18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Paraliż Tarnowa? Miasto nie zatrzyma TIR-ów z autostrady

Andrzej Skórka
Po otwarciu autostrady miasto boi się zablokowania al. Jana Pawła II falą 35 tys. aut na dobę. GDDKiA wylicza swoją wersję
Po otwarciu autostrady miasto boi się zablokowania al. Jana Pawła II falą 35 tys. aut na dobę. GDDKiA wylicza swoją wersję Andrzej Skórka
Tarnowowi grozi paraliż po otwarciu fragmentu autostrady od Szarowa do Krzyża. Czy miastu uda się ograniczyć liczbę samochodów, które przez al. Jana Pawła II kierowałyby się w stronę Dębicy i Rzeszowa? Wniosek prezydenta Ryszarda Ścigały o zamknięcie nowego fragmentu autostrady dla ciężarówek krąży między centralą Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie a jej krakowskim oddziałem.

GDDKiA podtrzymuje: autostrada A4 między Szarowem i Tarnowem ma być przejezdna jeszcze w tym roku. Nieoficjalny termin to początek grudnia. Autostrada kończyć się będzie na węźle Krzyż. Dla jadących nią na wschód, aleja Jana Pawła II, a potem ulice Słoneczna i Lwowska będą jedyną trasą dojazdową do drogi krajowej nr 4.

Miesiąc temu prezydent Tarnowa interweniował w centrali GDDKiA. Na piśmie prosi o kierowanie ciężarówek w Szarowie na krajową "czwórkę". Do czasu, aż w 2014 r. powstanie odcinek A4 z Tarnowa do Dębicy. - Sprawa została skierowana do krakowskiej dyrekcji - dowiedzieliśmy się w Warszawie.

Odpowiedzi dla Tarnowa jeszcze nie ma. W tej chwili drogowcy wyliczają, jakie będzie natężenie ruchu na al. Jana Pawła II po uruchomieniu przejezdności autostrady. Powód? W swoim piśmie prezydent straszy widmem ponad 35 tysięcy pojazdów przejeżdżających przez środek tarnowskich blokowisk. Wiele wskazuje na to, iż wyliczenia będą tylko jednym z argumentów uzasadniających odmowę wprowadzenia zakazu wjazdu na A4 dla ciężarówek.

- W myśl ustawy o drogach publicznych al. Jana Pawła II jest drogą publiczną, ogólnodostępną, a wprowadzenie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii możliwe jest, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia - mówi Iwona Mikrut-Purchla, rzecznik prasowy GDDKiA w Krakowie.

Mieszkańcy spornego rejonu z niepokojem czekają na rozwój wypadków. - Jeśli samochody zablokują nam ulicę, to nie wyobrażam sobie życia tutaj - mówi Adam Sokół z os. Zielonego.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Awantura o Carrefour w Sukiennicach

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska