Podczas spotkania organizatorzy mówili o możliwościach pozyskania dofinansowania, ich kwocie i sposobach zakwalifikowania się do projektu. Wyjaśnili również, dla kogo skierowane są programy NCBR i jak najlepiej z nich korzystać.
- Każde spotkanie, które organizujemy w ramach programu, służy głównie temu, aby poinformować przedsiębiorców, w jaki sposób mogą uzyskać wsparcie na innowacyjny projekt, dzięki któremu wprowadzą nowy produkt lub nową usługę na rynek - mówi
Kamil Melcer, rzecznik prasowy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
Melcer przekonuje jednocześnie, że program skierowany jest do wszystkich przedstawicieli - zarówno wielkich, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. - Każdy pomysł, jeśli jest tylko dobry i może sprawdzić się na rynku, ma szansę przebicia - przekonuje.
- Zarówno z tych spotkań, jak również dofinansowań w ramach projektów chętnie korzystają wszyscy ci, którzy prowadzą prace badawcze i chcą wdrażać innowacje. To osoby, które widzą szanse w łączeniu nauki i biznesu - informuje Monika Ciślak, ekspert NCBR. - Przedsiębiorcy zgłaszają się do nas z bardzo różnych branż. Oczywiście najbardziej promowane są te, które wpisują się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje - dodaje. To dokument, w ramach którego polski rząd wyznaczył kierunki rozwoju polskiej gospodarki i wyznaczył te branże, które są najbardziej perspektywiczne, a ich rozwój może przynieść największą korzyść gospodarce. To m.in. informatyka czy telemedycyna.
Żeby skorzystać z dofinansowań NCBR-u wystarczy mieć dobry pomysł - przekonują prowadzący spotkania. Liczy się również zespół przygotowany do prowadzenia projektu badawczo-rozwojowego.
Misją Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, które powstało 10 lat temu, jest łączenie świata nauki ze światem biznesu oraz ułatwianie współpracy tym dwóm środowiskom. - Prace badawczo-rozwojowe, które są prowadzone na uczelniach i w firmach znajdują później realne zastosowanie na rynku. Skupiamy się na tym, by to, co powstaje w laboratoriach uczelnianych i tych należących do przedsiębiorców znalazło zastosowanie na rynku oraz budowało konkurencyjność zarówno tego przedsiębiorstwa, jak i polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych - mówi Monika Ciślak.
ZOBACZ KONIECZNIE:
