Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
"Kurdwanów, Piaski Nowe, Podlesie, Piaski Wielkie, Wola Duchacka - cały ten obszar jest zaniedbany komunikacyjnie" - pisze mieszkanka Kurdwanowa w liście do "Gazety Krakowskiej". - "Mieszkają tu ponad 53 tysiące ludzi, a komunikacja, którą im zaproponowano, jest beznadziejna".
Według Czytelniczki, do niekorzystnych zmian zaliczyć można m.in.: likwidację linii nr 7, przestarzały tabor na linii 24, rzadkie kursy autobusu nr 164 i linii nr 6, likwidację kursów niedzielnych czy nową trasę autobusu 174, który zamiast wjeżdżać w osiedle omija je bokiem, pokrywając się z linią 179.
- Zmiany wprowadzone w komunikacji miejskiej polepszyły obsługę komunikacyjną Kurdwanowa, a nie odwrotnie - uważa jednak Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury i Transportu w Krakowie. - Przed zmianami docierały tam linie 6, 7, 24 oraz 50, łącznie 18 kursów na godzinę. Teraz, choć linii jest mniej, liczba kursów zwiększyła się do 21 w ciągu godziny - wylicza rzecznik.
To w dzień powszedni. Natomiast likwidacja niektórych kursów w niedziele i dni świąteczne, według rzecznika ZIKiT wynika nie ze złej woli urzędników, ale z niewystarczającej ilości pieniędzy.
- Nie mamy środków na utrzymanie kursów przez cały tydzień, jednak przyglądamy się, w jaki sposób można poprawić komunikację - zapewnia Michał Pyclik. - Zmiany planujemy wprowadzić w marcu.
Tak dawniej wyglądała droga Kraków - Tarnów [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!