https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe tramwaje dla Krakowa będą miały system liczenia pasażerów i więcej przestrzeni dla osób na wózkach

Bartosz Dybała
mpk.krakow.pl
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosiło przetarg na zakup do 60 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Ich ostateczna liczba będzie zależeć m.in. od wysokości dofinansowania z Unii Europejskiej. Na składanie ofert producenci będą mieć czas do 19 czerwca.

Jeżeli wybór dostawcy przebiegnie bez problemów, to dostawy pierwszych dziesięciu nowych tramwajów z tego zamówienia mogłyby się rozpocząć już pod koniec 2021 roku. Ogłoszony przetarg to efekt prowadzonego od kilku miesięcy dialogu technicznego, w którym brało udział kilka firm. Tramwaje będą mieć minimum 6 drzwi i umożliwią jednoczesną podróż co najmniej 220 osób.

Dwa wagony będą przystosowane do jazdy bez sieci trakcyjnej, a pozostałe zostaną tak zaprojektowane, aby w przyszłości móc korzystać z tego rozwiązania. Wszystkie tramwaje będą wyposażone w klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą, system informacji pasażerskiej (głosowe zapowiadanie przystanków i tablice wyświetlające trasę przejazdu), monitoring, porty USB do ładowania smartfonów oraz system liczenia pasażerów.

Warto zwrócić uwagę, że w nowych tramwajach zostało zaplanowanych więcej przestrzeni dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach. Nowością będą specjalne oparcia dla osób stojących. Przypomnijmy, że już w przyszłym roku do Krakowa zostanie dostarczonych 50 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Gdy dodamy do tego zamówienie 60 kolejnych tramwajów okaże się, że Kraków w ciągu kilku lat zainwestuje ok. 1 miliard złotych w wymianę taboru tramwajowego.

Jednocześnie MPK planuje cały czas prowadzić prace modernizacyjne wagonów starszego typu, które polegają na montowaniu elementu niskiej podłogi, klimatyzacji i informacji pasażerskiej.

WIDEO: Barometr Bartusia. Ile powinien zarabiać nauczyciel?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hutas
2019-04-29T16:38:37 02:00, Gość:

Tramajów już jest w Krakowie za dużo i stają się one zawalidrogami dla autobusów ("sznury' tramwajów powodują to, że na wspólnych pasach tramwajowo-autobusowych autobusy tkwią w korkach tramwajowych). Lepiej by się stało, gdyby ogłosili dodatkowy przetarg na autobusy, ale nie elektryki, lecz diesle, ewentualnie hybrydy.

Tak tak, więcej autobusów, które będą stać w tych samych korkach, co samochody, bo przecież kto by wprowadzał buspasy?

d
do leminga
2019-04-29T17:00:07 02:00, protestant:

W Krakówku jest za wiele tramwajów, autobusów, prywatnych samochodów i składów metra. Za mało jest rowerzystów i biegaczy. Każdy urzędnik powinien dać przykład i do pracy przyjeżdżać na rowerze, a z pracy wracać na nogach do domu.

W Krakowie oprócz lemingów i słoików mieszkają tez prawdziwi krakowianie i do tego często są to starsze osoby .

k
kramik
Doskonale . Trzeba w końcu wymienić stare gruchoty na nowe ekologiczne pojazdy .
p
protestant
W Krakówku jest za wiele tramwajów, autobusów, prywatnych samochodów i składów metra. Za mało jest rowerzystów i biegaczy. Każdy urzędnik powinien dać przykład i do pracy przyjeżdżać na rowerze, a z pracy wracać na nogach do domu.
G
Gość
Tramajów już jest w Krakowie za dużo i stają się one zawalidrogami dla autobusów ("sznury' tramwajów powodują to, że na wspólnych pasach tramwajowo-autobusowych autobusy tkwią w korkach tramwajowych). Lepiej by się stało, gdyby ogłosili dodatkowy przetarg na autobusy, ale nie elektryki, lecz diesle, ewentualnie hybrydy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska