WIDEO: Nowoczesne Tramino na ulicach Krakowa. Pojedzie nawet bez trakcji
Autor: Marcin Karkosza, Gazeta Krakowska
Tramwaj Tramino, który przyjechał do Krakowa z Poznania, ma długość blisko 32 metrów. Jest niskopodłogowy, jednowagonowy i składa się z pięciu członów.
Pojazd jest klimatyzowany, a jego wnętrze oświetlane jest lampami LED.
- Z wielką uwagą przyglądamy się wszystkim nowym rozwiązaniom dostępnym na rynku tramwajowym. Stąd właśnie zainteresowanie tramwajem wyprodukowanym przez firmę Solaris, wyposażonym w innowacyjny system gromadzenia energii. Warto także podkreślić, że na testach zyskają mieszkańcy Nowej Huty, bo ten niskopodłogowy tramwaj będzie kursował na linii ze Wzgórz Krzesławickich - mówi Rafał Świerczyński, prezes MPK SA w Krakowie.
Największa innowacją jaką oferuje prezentowany tramwaj, jest zamontowany na dachu Układ Odzysku Energii z systemem superkondensatorów.
Dzięki nim pojazd może gromadzić energię elektryczną, która później wykorzystywana jest przy przyspieszaniu.
Jest to pierwszy w Polsce tak wyposażony tramwaj.
Układ superkondensatorów po odpowiedniej adaptacji może być wykorzystany dla zapewnienia jazdy autonomicznej tramwaju, czyli bez konieczności pobierania energii z sieci trakcyjnej.
Test tramwaju Solarisa, to nie jedyny test tramwaju na jaki zdecydował się krakowski przewoźnik. Od 25 czerwca 2013 r. po ulicach Krakowa kursuje prototypowy tramwaj wyprodukowany przez firmę Newag SA z Nowego Sącza.
W tym roku do Krakowa dotrze 36 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów, które dostarczy bydgoska firma PESA SA.
Kolejne nowe tramwaje krakowski przewoźnik planuje kupić w perspektywie finansowania ze środków Unii Europejskiej w latach 2014-2020.
Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić!
Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
