FLESZ - Szczepionka na COVID dostępna jeszcze w tym roku?
Urzędnicy miejscy tłumaczą, że w związku z wpływającymi do magistratu wnioskami od mieszkańców oraz Rady Dzielnicy o przywrócenie organizacji ruchu przeprowadzono analizę zasadności przywrócenia Strefy Ograniczonego Ruchu. Analiza ta przede wszystkim wykazała, że samo funkcjonowanie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania nie rozwiązało problemu nadmiernego ruchu samochodowego. Należy pamiętać, że Kazimierz to miejsce o wzmożonej aktywności pieszych, co również potwierdziła przeprowadzona analiza.
Obecnie przywracana strefa będzie pokrywać się z obszarem, w którym ograniczenia obowiązywały od 2017 roku. Dodatkowo, z uwagi na liczne skargi mieszkańców na zakłócanie porządku i niebezpieczne zachowania niektórych kierowców, na części ulicy Miodowej pilotażowo zostanie wprowadzone ograniczenie ruchu. Ograniczenie to będzie obowiązywać tylko w weekendy, kiedy przez większość czasu nie funkcjonuje Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania. Rozwiązanie to może jednak ulec zmianie, kiedy zostanie wprowadzona w te dni strefa płatnego parkowania.
Wyżej opisane zmiany stopniowo wejdą w życie po uruchomieniu ruchu tramwajowego na ulicy Krakowskiej, pod koniec miesiąca. Dokładny termin wejścia w życie zmian zostanie podany z odpowiednim wyprzedzeniem. Dopuszczenia dotyczące wjazdu do strefy pozostają bez zmian.
SOR nie będzie dotyczyła pojazdów:
- z abonamentem postojowym typu K na sektor A13 oraz z abonamentem postojowym typu E,
- w godzinach 6-11 i 16-20 wyłącznie dla i na czas wykonywania czynności ładunkowych oraz obsługi technicznej,
- z silnikiem elektrycznym bez przyczepy,
- rowerów, TAXI,
- służb specjalnych, służb miejskich, oznakowanej pomocy medycznej,
- dojeżdżających na teren posesji, garażu lub wykupionego miejsca zastrzeżonego,
- z pocztą, konwojów pieniężnych do banków strefy,
- z zezwoleniem zarządu drogi.
- Nie uwierzycie, co kierowcy robią za kółkiem! [zdjęcia]
- Plaża jak nad morzem! Tłumy na nowym kąpielisku w Małopolsce
- Przedpremiera nowego katalogu IKEA 2021. Czym zaskoczy?
- Prywatny inwestor chce wybudować w Krakowie pięć linii metra
- Trasa Łagiewnicka: Trwa budowa tuneli [ZDJĘCIA]
- Kraków. Co z tą przebudową Krakowskiej jest nie tak?
