reklama

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju chce dofinansować przedsiębiorców

Julia Kalęba
Pixabay
W środę w Krakowie odbyło się spotkanie przedstawicieli Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, agencji wykonawczej ministra nauki i szkolnictwa wyższego, z przedsiębiorcami zainteresowanymi dotacjami dla swoich firm.

Podczas spotkania organizatorzy mówili o możliwościach pozyskania dofinansowania, ich kwocie i sposobach zakwalifikowania się do projektu. Wyjaśnili również, dla kogo skierowane są programy NCBR i jak najlepiej z nich korzystać.

- Każde spotkanie, które organizujemy w ramach programu, służy głównie temu, aby poinformować przedsiębiorców, w jaki sposób mogą uzyskać wsparcie na innowacyjny projekt, dzięki któremu wprowadzą nowy produkt lub nową usługę na rynek - mówi
Kamil Melcer, rzecznik prasowy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

Melcer przekonuje jednocześnie, że program skierowany jest do wszystkich przedstawicieli - zarówno wielkich, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. - Każdy pomysł, jeśli jest tylko dobry i może sprawdzić się na rynku, ma szansę przebicia - przekonuje.

- Zarówno z tych spotkań, jak również dofinansowań w ramach projektów chętnie korzystają wszyscy ci, którzy prowadzą prace badawcze i chcą wdrażać innowacje. To osoby, które widzą szanse w łączeniu nauki i biznesu - informuje Monika Ciślak, ekspert NCBR. - Przedsiębiorcy zgłaszają się do nas z bardzo różnych branż. Oczywiście najbardziej promowane są te, które wpisują się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje - dodaje. To dokument, w ramach którego polski rząd wyznaczył kierunki rozwoju polskiej gospodarki i wyznaczył te branże, które są najbardziej perspektywiczne, a ich rozwój może przynieść największą korzyść gospodarce. To m.in. informatyka czy telemedycyna.

Żeby skorzystać z dofinansowań NCBR-u wystarczy mieć dobry pomysł - przekonują prowadzący spotkania. Liczy się również zespół przygotowany do prowadzenia projektu badawczo-rozwojowego.

Misją Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, które powstało 10 lat temu, jest łączenie świata nauki ze światem biznesu oraz ułatwianie współpracy tym dwóm środowiskom. - Prace badawczo-rozwojowe, które są prowadzone na uczelniach i w firmach znajdują później realne zastosowanie na rynku. Skupiamy się na tym, by to, co powstaje w laboratoriach uczelnianych i tych należących do przedsiębiorców znalazło zastosowanie na rynku oraz budowało konkurencyjność zarówno tego przedsiębiorstwa, jak i polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych - mówi Monika Ciślak.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3