https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Od 29 Listopada, przez Opolską po Aleje Trzech Wieszczów - korkowa masakra. Kraków stoi

Piotr Rąpalski
Poniedziałkowa powtórka z wielkich popołudniowych korków. Stoi cała 29 listopada, stoi Opolska w rejonie skrżyżowania z 29 Listopada, stoi 29 Listopada w rejonie cmentarza Rakowickiego, i tak do Alej Trzech Wieszczów, które stoją również w obu kierunkach. Deszcz, trudne warunki, ale przede wszystkim remonty prowadzone w mieście i związane z nimi utrudnienia wyprowadzą dziś kierowców z równowagi.

"Na Aleje w rejonie Nowego Kleparza wjechałam dopiero przy 3 zmianie świateł. 20 minut "jazdy" i ciągle nie jestem na wiadukcie na 29 Listopada. Nic się nie przesuwa. Masakra, całe Aleje stoją. Nic się nie rusza, czegoś takiego dawno nie widziałam" - napisała do nas Czytelniczka stojąca w korku, jadąca od Nowego Kleparza na osiedle Oficerskie.

Termin oddania do użytku al. 29 Listopada po przebudowie się zbliża, występują tam co chwila zmiany w ruchu. Większe utrudnienia mamy też od soboty w rejonie Opolskiej, ronda Polsadu i Młyńskiej. A pod Jubilatem też rozkopana Zwierzyniecka, Kościuszki i Aleje Trzech Wieszczów. Most Dębnicki po remoncie ma zostać oddany lada dzień, w nocy z 22 na 23 Listopada. Czy to coś poprawi?

Polska policja wymienia flotę!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:]
21 listopada, 07:09, Krakus:

Jeżeli temat metra w Krakowie nie zostanie rozpoczęty to za kilkanaście lat miasto zostanie wyludnionym bankrutem. Trudno się dziwić mieszkańcom , że w deszczową pogodę nie mają ochoty czekać w deszczu na autobus lub tramwaj opryskiwani przez mijające ich samochody i sami przesiadają się do aut. Co innego komfortowe oczekiwanie na pociąg metra który kursuje co 3 min.

O czym ty piszesz, dobry człowieku… zdaj sobie sprawę, że:

1. Trzeba spłacić już prawie 10 mld zł. długu.

2. Metro to bardzo kosztowna inwestycja, której koszta idą w dziesiątki miliardów zł. — a pieniędzy NIE MA (patrz punkt 1.).

3. I nawet, gdyby jakiś „informatyk z Londynu” podarował Krakowowi forsę na metro — tak nie będzie, ale załóżmy — to pozostaje jeszcze potem kwestia utrzymania czegoś takiego, bo przecież metro nie przynosi zyskóœ, tylko stanowi obciążenie. To w momencie, gdy w Krakowie stale brakuje pieniędzy na obsługę linii autobusowych i tramwajowych, to ty masz złudzenia, że „jak trzeba będzie dopłacać jeszcze także do metra”, to będzie pod tym względem lepiej? Czyżbyś nie miał w szkole matematyki?

:]
21 listopada, 09:55, Steam:

A gdzie jest metro? Dalej inwestujcie w [wulgaryzm]ne tramwaje, dobre dla emerytów ktorzy jadą po bułki do biedronki

W du.pie! Miasto ma już 10 mld zł. długu do spłacenia — taką „radosną politykę finansową” prowadzi ekipa ustępującego prezydenta — a temu „metro” się marzy, fantaście.

S
Steam
A gdzie jest metro? Dalej inwestujcie w [wulgaryzm]ne tramwaje, dobre dla emerytów ktorzy jadą po bułki do biedronki
L
Lilu
Ruch na opolskiej będzie duży dopóki nie skończą obwodnicy. Wtedy jadący wsch-zach, na Kielce Warszawę itp automatycznie znikną z miasta
K
Krakus
Jeżeli temat metra w Krakowie nie zostanie rozpoczęty to za kilkanaście lat miasto zostanie wyludnionym bankrutem. Trudno się dziwić mieszkańcom , że w deszczową pogodę nie mają ochoty czekać w deszczu na autobus lub tramwaj opryskiwani przez mijające ich samochody i sami przesiadają się do aut. Co innego komfortowe oczekiwanie na pociąg metra który kursuje co 3 min.
J
Jan
na pewno się poprawi jak do dwóch pasów zwężą Opolską ,po wykonaniu nawierzchni ,geniusze wydumali ,że jak wyremontują 29 Listopada to korki znikną. W tym czasie patodeweloperka wybudowała w tym rejonie setki mieszkań. Fachowcy z UM sądzili, że jak zwężą drogi to zmuszą ludzi do przesiadki do autobusów. Nie pomylili się fachowcy, widać to na ulicach
L
Lukasz
należy dalej zwężac jezdnie z 3 pasow do 2, a z 2 pasow do jednego a z jednego do sciezek rowerowych. Wtedy korki znikna calkowicie.
T
Taka prawda
20 listopada, 21:03, Zbigniew Rusek:

Fatalne warunki, nadmiar sygnalizacji świetlnych, brak przejść podziemnych, kładek dla pieszych, dwupoziomowych węzłów, tramwaje będące zawalidrogami dla autobusów oraz - przede wszystkim - o wiele za dużo indywidualnych aut, jak na jedno miasto. Ludzie w krakowie mają zapewne za dużo pieniędzy, skoro ich stać na samochody. Zarobki w biurowcach powinny być nędzne!!!

To nie tak.

W takim Wiedniu ludzie mają wyższy poziom życia, a niekoniecznie wszyscy mają samochody — zaś z tych, co mają, niekoniecznie wszyscy nimi po mieście jeżdżą. Masa samochodów okupuje wszelkie możliwe miejsca postojowe, a mieszkańcy jeżdżą komunikacją miejską.

Dlaczego w Wiedniu jeżdżą zbiorkomem, a w Krakowie starają się tego unikać, jeśli mają samochód? Nie, nie dlatego, że w Wiedniu mają metro; dlatego, że w Wiedniu komunikacja zbiorowa jest po prostu bardzo dobrze zorganizowana, a w Krakowie to czysta „amatorka”. Wybranie się do miasta tramwajem czy autobusem, żeby coś załatwić, czy jakieś nie za duże zakupy zrobić — to poświęcenie całego popołudnia, już do wieczora.

W Wiedniu to jest po prostu wypad „na godzinkę’; wszystko pojawia się na przystankach jak i kiedy trzeba, sieć komunikacyjna jest dobrze zorganizowana i nawet szyny się nie „wypuczają”, pewnie dlatego, że tam nie mają ulicy Kościuszki.

M
Mieszkaniec.
20 listopada, 20:11, Zdenek Czech:

Po pierwsze należy przestać pompować indywidualną motoryzację do absurdalnych rozmiarów z powodu nieustannej rozbudowy dróg.

Po drugie wprowadzić SCT i wysłać gruchoty na złom.

Nic Ci to nie da,kopcą wszyscy wokoło,górale też.Krakow leży w niecce

M
Mieszkaniec.
20 listopada, 19:20, Tak sądzę:

Pierwsze zadanie dla nowego prezydenta, ktokolwiek nim będzie: wywalenie obu wiadomych Łukaszów „na zbity pysk” i ustalenie, czy ich działania nie noszą czasem znamion przestępstwa. Bo to wypadałoby „odsiedzieć” kilkanaście lat za to, co zrobili miastu i jego mieszkańcom.

Potwierdzam!!!! Za archiwum też tych szmondakó deweloperów co to razem z Jackiem kulki palili.

T
Tak sądzę
Pierwsze zadanie dla nowego prezydenta, ktokolwiek nim będzie: wywalenie obu wiadomych Łukaszów „na zbity pysk” i ustalenie, czy ich działania nie noszą czasem znamion przestępstwa. Bo to wypadałoby „odsiedzieć” kilkanaście lat za to, co zrobili miastu i jego mieszkańcom.
M
Mieszkaniec.
Na osiedle Oficerskie można jechać środkami komunikacji miejskiej,Długą i Basztową do Ronda Mogilskiego itd.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska