https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe logo Krakowa. Za 23 tys. zł?

Piotr Ogórek
Dziś władze miasta mają zaprezentować nowe logo Krakowa. Odświeżony znak ma jednolitą barwę - niebieską. Do tego biały napis i zarys Rynku Głównego. Władze Krakowa nie ujawniają na razie jego kosztów, ale prawdopodobnie wyniosły one ponad 23 tys. zł.

Kraków ma już nowe logo

Już wkrótce Kraków będzie mieć nowe „stare” logo. Dotychczasowy miejski logotyp prezentujący Rynek Główny z odchodzącymi od niego uliczkami zastąpi podobny, jednak bardziej minimalistyczny. Znikną napisy, a obecny kolor pomarańczowy zastąpi ciemny niebieski.

Informacje o zmianie, a właściwie liftingu starego logo potwierdza Jan Machowski z Biura Prasowego krakowskiego magistratu.

- Co jakiś czas konieczne jest odświeżenie znaków wizualnych i tak będzie w przypadku logo Krakowa - tłumaczy Machowski. Znak oficjalnie ma być zaprezentowany dzisiaj. Ale nowe logo wprowadzono już do materiałów związanych z Budżetem Obywatelskim. Kosztów związanych ze zmianą loga władze miasta na razie nie ujawniają. W rejestrze zamówień i umów Urzędu Miasta można jednak znaleźć pozycję: opracowanie księgi logotypu miasta, koszt 23 370 złotych.

Panoramy Krakowa z lat 20. i 30. ubiegłego stulecia [ARCHIWA...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Chrupek
Rzeczywiście jest spore podobieństwo do logo policji. Kolor mógłby być bardziej wyszukany
K
Krakowianka
Zdecydowanie tak
t
tommms
Nie trzeba, ale trzeba uwzględnić to na pewno w kosztach, ale nie są to aż takie środki, żeby miały wyraźne przełożenie, jakieś 2-3 stówki miesięcznie, przy 3 miesiącach pracy jest to jakieś 5% wartości zlecenia.

Te dwadzieścia kilka tysięcy to i tak jest mało. Sławne logo woj. pomorskiego autorstwa Pągowskiego kojarzone z brudnymi majtkami po okresie i biegunce to ok 100 tys. zł.

Najbardziej mnie jednak zadziwiają komentarze ludzi, którzy robią z siebie niezwykle wykształconych plastycznie ekspertów z wiedzą nie do podważenia. Ludzie, macie najczęściej zerowe pojęcie na temat komunikacji i wizualności, edukacyjnie w tej kwestii jesteście na poziomie podstawówki, bo jedyne, co macie w głowach to lekcje plastyki z podstawówki a zachowujecie siebie jakbyście uczyli Miles'a Newlyna fachu.

Lepiej zadbajcie o swoje własne podwórko - może jakieś secesyjne cyfry jako numer domu, jakaś vintage skrzynka na listy, kolumny greckie, krasnale ogrodowe a to wszystko spryskać modną jeszcze miętową lub łososiową farbą. Nie zapomnijcie o napisach na ścianach 'Love&Home' i fotografii z londyńskim autobusem w salonie. Pamiętajcie tylko, że jak Was widzą tak Was piszą.
g
gość
W związku z tym z jednego zlecenia trzeba opłacić całe oprogramowanie dla firmy? Bo nie rozumiem.
K
Kellu
to sprzed 20 lat?
k
kellu
kolor czcionki? tło?
Pepsi eksperymentuje notorycznie
B
Bartek
Pepsi zmieniło wręcz cały swój logotyp z 5 lat temu, a Coca cola z 10 razy logo na przestrzeni ostatnich 40-50 lat.
S
Szymon
"Co jakiś czas konieczne jest odświeżenie znaków wizualnych" - powiedzcie to Coca Coli i Nike... :)
P
Popis
Czy tylko mi nowe logo Krakowa kojarzy się z nowym logiem POLICJI?
i
idiotyzm
a co jest nie tak z dotychczasowym logo?!? Idea oznakowania produktu jest taka aby ten był rozpoznawalny. Jak się ma do tej zasady wymiana logo za każdym razem, jak tylko zacznie być ono charakterystyczne w świadomości społecznej?!?!?!
ale jaja
w
wer
Przecież nowe logo to jakiś koszmar nie wart 100 zł!!!! (słownie: stu złotych). Jakby dziecko to projektowało! Czcionka do bani!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska