Przy ul. Wadowickiej 8W w Krakowie czeka 19 stanowisk
Od połowy 2020 r. sala obsługi klientów mieści się przy ul. Wadowickiej 8W w Krakowie. Na powierzchni ponad 400 m kw. znajduje się 19 wydzielonych stanowisk bezpośredniej obsługi, zapewniających właściwą ochronę danych wrażliwych. Komfortowa poczekalnia jest wyposażona w biletomaty i czytelny system informowania o zajmowanym miejscu w kolejce.
Miejsce przyjazne rodzinom z dziećmi
Na najmłodszych czeka kącik malucha, dzięki któremu żaden z nich nie będzie się nudził podczas załatwiania urzędowych spraw. Rodziny mogą także skorzystać z miejsca do przewijania niemowląt i pokoju dla matek karmiących. Wszystkie pomieszczenia są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, przed budynkiem czekają także na nich wyznaczone miejsca parkingowe.
W tym roku sala obsługi klientów małopolskiego NFZ została po raz trzeci laureatem plebiscytu „Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi” organizowanego przez Urząd Miasta Krakowa.
Konkurs pokazuje i promuje krakowskie przedsiębiorstwa oraz instytucje, które zwracają szczególną uwagę na potrzeby rodziców i maluchów. Wyróżnienia trafiają do firm, urzędów, placówek kultury czy ochrony zdrowia, które są pozbawione barier architektonicznych, dbają o atrakcyjną ofertę i komfort pobytu najmłodszych mieszkańców stolicy Małopolski.

W sali obsługi klientów małopolskiego NFZ można m.in.:
- wyjaśnić kwestie związane z prawem do bezpłatnej opieki medycznej,
- wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, która potwierdza prawo do pomocy medycznej podczas pobytu w krajach Unii Europejskiej i EFTA,
- podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
- potwierdzić profil zaufany,
- złożyć skierowanie do sanatorium.
Cicha godzina w sali obsługi klientów
Każdy wtorek od 14.00 do 15.00 to cicha godzina w sali obsługi klientów. Panują specjalne warunki, przygotowane z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunach. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju. Osoby te mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi, w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu.
W SOK działa również stanowisko profilaktyki i informacji o zdrowiu, przy którym każdy zainteresowany może porozmawiać z doradcą o codziennych nawykach np. zdrowej diecie dla całej rodziny oraz specjalny kiosk profilaktyczny. Umożliwia on bezpłatne pomiary ciśnienia tętniczego krwi, wzrostu, masy ciała, jego składu oraz BMI. Pomagają one ocenić ryzyko groźnych chorób cywilizacyjnych np. otyłości czy nadciśnienia tętniczego.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku salę obsługi klientów odwiedziło ponad 90 tys. osób. Ponad 42 tys. zgłosiły się po Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, blisko 25 tys. skorzystało z informacji na temat sanatoriów, 1,7 tys. podpisało umowy o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym.
Na spotkanie w SOK MOW NFZ można umówić się przez internet: rejestracja.nfz-krakow.pl
