https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pięć firm chce budować kładkę między Kazimierzem a Ludwinowem. Wszystkie chcą więcej pieniędzy, niż zaplanowało miasto

Marcin Banasik
Kładka Kazimierz – Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m
Kładka Kazimierz – Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m Lewicki&Łatak
Pięć firm złożyło oferty w przetargu na budowę kładki nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. Propozycje będą teraz analizowane pod względem formalno-prawnym. Wiadomo już, że wszystkie złożone oferty przekraczają kwotę na ten cel zaplanowaną w dokumentach finansowych miasta, czyli 95 mln zł. Najniższa – o ok. 18,7 mln zł.

Najniższa oferta przekracza zaplanowaną kwotę na budowę kładki o ok. 18,7 mln zł

W ciągu najbliższych tygodni dowiemy się, kto będzie wykonawcą kładki dla pieszych i rowerzystów, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem. W przetargu na roboty budowlane, ogłoszonym przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie, oferty zgłosiło 5 firm. Propozycje będą poddane analizie. Miasto będzie także szukać dodatkowych środków na to zadanie, bowiem wszystkie złożone oferty przekraczają kwotę na ten cel zaplanowaną w dokumentach finansowych Miasta. Najniższa – o ok. 18,7 mln zł.

Długa na ok. 130 m

Warto wiedzieć, że kładka Kazimierz – Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. W ciągu kilku lat ma połączyć Bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Oznacza to usprawnienie podróży i skrócenie czas dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Trzy połączone ze sobą konstrukcje

Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

Kładka Kazimierz – Ludwinów realizowana jest według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
8 maja, 20:25, Tak sądzę:

„Wszystkie chcą więcej pieniędzy, niż zaplanowało miasto”

No, ale pewnie się podzielą, z kim tam trzeba…

8 maja, 21:07, Stankowski to komuch:

Panie, nie oglądaj k tvp bo tam pełno komuchow.i gwalciciele , materiały budowlane zdrożały o 50 procent a.robocizna o.100

Dobra , dobra ... jakoś na komunikacje miejską nie ma pieniędzy, trzeba podnosić ceny biletów, ale na inwestycje na które jest, powiedzmy dyskusyjne zapotrzebowanie, jakoś się znajdują . Znikąd się to nie bierze

S
Stankowski to komuch
8 maja, 20:25, Tak sądzę:

„Wszystkie chcą więcej pieniędzy, niż zaplanowało miasto”

No, ale pewnie się podzielą, z kim tam trzeba…

Panie, nie oglądaj k tvp bo tam pełno komuchow.i gwalciciele , materiały budowlane zdrożały o 50 procent a.robocizna o.100

T
Tak sądzę
„Wszystkie chcą więcej pieniędzy, niż zaplanowało miasto”

No, ale pewnie się podzielą, z kim tam trzeba…
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska