Elektryczny autobus chińskiej firmy BYD (Build Your Dreams) był już testowany na ulicach miasta w 2013 r. Jeździł ok. dwóch tygodni kolejno na liniach: 116, 109, 124, 164 i 173. Testy wypadły pomyślnie i już wtedy MPK zaczęło się zastanawiać nad zakupem większej liczby przyjaznych dla środowiska pojazdów. Teraz już wiadomo, że najpóźniej pod koniec marca do Krakowa trafić mają dwa autobusy elektryczne.
Zostaną skierowane na trasę linii 115 (Dworzec Główny Wschód-Witkowice). Trasa linii nie jest długa, a częstotliwość pojazdów pozwala na to, by linię obsługiwało niewiele pojazdów. Dwa, które trafią do Krakowa w marcu, nie wystarczą do zapewnienia pełnej obsługi, ale jest szansa, że już w kwietniu MPK kupi kolejne elektryczne autobusy i wtedy linia 115 będzie obsługiwana wyłącznie przez tabor ekologiczny. Wybór trasy dla ekologicznych pojazdów nie był przypadkowy. 115 przejeżdża w pobliżu Starego Miasta. Elektryczne autobusy przyczyniłyby się więc do poprawy stanu powietrza oraz ochrony zabytków wokół pierwszej obwodnicy. Emitowałyby także mniej hałasu niż pojazdy napędzane tradycyjnym paliwem.
Elektryczne autobusy to nie jedyna innowacja wprowadzona przez krakowskie MPK. Od kilku dni po ulicach miasta kursują nowe autobusy z silnikami Euro 6, wyprodukowane przez firmę Solaris. Do połowy kwietnia do naszego miasta ma być dostarczonych 28 takich pojazdów.
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+