https://gazetakrakowska.pl
reklama
18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Paraliż Tarnowa? Miasto nie zatrzyma TIR-ów z autostrady

Andrzej Skórka
Po otwarciu autostrady miasto boi się zablokowania al. Jana Pawła II falą 35 tys. aut na dobę. GDDKiA wylicza swoją wersję
Po otwarciu autostrady miasto boi się zablokowania al. Jana Pawła II falą 35 tys. aut na dobę. GDDKiA wylicza swoją wersję Andrzej Skórka
Tarnowowi grozi paraliż po otwarciu fragmentu autostrady od Szarowa do Krzyża. Czy miastu uda się ograniczyć liczbę samochodów, które przez al. Jana Pawła II kierowałyby się w stronę Dębicy i Rzeszowa? Wniosek prezydenta Ryszarda Ścigały o zamknięcie nowego fragmentu autostrady dla ciężarówek krąży między centralą Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie a jej krakowskim oddziałem.

GDDKiA podtrzymuje: autostrada A4 między Szarowem i Tarnowem ma być przejezdna jeszcze w tym roku. Nieoficjalny termin to początek grudnia. Autostrada kończyć się będzie na węźle Krzyż. Dla jadących nią na wschód, aleja Jana Pawła II, a potem ulice Słoneczna i Lwowska będą jedyną trasą dojazdową do drogi krajowej nr 4.

Miesiąc temu prezydent Tarnowa interweniował w centrali GDDKiA. Na piśmie prosi o kierowanie ciężarówek w Szarowie na krajową "czwórkę". Do czasu, aż w 2014 r. powstanie odcinek A4 z Tarnowa do Dębicy. - Sprawa została skierowana do krakowskiej dyrekcji - dowiedzieliśmy się w Warszawie.

Odpowiedzi dla Tarnowa jeszcze nie ma. W tej chwili drogowcy wyliczają, jakie będzie natężenie ruchu na al. Jana Pawła II po uruchomieniu przejezdności autostrady. Powód? W swoim piśmie prezydent straszy widmem ponad 35 tysięcy pojazdów przejeżdżających przez środek tarnowskich blokowisk. Wiele wskazuje na to, iż wyliczenia będą tylko jednym z argumentów uzasadniających odmowę wprowadzenia zakazu wjazdu na A4 dla ciężarówek.

- W myśl ustawy o drogach publicznych al. Jana Pawła II jest drogą publiczną, ogólnodostępną, a wprowadzenie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii możliwe jest, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia - mówi Iwona Mikrut-Purchla, rzecznik prasowy GDDKiA w Krakowie.

Mieszkańcy spornego rejonu z niepokojem czekają na rozwój wypadków. - Jeśli samochody zablokują nam ulicę, to nie wyobrażam sobie życia tutaj - mówi Adam Sokół z os. Zielonego.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Awantura o Carrefour w Sukiennicach

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zdziwiony
To po to budują autostradę, żeby zabronić ruchu ciężarówkom, które właśnie powinny być głównym użytkownikiem autostrad i ekspresówek ?
To jakaś paranoja.
Jak drogi krajowe i wojewódzkie mają być mniej obciążone ruchem tranzytowym, jak autostrada tego ruchu nie przejmie !
Takie pomysły tylko u nas.
Gratulacje.
E
Ed
Nie wolno winic wladz miasta tylko dyrekcje autostrad poniewaz A4 mialo byc otwarte do Rzeszowa juz w maju tego roku i oni o tym wiedzieli juz od maja, wiec pozostaje im tylko zamknac A4 dla ciezarowek.Takze Tarnow wylozyl pieniadze na polaczenie z autostrada i zostanie ta droga rozjechana przez tiry w krutkim czasie

a kto ja odbuduje?Derekcja drog i autostrad juz od lat zwleka z budowa wschodniej obwodnicy Tarnowa
i to jest nastepne ich niedbalstwo bo przeciez wiedzieli co bedzie.
r
remiols
I bardzo dobrze, wszyscy wiedzieli jak postepuję budowa autostrady w kierunku Dębicy niech jeszcze lada dzień rozpieprzą wiadukty na Krakowskiej, Warsztatowej oraz ruszy po zimie budowa Spokojna,Elektryczna to wtedy juz tylko armageddon, i zostanie tylko piechota bo rowerem będzie też trudno ale za to będziemy mieliświeższe powietrze w Tarnowie, a władze znajdą jeszcze argument iż to wszystko dla "zdrowotności " przecież.
r
remiols
I bardzo dobrze, wszyscy wiedzieli jak postepuję budowa autostrady w kierunku Dębicy niech jeszcze lada dzień rozpieprzą wiadukty na Krakowskiej, Warsztatowej oraz ruszy po zimie budowa Spokojna,Elektryczna to wtedy juz tylko armageddon, i zostanie tylko piechota bo rowerem będzie też trudno ale za to będziemy mieliświeższe powietrze w Tarnowie, a władze znajdą jeszcze argument iż to wszystko dla "zdrowotności " przecież.
Z
Z Tarnowa
Dawno temu było już wiadomo jaki paraliż miasta się szykuje, "profesjonalne" władze miasta pod publiczkę dopiero od niedawna próbują wielce protestować, czy naprawdę nikt się nie zastanawia, nie potrafi analizować faktów, teraz będą płakać nad rozlanym mlekiem i "pospolite powstanie" organizować, wspaniali włodarze nawet nie zadbali o właściwą nazwę węzła. Tak samo jak z planowanym łącznikiem do węzła Lwowskiego, bardzo, bardzo chcieli ale poza granicami miasta, żeby tylko nie narazić się pewnej grupie ludzi, ciekawe jak się wytłumaczą wszystkim tym co będą stali w długich korkach w godzinach szczytu ruchu lokalnego, przecież w samym mieście będzie kumulacja ruchu tranzytowego wschód-zachód-północ. Tak to już jest gdy rządzi towarzystwo wzajemnej adoracji !!!
Z
Z Tarnowa
Dawno temu było już wiadomo jaki paraliż miasta się szykuje, "profesjonalne" władze miasta pod publiczkę dopiero od niedawna próbują wielce protestować, czy naprawdę nikt się nie zastanawia, nie potrafi analizować faktów, teraz będą płakać nad rozlanym mlekiem i "pospolite powstanie" organizować, wspaniali włodarze nawet nie zadbali o właściwą nazwę węzła. Tak samo jak z planowanym łącznikiem do węzła Lwowskiego, bardzo, bardzo chcieli ale poza granicami miasta, żeby tylko nie narazić się pewnej grupie ludzi, ciekawe jak się wytłumaczą wszystkim tym co będą stali w długich korkach w godzinach szczytu ruchu lokalnego, przecież w samym mieście będzie kumulacja ruchu tranzytowego wschód-zachód-północ. Tak to już jest gdy rządzi towarzystwo wzajemnej adoracji !!!
M
Meto
Jeżeli nie wezwmą pod uwagę propozycji Tarnowa, to korek z Łapczycy przeniesie się do Tarnowa. Tak więc to co zaoszczędzi się jadąc autostradą, to odstoi się w Tarnowie.
T
TARNOWIANIN
Uważam że nalezy zastosować metoe Leppera by zwrócić uwagę na problemy tarnowa. Na ul. Jana Pawła jest kika przejść bez świateł. Wystarczy by mieszkańcy osieli Jasna, Zielonego, Rzedzina, Wesrerplatte skrzykneli sie i zaczeli sobie chodzić po przejsciu wtedy może dotrze to do GDDKIA bo widac ze w Polsce inaczej nie mopzna zwrocic uwagi władz na problemy.
T
TARNOWIAIN
WIDAĆ ZE W POLSCE NIE MA INNEJ MOZLIWOŚCI ZWRÓCENIA UWAGI NA PROBBLEMY JAK METODA LEPPEROWSKA CZYLI BLOKOWANIE DROGI. WYSTARCZY ZEBY MIESZKANCY OSIEDLA JASNA ZIOLONE WESTERPLATTE RZEDZIN SKRZYKNELI SIE I ZACZELICHODZIC W NIEKOCZONOSC PRZEZ PRZEJSCIA DLA PIESZYCH TE BEZ ŚWIATEŁ. I WTEDY GDDKIA ZAREAGUJE ZAPEWNE.
D
Dolot
Kiedy wreszcie w artykułach będą stosowane właściwe nazwy węzłów?! Przecież tablica z symbolem i nazwą węzła "Tarnów Północ" stoi już od paru tygodni... Ten Krzyż wprowadza tylko w błąd, podobnie jak nazwa węzła "Wierzchosławice", która logicznie zastąpiona została nazwą "Tarnów Zachód".
T
Tarnów
Będzie STRAJK "włoski" :)
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska