Na pierwszym peronie dworca kolejowego w Oświęcimiu podpisano umowę dotyczącą modernizacji linii kolejowej 93 Trzebinia - Zebrzydowice na odcinku Oświęcim - Czechowice-Dziedzice. Prace mają zakończyć się do listopada 2021 roku. Wtedy, jak obiecują przedstawiciele kolei, pociągi będą mogły jeździć dużo szybciej, nawet do 120 km/godz. czyli dwukrotnie szybciej niż to jest obecnie.
Na całej długości, czyli 20 km zmodernizowane zostaną torowiska i sieć trakcyjna. Na wszystkich sześciu stacjach przebudowane zostaną perony. W samym Oświęcimiu oprócz tego powstanie nowa kładka dla pasażerów łącząca jednocześnie miasto z Brzezinką. Przy zejściach na poszczególne perony będą windy.
Przy tej okazji prezes PKP Krzysztof Mamiński stwierdził, że w najbliższych dniach podpisana zostanie umowa na budowę nowego dworca w Oświęcimiu, który powstanie na miejscu obecnego po jego wyburzeniu.
Z kolei prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel podkreślił, że prace na linii Czechowice - Oświęcim zbiegają się z modernizacją drugiego odcinka od Oświęcimia do Trzebini. - Po zakończeniu tych podróż pociągiem z Oświęcimia do Krakowa skróci się do 50 minut - powiedział Ireneusz Merchel.
W spotkaniu na dworcowym peronie w Oświęcimiu udział wzięli także wicepremier Beata Szydło i minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wojewoda małopolski Piotr Ćwik i starosta oświęcimski Zbigniew Starzec.
Oświęcim. Dni dworca kolejowego są policzone. Jak wyglądał k...
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
