https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pendolino się spóźnił, bo Włosi zaspali w hotelu [ZDJĘCIA, WIDEO]

Paweł Chwał
Pendolino w Tarnowie
Pendolino w Tarnowie fot. Krzysztof Jasiński
Ci, którzy przyszli w środę rano na tarnowską stację zobaczyć superszybki pociąg Pendolino, musieli czekać na jego przyjazd blisko godzinę. Dlaczego się spóźnił?

Pendolino na najbardziej krętym odcinku w Polsce [ZDJĘCIA, WIDEO]

- Wyjechał później z Krakowa, stąd późniejszy przyjazd do Tarnowa i Grybowa - mówi Beata Czemerajda z PKP InterCity. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że opóźnienie spowodowali uczestniczący w testach Włosi. Po prostu zaspali w hotelu.

Pociąg miał przyjechać na tarnowską stację o godz. 7.15. Dotarł kilka minut po ósmej. Zniecierpliwieni tarnowianie, którzy czekali na "błękitną strzałę", w nagrodę mogli przyjrzeć mu się z bliska dłużej niż wstępnie planowano. Zamiast dwóch minut pociąg stał na stacji prawie dziesięć.

- Z zewnątrz prezentuje się rewelacyjnie. Już nie mogę się doczekać na to, kiedy będę mogła się nim przejechać - mówi Agnieszka Malec, jedna z ok. 30 osób, które przyglądały mu się wczoraj na stacji. Można to było zrobić tylko z peronu, gdyż drzwi do wagonów były zamknięte.

- Wygląda to wszystko bardzo ładnie, ale jakichś szczególnych ekstrawagancji nie dostrzegłem - mówi Krzysztof Jasiński, pasjonat kolei, któremu udało się zajrzeć do środka przez okna.

Z nowego pociągu cieszy się, ale dodaje, że niekoniecznie trzeba było kupować go od Włochów. - Przecież w Polsce jest kilka zakładów, które z powodzeniem mogłyby wyprodukować skład podobnej klasy. Pieniądze przeznaczone na jego zakup mogłyby zostać w kraju - zauważa.

Pociąg jechał w okolice Grybowa, gdzie testowane były wczoraj jego możliwości na stromych podjazdach i zjazdach (zobacz wideo). Powrót odbywał się już bez poślizgu. Około godz. 15 pociąg znowu przejeżdżał przez Tarnów, ale na stacji tylko zwolnił. Wróci, gdy zakończy się remont trasy do Rzeszowa.

Źródło: Gorlice.tv, X-News

Pendolino przyjechał do Krakowa [ZDJĘCIA, WIDEO]

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
U nas max pojedżie 220-230km,h tylko na fragmentach trasy CMK do takich pociągów potrzeba zasilania 6MW.Po za tym jak był ogłaszany przetarg na te składy żaden polski producent się nie zgłośił.A w grudniu 2014 roku pojedżie tylko 200km.hna 100km trasie na CmK.Na północnym odcinku E65 pojedżie też 200km/h na 120kmkm odcinku Dżiałdowo-Tczew.
t
tm
…do tych, za wielkich ludzi, co nie chcą się podniecać – luz pociąg nic nowego, a po co są targi gdzie pokazuje się nowe – uwaga samochody, pociągi, samoloty, etc. Może dla tych „Indian”, co ich w życiu nie widzieli? A takie artykuły to lokalne wydarzenia, jako takie istnieją na całym świecie. Dajcie być sobą ludziom, może Ty wiesz jak taki pociąg, wygląda z bliska, a może wiesz nawet lepiej ze zdjęcia lub wyobraźni, jednak każdy ma prawo do ciekawości, nie musi się tym podniecać.
M
Marek
Czym się tu ekscytować te piękne jego wnętrze po miesiącu i tak będą wyglądały jak pozostałe wagony PKPIC - przez mycie jedną szmatą i jednym wiadrem wody. Jak się myje wagony można podglądną na stacji postojowej w Krakowie. Po za tym dalej nie ma widoków na połączenia ze Słowacją przez przejście w Muszynie - przyczyną jest bo nie.
m
maxell
Człowieku kto Ci takich bzdur nagadał? Przecież pociągi nie działają na 230V bo by z miejsca nie ruszyły tam jest 3kV-3.5KV i zasilanie jest z elektrowni i przystosowanych specjalnie pod stacji do zasilania trakcji dla pociągów tak więc jakim cudem ma światło przygasać?
m
maxell
Oj człowieku co ty gadasz za brednie? Przecież teraz robią modernizacje i szyny są bez stykowe a nie jak kiedyś z lukami...
k
kzyn
Pesa nie produkuje pociągów klasy Pendolino i jeszcze długo nie będzie. Tym bardziej nie produkowała ich kilka lat temu kiedy był przetarg na pociągi o Vmax 250 km/h. Dlatego nie stanęła do przetargu.
P
Piotrek
Pesa
m
mietek
włoskie lenie ! albo Polki sprzedajki
k
kzyn
Nie ma takich zakładów. Tym bardziej ich nie było kiedy było zamawiane Pendolino.
k
kzyn
Niemcy kupili dwuczłonowe spalinowe szynobusy na 140 km/h, porównywanie ich do Pendolino jest idiotyzmem.
k
kzyn
Sprawdź sobie JAKIE pociągi kupili Niemcy i porównaj je z Pendolino i nie pisz bzdur ignorancie.
k
kzyn
Nigdzie na świecie Pendolino nie jeżdżą szybciej niż 250 km/h, więc nie kłam. Pendolino jest przeznaczone na zwykłe konwecjonalne linie. To nie jest TGV.
H
Hutas
Podobno żre tyle prądu , że jak przejeżdża koło domów to w nich światła gasną.
Czy to prawda że w Krakowie będzie w użyciu za dwa lata?
"Bydgoskie zakłady Pesa dostarczą 9 spalinowych zespołów trakcyjnych typu Link do Niemiec. Pociągi o wartości ok. 180 mln zł mają obsługiwać trasę Berlin - Kostrzyn Wielkopolski. Mają być dostarczone po 2016 roku."
E
Ed
Pendolino na polskich torach gdzie slychac stukot na laczeniach szyn.Kpina bo na takie torowiska nasze pociagi sa OK! Jechalem tymi pociagami w europie 320 km/h gdzie niema ruchu towarowego a szlaki sa przystosowane do szybkiej jazdy.Ale Polska jest bogata wiec wydaje miliardy na zbyteczny sprzet.BRAWO.
M
Michał
wódeczke sie piło to i sie zaspało :)
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska