Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna. Została zaprojektowana przez polskich inżynierów i ma służyć do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Jak zapewnia producent, pojazd zapewnia bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, mniejszy poziom hałasu, ograniczenie strat energii o połowę oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.
- Lokomotywy Dragon 2 wykorzystują najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracy maszynisty - mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newagu. - Głównym atutem nowego modelu Dragona jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych - zachwala prezes.
Nową lokomotywą wyprodukowaną przez sądecką firmę już zainteresowało się PKP Cargo. Przedstawiciele firm podpisali list intencyjny i przystąpili do negocjacji w sprawie zakupu przez spółkę kolejową trzech Dragonów 2.
- Lokomotywy spełniają nasze oczekiwania - zaznacza Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO. - Są to nowoczesne pojazdy, więc ich zakup będzie realizacją naszej strategii, gdyż staramy się zarówno modernizować nasz tabor, jak i kupować nowe jednostki u polskich producentów.
Warsewicz dodaje, że PKP Cargo w tym roku notuje 6 proc. wzrost przewozów w stosunku do roku ubiegłego. Inwestując w tabor przygotowuje się także do szczytu przewozowego w kolejnych latach, związanego z rosnącym zapotrzebowaniem na kruszywa budowlane.
Jeśli rozmowy zakończą się pozytywnie, to PKP Cargo otrzyma zamówione pojazdy do końca tego roku.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
