https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

PKP PLK do końca roku chce ogłosić tylko dwa przetargi dot. modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz. Pozostałe przeniesiono na 2025r.

Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapowiedziały ogłoszenie do końca roku dwóch przetargów na kontynuacje prac na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna, gdzie w sierpniu wypowiedziały umowę firmie Strabag, oraz modernizację odcinka Mszana Dolna - Fornale. W harmonogramie zabrakło trzech innych przetargów dotyczących linii Podłęże -Piekiełko, zostały przesunięte na 2025 r.

Dwa przetargi na modernizację linii Chabówka - Nowy Sącz

Do końca roku PKP Polskie Linie Kolejowe ogłoszą przetargi na kwotę 17 mld zł na zadania realizowane w całej Polsce. W harmonogramie uwzględniono kontynuację prac na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna, gdzie w wakacje inwestor zerwał umowę z firmą Strabag z powodu niewłaściwej realizacji prac przez wykonawcę. Drugim zadaniem ma być modernizacja odcinka Mszana Dolna - Fornale. Te dwa zadania dotyczą linii kolejowej nr 104 Chabówka -Nowy Sącz, która jest pierwszą częścią największej inwestycji kolejowej w Małopolsce.

Obecnie prace realizowane są na odcinkach bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte, stacja Limanowa oraz Limanowa - bocznica Klęczany. Na ostatnim z nich powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Jego budowa rozpocznie się w 2025 roku i potrwa 10 miesięcy. Wydrąży go maszyna sprowadzona z Chin.

Inwestycja pod popularną nazwą „Podłęże – Piekiełko” składa się z dwóch części, kiedy obie zostaną połączone to ruch kolejowy między Krakowem oraz Zakopanem i Nowym Sączem zostanie usprawniony. Dzięki jego realizacji zmniejszy się obszar wykluczenia komunikacyjnego, który dzisiaj jest bardzo duży na Sądecczyźnie i w rejonie Beskidu Wyspowego.

Nowa linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark. Przetargi jednak w przyszłym roku

Drugą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest budowa nowej linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża w kierunku południowym: do Tymbarku i Mszany Dolnej – czyli do modernizowanej linii kolejowej nr 104.

Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały, że planują ogłosić postępowania przetargowe na trzy odcinki Tymbark- Szczyrzyc, Tymbark-Limanowa oraz Podłęże - Gdów wraz z odcinkiem Podłęże Balachówka – Podłęże jednak w I kw. 2025r. Harmonogram uległ zmianie, bo jeszcze na początku roku zapowiadano, że uda się to jeszcze w tym rokiu. Realizacja każdego z odcinków została wyceniona powyżej miliarda złotych. Inwestycja ma zapewnione finansowanie ze środków krajowych.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska