- Funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej przeprowadzili w dniach 21-27 października 2022 r. czynności kontrolno-rozpoznawcze. Na podstawie ustaleń dokonanych w trakcie przedmiotowych czynności Komendant Powiatowy PSP w Suchej Beskidzkiej nie wniósł sprzeciwu w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie przedmiotowego obiektu w zakresie obiektu nr 17 (tunel), budynku dyspozytorni BD2, budynku stacji transformatorowej ST2 – informuje mł. bryg. Łukasz Białończyk, rzecznik prasowy PSP w Suchej Beskidzkie.
To oznacza, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie otrzymała stanowisko pozytywne w zakresie ochrony przeciwpożarowej – jak wyjaśnia rzecznik - „w sprawie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym w zakresie obiektu nr 17 (tunel), budynku dyspozytorni BD2, budynku stacji transformatorowej ST2”.
Pozytywna opinia strażaków nie oznacza jeszcze, że tunel został dopuszczony do użytkowania. Jest jednak jednym z elementów koniecznych do otwarcia podziemnej drogi dla zmotoryzowanych. Zanim kierowcy tam wjadą, konieczną są jeszcze oficjalnie ćwiczenia służb ratunkowych – te zaplanowane zostały na 8 listopada. W trakcie ćwiczeń sprawdzany będzie scenariusz zakładający wypadek samochodu w tunelu z rannymi osobami czy pożar.
Ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie wydaje Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krakowie. W przypadku ostatecznego odbioru GDDKiA całą inwestycję tunelową podzieliła na kilka elementów. Osobno będzie pozwolenie na użytkowanie odcinka drogowego, osobno dla wiaduktu, osobno dla tunelu, osobno dla dróg serwisowych. Dla części z nich GDDKiA złożyła już wnioski do WINB o odbiór – ostatecznej decyzji jeszcze nie ma. Jednak, by kierowcy mogli wjechać do tunelu, GDDKiA musi mieć pozwolenie na użytkowanie każdego z elementów tej inwestycji.
Budowa tunelu pod Luboniem Małym rozpoczęła się w marcu 2017 roku. Zajmuje się tym włoska firma. W ramach kontraktu podpisanego z GDDKiA Włosi mieli wydrążyć dwa 2-kilometrowe tunele, a także wykonać po kilometrze drogi dojazdowej do tunelu z obu stron. Inwestycja w sumie będzie kosztowała 968 mln zł.
Nowa zakopianka. Tak wygląda przejazd tunelem pod Luboniem M...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
