Projekt jest organizowany przez Instytut Goethego w Warszawie.
- Ma on na celu aranżację sali do nauki języka niemieckiego w taki sposób, by była ona tzw. trzecim nauczycielem. Ważnym jest też to, by uczniowie sami zaprojektowali wystrój i czuli się współodpowiedzialni za to miejsce - tłumaczy Bożena Głąb, nauczycielka języka niemieckiego, koordynatorka projektu.
W tym roku wiśniccy gimnazjaliści wraz ze swoim opiekunem postanowili własnoręcznie przygotować różne gry i zabawy, które urozmaicają lekcje i ułatwiają uczenie się. Pomysłów mają mnóstwo. Część z nich już udało się zrealizować. W pracy cały czas wspiera ich Instytut Goethego. Ostatnio jego przedstawiciele przeprowadzili z młodymi ludźmi grę symulacyjną „Klasa z klasą”. W czasie jej trwania uczniowie wcielili się w role nauczycieli, uczniów, rodziców, dyrekcji szkoły - zadaniem poszczególnych grup było wypracowanie kompromisu na temat konieczności założenia i prowadzenia kawiarenki w szkole.
- Młodym ludziom bardzo podobała się taka forma pracy. Gra dała im możliwość doskonalenia umiejętności działania w grupie, dyskutowania, argumentowania, znajdywania kompromisu i podejmowania decyzji - zapewnia koordynatorka projektu.
Wiśniccy gimnazjaliści na swoim profilu facebookowym (Niemiecki ma klasę - Nowy Wiśnicz) umieszczają co tydzień krótkie informacje i sprawozdania ze swoich działań.
Ta językowa inicjatywa grupy wspieranej przez nauczycielkę Bożenę Głąb już w zeszłym roku doprowadziła do wyposażenia sali do nauki języka niemieckiego w niezbędne pomoce przydatne młodym ludziom.