https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz: będzie mniej kursów PKS

Stanisław Śmierciak
Leciwe volva nie mogą być jedynymi flagowymi wozami sądeckiego PKS mówi Piotr Kocańda
Leciwe volva nie mogą być jedynymi flagowymi wozami sądeckiego PKS mówi Piotr Kocańda Stanisław Śmierciak
Tegoroczny sierpień był pierwszym od kilku lat wakacyjnym miesiącem, w którym Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Nowym Sączu nie zanotowało strat. Wypracowało nawet zysk wynoszący kilka tysięcy złotych.

Czytaj także:

Samorząd Województwa Małopolskiego chce sprywatyzować sądeckie PKS, ale chętnych nie widać. Przed kilkoma miesiącami marszałek zaproponował załodze, by przejęła firmę tworząc spółkę pracowniczą. Działające w PKS trzy związki zawodowe nie zgodziły się na wzięcie firmy wraz z jej długami.

- Poprosiliśmy marszałka, by dał rok czasu na wyprowadzenie PKS na prostą finansową, a wtedy będziemy gotowi przejąć odpowiedzialność za nasze przedsiębiorstwo - mówią zgodnie Tadeusz Bodziony z branżowych związków zawodowych i Piotr Kocańda z "Solidarności". Jest nadzieja, że ta prosta właśnie się zaczęła.

Nowy dyrektor zakładu Tadeusz Szczerba ujawnia, że jeszcze lipiec był na minusie, choć straty były o połowę mniejsze niż w takim samym miesiącu rok wcześniej. - To efekt powolnej, ale systematycznej restrukturyzacji oraz ograniczania kosztów - tłumaczy dyrektor Szczerba. - Już nie potrzeba zwalniać ludzi. Mamy około 120 kierowców. Mniej więcej tylu potrzeba.

Zyski wypracowuje nowa stacja diagnostyczna, której ulokowanie przy ulicy, a nie w głębi naszej bazy, zachęca klientów do korzystania z usług. Obsługiwane tam są nie tylko autobusy i ciężarówki, ale również małe samochody osobowe.

Tadeusz Szczerba zapowiada, że teraz zaczyna się czas analizowania i przebudowywania rozkładu jazdy. Nowy wejdzie w życie w październiku. - Znikną niektóre nierentowne kursy na krótkich trasach podmiejskich - wyjawia dyrektor. - Na razie analizujemy sytuację. Jeśli kursy wożą dwóch - trzech pasażerów, to musimy z nich zrezygnować.

W poszukiwaniu zarobku sądeckie PKS zapatrzone jest w dal. Planuje uruchomić całkiem nowe linie dalekobieżne. Chcąc przyciągać nowych pasażerów nowosądecki przewoźnik planuje kupić nowe autobusy. Cztery volva, które kupiono jako pojazdy używane i dwa jeszcze starsze od nich mercedesy nie wystarczą, by zadowolić podróżnych i wygrać rywalizację z prywatnymi firmami.

- O tych planach chcemy rozmawiać w połowie października z marszałkiem Małopolski - ujawnia dyrektor Tadeusz Szczerba. - Ta rozmowa ma też wyjaśnić niezrozumiałą dla załogi deklarację, że ona miałaby przejąć przewozową część firmy. Jeśli ma dojść do prywatyzacji pracowniczej, to autobusy i zaplecze techniczno-logistyczne powinny pozostać jednym organizmem i razem trafić w ręce nowego właściciela.

Wybieramy najpiękniejszą kandydatkę do Sejmu z Małopolski [ZDJĘCIA]. Zdecyduj, kto powinien wygrać!

Prawybory. Kto powinien zostać posłem? Głosuj: Małopolska Zachodnia okręg 12, Kraków okręg 13, Podhale Nowy Sącz okręg 14, Tarnów okręg 15.

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
znwca
Wóz 5cio letni i już leciwy? :D Ciekawe co można powiedzieć o 20 letnich Szwagropolach po remoncie :D
k
kazik
Czy 5-cio letni autobus można uznać za leciwy? W takim razie chyba w tyłkach się ludziom poprzewracało :-)
W poprzednim systemie taką wypowiedź związkowca uznano by za sabotaż :-)
r
rympas
Jak nie zrobią porzadku z tymi nierobami to upadek jest nieunikniony. Ciekawe co wtedy zrobia związkowe cwaniaczki pokroju Guzikiewicza.
o
obserwator
Panie Dyrektorku pan niech nie kupuje autobusów a wypłaci kierowcą zaległe wypłaty...Pan zadowolony dla siebie wziął wypłatę pewnie,a kierowcy niech czekają mamy koniec miesiąca a nie którzy nie mają jeszcze drugiej połowy wypłaty czy to normalne..?za parę dni powinna być następna wypłata oni też mają rodziny i potrzeby zapłacenia chociażby rachunków!!!!nie ma pieniędzy dla nich to obciąć pensje ludziom w biurach którzy siedzą i się nie przemęczą tam a zarabiają około 2tys, a taki kierowca jeździ po kilka godzin dziennie i zarobi czasem mniej trochę wyrozumiałości!!!
p
pasażerka
Panie Szczerba niech pan najpierw pomyśli potem się wypowiada.Po co kupować autobusy mało ich jest w PKS? wg mnie wystarczająca ilość i powie to każdy kierowca. Niech pan pomyśli co zrobić by PKS wyszedł na prostą. Nie trudno kupić autobusy,a potem wypowiadać się jaki to PKS jest w ciężkiej sytuacji,że upada to też panu powie kierowca. Nie pan jeden tam pracuje jest więcej osób którym naprawdę praca dziś jest potrzebna. Niech pan najpierw porozmawia z kierowcami to powiedzą panu czy tak bardzo potrzebny jest zakup autobusów? powiedzą panu że NIE bo trzeba ratować spółkę a nie pakować ją w większe długi!!!!Bo to że nie było strat w miesiącu lipcu nie oznacza,że PKS jest w dobrej sytuacji!!!Może należało by zobaczyć jakie mają ceny biletów inne przewozy i opuścić parę groszy(10,20,30gr) każdy kto szanuje pieniądz pojedzie tańszym przewozem!!
Pańscy pracownicy są też ludźmi jak pan.nie są Tylko ludźmi którym Tylko należy dać grafik i tam masz jeździć z nimi też należy porozmawiać np na zebraniu, zapytać bo z tego co wiem to kierowcy chcieli by ale nikt z nimi nie rozmawia pytanie dlaczego?
p
polska PRL
Na cały PKS na pewno znalazł by się nabywca który słono zapłacił by za takie przedsiębiorstwo.Moim zdaniem oni chcą się tylko pozbyć problemu czyli części przewozowej,a resztę lepiej niech zostanie tak jak jest w końcu to państwowe szwagierka kuzyna brata mogła by stracić prace;);)
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska