https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Oświęcim. Pociągi wróciły na trasę do Krakowa przez Skawinę

Bogusław Kwiecień
Gminy dołożyły się do uruchomienia pociągów. Brzeźnica, Spytkowice, Zator, Przeciszów, Skawina, miasto Oświęcim, powiat oświęcimski, wadowicki i krakowski dopłaciły do przewozów 1,5 mln złotych, a zarząd województwa – 3,5 mln. Prywatny przedsiębiorca z Zatora wyłożył 200 tys. zł.

Od niedzieli pociągi powróciły na trasę Kraków - Skawina – Spytkowice – Oświęcim. Pierwszego dnia kursowania, przewiozły 70 pasażerów, a podróż w ramach promocji linii była bezpłatna. Dzisiaj w trasę do Krakowa, z samego rana, wyruszyli samorządowcy z gmin, które leżą na trasie przejazdu i wsparły finansowo projekt reaktywacji linii 94. W ten sposób zachęcają mieszkańców do skorzystania z tej oferty dojazdu do stolicy Małopolski. Gminy: Brzeźnica, Spytkowice, Zator, Przeciszów, Skawina, miasto Oświęcim, powiat oświęcimski, wadowicki i krakowski dopłaciły do przewozów 1,5 mln złotych, a zarząd województwa – 3,5 mln. Prywatny przedsiębiorca z Zatora wyłożył 200 tys. zł.
Jak podkreśla dyrekcja krakowskiego oddziału Przewozów Regionalnych jest to niespotykane dotąd w kraju porozumienie pomiędzy samorządami. Trasę obsługuje 10 bezpośrednich pociągów. Przewozy Regionalne Oddział Kraków przygotowały bardzo korzystną ofertę taryfową. Na odcinku Skawina – Oświęcim wprowadzono nową ofertę „Tani Bilet” oraz rozszerzono pakiet „Połączenie w Dobrej Cenie”. Za podróż z Oświęcimia do Krakowa trzeba zapłacić 8,50 zł. A tani bilet na trasie Oświęcim - Skawina kosztuje 5 zł. Niższe będą też ceny biletów miesięcznych. Podróż z Oświęcimia do Krakowa zajmuje ok. 105 minut.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kzkzk
Podróż po zmodernizowanym odcinku pokonuje sie w ok 105 min? Trasa to 60 km tyle to sie jedzie przez trzebinie po rozsypujacej sie trasie mniej wiecej to ciekawie powiem szczerze
k
kr
Wyciąganie pieniędzy na pociągi od gmin to kpina i groźny precedens. Jest to zadanie województwa, które teraz będzie szantażować inne gminy. Gdyby ktoś nie zauważył, to rzeź połączeń regionalnych w małopolski trwa (Olkusz, Krynica, Nowy Sącz, Oświęcim-Czechowice), choć już wiele lat temu zdawało się, że już nie ma z czego ciąć.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska