombinuje jak podnieść coraz to nowe opłaty.
Czekam na info kiedy SCT będzie także "na abonament"...
Jest wiele badań, które są skrzętnie zamiatane pod dywan, które jasno pokazują, że auta elektryczne na ten moment są MNIEJ EKOLOGICZNE niż spalinowe. Oczywiście na czas jazdy wszystko jest OK, ale produkcja i utylizacja to gwałt na środowisku. Prąd w gniazdku też nie bierze się z elektrowni wodnych czy fotowoltaniki.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska