W PKP InterCity ogłosili już przetarg na modernizację 14 składów ED74 z których sześć stoi i niszczeje w krakowskim Bieżanowie. Zżera je rdza i są dewastowane przez wandali.
"Przetarg zostanie podzielony na kilka etapów. W pierwszej fazie zainteresowani wykonawcy muszą złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeśli będą spełniali określone warunki, zostaną zaproszeni do dialogu technicznego, a następnie do złożenia oferty. Wybór wykonawcy ma nastąpić w drugiej połowie 2018 roku. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 48 miesięcy na realizację całego zamówienia. Pierwsze jednostki mają wyjechać w trasy z pasażerami na pokładzie już w rozkładzie jazdy 2020/21. Wnioski o dopuszczenie do postępowania można składać do 25 stycznia 2018 roku" - czytamy na stronie PKP InterCity.
Przypomnijmy, że 14 składów ED74 kupiły 10 lat temu Przewozy Regionalne, wtedy jeszcze spółka PKP. Za 200 mln zł, częściowo z unijnych dotacji, wyprodukowała je bydgoska Pesa. W 2007 r. wyjechały na tory, na trasę Warszawa - Łódź. Po roku doszło do przekształceń w PKP, Przewozy Regionalne przejęli marszałkowie, ale pociągi pozostały w dyspozycji PKP Intercity. I choć każdy z nich może zabrać do 200 pasażerów i rozpędzić się do 160 km/h, Intercity stały się zbędne. Na tyle, że od kilku lat nie finansowano napraw składów niszczejących w Bieżanowie.
KONIECZNIE ZOBACZCIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
WIDEO: Jak walczyć ze świątecznymi kaloriami?
Źródło: Tarnowskie Media sp. z o.o.
